Bekymret kæreste og svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. september 2012

AnthonsMor

Hej piger.

Min kæreste og svigermor er bekymret for, om jeg får nok mad, og derfor også om babyen får nok.. Jeg er i forvejen overvægtig, en del endda, og jeg har hørt at uanset hvad, så er et foster utrolig selvisk, og tager altid først, uanset hvad!

Men det får mig da til at tænke mig ekstra om. Jeg har svært ved at spise meget mad, og jeg kan ikke spise små måltider i løbet af dagen. f.eks. har vi lige været på Sunset for at skulle spise aftensmad, jeg nåede halvvejs igennem en stor pommesfrites derfra, og den er jo altså ikke særlig stor, og så var jeg bare færdig, kunne simpelthen ikke klemme mere ned. Jeg er "kun" 17+2 i dag så min mavesæk bliver jo ikke ligefrem påvirket af livmoderens tryk endnu..

Er der andre der har døjet med det problem? Og jeg har det lidt sådan, at når nu både læge og JM siger, at barnet tager alt det det har brug for, så behøver jeg vel ikke bekymre mig? Jeg har tabt snart 4 kg siden jeg var ved læge i uge 9.

Bør jeg bekymre mig? Eller kan jeg godt berolige dem med, at der ikke er noget galt?

Hilsen en lidt fortvivlet førstegangs gravid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

MinNoah

DU kan roligt regne med at babyen tager hvad den har behov for Selvfølgelig skal man spise - og ikke mindst drikke! Men så længe du ikke sulter dig selv så går det jo det hele! Og som overvægtig skal man (vidst) heller ikke tage ligeså meget på under en graviditet som en normalvægtig....

Anmeld

29. september 2012

AnthonsMor

MinNoah skriver:

DU kan roligt regne med at babyen tager hvad den har behov for Selvfølgelig skal man spise - og ikke mindst drikke! Men så længe du ikke sulter dig selv så går det jo det hele! Og som overvægtig skal man (vidst) heller ikke tage ligeså meget på under en graviditet som en normalvægtig....

Jeg drikker rigeligt synes jeg selv. Og spiser det jeg nu kan!

Og det vil da næsten kun være positivt for mig, som er omkring 30 kilo overvægtig, hvis jeg slet ingenting tager på under graviditeten, og derefter smider det vægt som babyen har og fostervand osv. Og hvad er det de siger, er det omkring 10-15 kilo I ALT alt sammen? Så er jeg da godt på vej, kan man sige..

Jeg gør ALT hvad jeg kan for at spise så meget som muligt inden jeg giver op, men nogle dage er det bare umuligt for mig at spise ret meget..

Så ingen fare på færde kan jeg næsten gætte

Anmeld

29. september 2012

L&V

RikkeThygesen skriver:

Hej piger.

Min kæreste og svigermor er bekymret for, om jeg får nok mad, og derfor også om babyen får nok.. Jeg er i forvejen overvægtig, en del endda, og jeg har hørt at uanset hvad, så er et foster utrolig selvisk, og tager altid først, uanset hvad!

Men det får mig da til at tænke mig ekstra om. Jeg har svært ved at spise meget mad, og jeg kan ikke spise små måltider i løbet af dagen. f.eks. har vi lige været på Sunset for at skulle spise aftensmad, jeg nåede halvvejs igennem en stor pommesfrites derfra, og den er jo altså ikke særlig stor, og så var jeg bare færdig, kunne simpelthen ikke klemme mere ned. Jeg er "kun" 17+2 i dag så min mavesæk bliver jo ikke ligefrem påvirket af livmoderens tryk endnu..

Er der andre der har døjet med det problem? Og jeg har det lidt sådan, at når nu både læge og JM siger, at barnet tager alt det det har brug for, så behøver jeg vel ikke bekymre mig? Jeg har tabt snart 4 kg siden jeg var ved læge i uge 9.

Bør jeg bekymre mig? Eller kan jeg godt berolige dem med, at der ikke er noget galt?

Du har helt ret i at babyen nok skal ta det den har brug for, når det så er sagt så er det jo ikke super at tabe sig under graviditeten.. Tænker lidt at når du så spiser så sørg for at det er noget med masser af næring i så din krop får noget at arbejde med

Anmeld

29. september 2012

AnthonsMor

Månsson skriver:

Du har helt ret i at babyen nok skal ta det den har brug for, når det så er sagt så er det jo ikke super at tabe sig under graviditeten.. Tænker lidt at når du så spiser så sørg for at det er noget med masser af næring i så din krop får noget at arbejde med

Jeg gør hvad jeg kan, og spiser oftest helt efter bogen, dog ikke lige her til aften, som var mit eksempel, men ellers næsten altid

Men jeg er en del overvægtig, og har da hørt om flere der har tabt en del under deres graviditet, også overvægtige piger, så håber da ikke jeg er på helt forkerte kurs..

Anmeld

29. september 2012

L&V

RikkeThygesen skriver:

Jeg gør hvad jeg kan, og spiser oftest helt efter bogen, dog ikke lige her til aften, som var mit eksempel, men ellers næsten altid

Men jeg er en del overvægtig, og har da hørt om flere der har tabt en del under deres graviditet, også overvægtige piger, så håber da ikke jeg er på helt forkerte kurs..

Der er mange der taber sig lidt ja, gjorde jeg os selv og er os til den gode side, men fik af vide af lægen at en kort periode var oki men så sku det os gå den anden vej igen..

Anmeld

29. september 2012

AnthonsMor

Månsson skriver:

Der er mange der taber sig lidt ja, gjorde jeg os selv og er os til den gode side, men fik af vide af lægen at en kort periode var oki men så sku det os gå den anden vej igen..

Ja okay.. Hvis jeg fortsat taber mig må jeg kontakte lægen, men holder jeg vægten de næste par uger, så tror jeg måske det vender.. Eller, håber i det mindste..

Anmeld

29. september 2012

L&V

RikkeThygesen skriver:

Ja okay.. Hvis jeg fortsat taber mig må jeg kontakte lægen, men holder jeg vægten de næste par uger, så tror jeg måske det vender.. Eller, håber i det mindste..

Det syntes jeg helt sikkert du skal.. held og lykke med det

Anmeld

29. september 2012

AnthonsMor

Månsson skriver:

Det syntes jeg helt sikkert du skal.. held og lykke med det

Mange tak

Anmeld

29. september 2012

Muhmi

RikkeThygesen skriver:

Hej piger.

Jeg har tabt mig 10 kilo indtil videre i den her graviditet... Er kun 21+2 og har heller ikke haft det store overskud til at spise meget mere end én kartoffel og to bidder kød til aftensmad... Men til gængæld drikker jeg meget mælk...

Alle siger at jeg ikke skal bekymre mig omkring mit vægttab og det gør jeg egentlig heller ikke, for med Silas var det på samme måde, de sidste to mdr. tog jeg dog 4 kilo på, så i alt i min første graviditet tabte jeg kun 5 kilo og havde smidt 10 mere to dage efter jeg havde født...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.