Hej piger.
Min kæreste og svigermor er bekymret for, om jeg får nok mad, og derfor også om babyen får nok.. Jeg er i forvejen overvægtig, en del endda, og jeg har hørt at uanset hvad, så er et foster utrolig selvisk, og tager altid først, uanset hvad!
Men det får mig da til at tænke mig ekstra om. Jeg har svært ved at spise meget mad, og jeg kan ikke spise små måltider i løbet af dagen. f.eks. har vi lige været på Sunset for at skulle spise aftensmad, jeg nåede halvvejs igennem en stor pommesfrites derfra, og den er jo altså ikke særlig stor, og så var jeg bare færdig, kunne simpelthen ikke klemme mere ned. Jeg er "kun" 17+2 i dag så min mavesæk bliver jo ikke ligefrem påvirket af livmoderens tryk endnu..
Er der andre der har døjet med det problem? Og jeg har det lidt sådan, at når nu både læge og JM siger, at barnet tager alt det det har brug for, så behøver jeg vel ikke bekymre mig? Jeg har tabt snart 4 kg siden jeg var ved læge i uge 9.
Bør jeg bekymre mig? Eller kan jeg godt berolige dem med, at der ikke er noget galt?
Hilsen en lidt fortvivlet førstegangs gravid..
Anmeld