Ondt i maven allerede ved uge 4.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.384 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. september 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg har igår testet positiv, og er efter egen beregning 4+4 i dag. Har i dag haft en smule ondt i maven, det kommer lidt og går. Er værst her til aften. Føler lidt jeg skal på toilettet, men er en smule forstoppet (undskyld detaljer). Er det normalt at have ondt i maven og fordøjelsesproblemer så tidligt? Er så bange for at miste

Føler det lidt som menstruationssmerter også, der nærmest stråler ud i lårerne, hvis det giver nogen mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

LilleChelle

Det er ganske normalt, der sker en helt masse i kroppen på dig nu - men hvis du er bekymret og det er meget slemt, ville jeg kontakte vagtlægen for at få ro på weekenden over, ellers ville jeg vente og se tiden an  

Anmeld

28. september 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Det er ganske normalt, der sker en helt masse i kroppen på dig nu - men hvis du er bekymret og det er meget slemt, ville jeg kontakte vagtlægen for at få ro på weekenden over, ellers ville jeg vente og se tiden an  

Tak for dit svar

Jeg tror jeg lige prøver at få lidt søvn og se hvordan det er imorgen. Jeg bløder ikke eller noget. Hvis det fortsat gør meget ondt imorgen, vil jeg ringe til vagtlægen. Men tror du de vil gøre noget så tidligt i forløbet?

Anmeld

28. september 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Jeg tror jeg lige prøver at få lidt søvn og se hvordan det er imorgen. Jeg bløder ikke eller noget. Hvis det fortsat gør meget ondt imorgen, vil jeg ringe til vagtlægen. Men tror du de vil gøre noget så tidligt i forløbet?

Jeg fik rigtig ondt i uge 8, og fik en akuttid hos min egen læge. Som så sendte mig til scanning på OUH, fordi de var bange for jeg evt. havde en graviditet udenfor livmoderen. Men jeg havde også så ondt at jeg næsten ikke kunne gå. 

- Men ja, lig dig ned og slap af og se så hvordan du har det imorgen. 

Og er du stadig usikker imorgen, så giv vagtlægen et kald. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Der er ingen grund til at være usikker og bange. 

Anmeld

28. september 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Jeg fik rigtig ondt i uge 8, og fik en akuttid hos min egen læge. Som så sendte mig til scanning på OUH, fordi de var bange for jeg evt. havde en graviditet udenfor livmoderen. Men jeg havde også så ondt at jeg næsten ikke kunne gå. 

- Men ja, lig dig ned og slap af og se så hvordan du har det imorgen. 

Og er du stadig usikker imorgen, så giv vagtlægen et kald. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Der er ingen grund til at være usikker og bange. 

Okay, så slemt er det overhovedet ikke ved mig. Det er nærmest bare en lettere mavekrampe engang imellem. Men ja prøver at slappe af resten af dagen men tak

Anmeld

28. september 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

Okay, så slemt er det overhovedet ikke ved mig. Det er nærmest bare en lettere mavekrampe engang imellem. Men ja prøver at slappe af resten af dagen men tak

Så vil jeg sige det er helt normalt. Jeg fik ret tidligt ligamentssmerter, som føles lidt som stikken, hiven og flåen i maven - lidt som menstruation. Og det er helt normalt  

Anmeld

28. september 2012

baby012

Hvis du ikke bløder tror jeg ikke du skal være nervøs jeg havde VILDT ondt i starten af denne graviditet, værre end mine normale voldsomme mens smerter.. Nev rigtig meget i ben osv. Men ville uanset hvad ringe til lægen mandag, vagtlæger plejer ikke at tage det så seriøst før der er en reel chance for at redde barnet.. Ring til lægen mandag, og bed om henvisning til en TS 

Anmeld

28. september 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Så vil jeg sige det er helt normalt. Jeg fik ret tidligt ligamentssmerter, som føles lidt som stikken, hiven og flåen i maven - lidt som menstruation. Og det er helt normalt  

Okay tusind tak så kan jeg gå i seng med lidt mere ro i sindet

Anmeld

28. september 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Hvis du ikke bløder tror jeg ikke du skal være nervøs jeg havde VILDT ondt i starten af denne graviditet, værre end mine normale voldsomme mens smerter.. Nev rigtig meget i ben osv. Men ville uanset hvad ringe til lægen mandag, vagtlæger plejer ikke at tage det så seriøst før der er en reel chance for at redde barnet.. Ring til lægen mandag, og bed om henvisning til en TS 

Åh tak for svar jeg giver lægen et kald på mandag, hvis det fortsætter.

Anmeld

28. september 2012

baby012

Anonym skriver:

Åh tak for svar jeg giver lægen et kald på mandag, hvis det fortsætter.

Men begynder du at bløde skal du selvfølgelig ringe til vagt lægen..  Men gå nu i seng, få en god nats søvn, med en god mave fornemmelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.