Så kører bagemaskinen igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.720 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. maj 2009

Sweet1978

Det hjemmebagte rugbrød er bare et hit, ja også lyst brød da, men der er vi mere til boller og de skal jo i ovn.

Hvor mange har en bagemaskine og bruger i den?

Jeg køber mine brødblandinger her:
bagemaskinen.dk/index.php

De skal bare have på det lange program ellers hæver de ikke nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2009

Plysbjørnen

Jeg bager ikke så meget... Men det er fordi min datter ikke gider spise det... Og så synes jeg ligesom at det er spild af kræfter...

Anmeld

24. maj 2009

Susan1978

har ikke bagemaskine

Anmeld

24. maj 2009

linemus

Jeg har en. Det var et hit, da pigerne var babyer, og boller risikerede at hæve i flere timer. Nu bliver den aldrig brugt, selvom manden plager, men jeg vil ikke bruge brødblandinger (for dyrt) og har lidt svært ved at finde gode opskrifter + tage mig sammen. Vil hellere bage rigtigt, når jeg har tid.

Anmeld

24. maj 2009

Loggidut

Jeg bager som en sindsyg, igen og igen...men det er sgu fordi jeg så ved hvad jeg får indenbords af fedtstoffer
Jeg har ikke en bagemaskine, men en røremaskine, og den knokler så jeg af og til tænker om den er ved at brænde sammen...

dog er det mest fuldkornsboller, og mysliboller jeg bager!

Anmeld

24. maj 2009

Lise

Jeg er stor tilhænger af køkkenmaskiner, men en bagemaskine får jeg nok aldrig. Det ryger charmen krat'eeme da!  Elsker at bage, men på gammeldaws maner!

Anmeld

24. maj 2009

Mikkelmusen

Loggidut skriver:

Jeg bager som en sindsyg, igen og igen...men det er sgu fordi jeg så ved hvad jeg får indenbords af fedtstoffer
Jeg har ikke en bagemaskine, men en røremaskine, og den knokler så jeg af og til tænker om den er ved at brænde sammen...

dog er det mest fuldkornsboller, og mysliboller jeg bager!

aj jeg ønker mig bare SÅ meget en røremaskine, for jeg æltede dej med min elskede håndmixer, og det kunne den sgu ikke klare i længden. Så gik dejkrogene fandme i stykker... Maskinen lever endnu, bare uden dejkroge. Det undrer mig alligevel at den ikke brændte sammen!

Anmeld

24. maj 2009

Loggidut

Mikkelmusen skriver:

aj jeg ønker mig bare SÅ meget en røremaskine, for jeg æltede dej med min elskede håndmixer, og det kunne den sgu ikke klare i længden. Så gik dejkrogene fandme i stykker... Maskinen lever endnu, bare uden dejkroge. Det undrer mig alligevel at den ikke brændte sammen!

ja...den røremaskine jeg har, sådan en havde jeg også for nogle år tilbage...og jeg elskede den, og den kørte bare derud af, den var købt brugt, hos en krammer...så nogle af dejkrogene manglede og tjuhej hvor det gik! Så stak Christian en grydeske derned i, mens den kørte, og så brændte den sammen...og jeg vrælede...
Da så vi flyttede i vores hus, efter mine forældre, og vi skulle tømme ud, så dukkede en tro kopi frem af en af min mors skabe...aller inderst inde, og nu voldtager jeg så den i stedet for!
jeg kan da godt høre den har set bedre dage, men den gør sit job, og gør det godt!

og nu har jeg skrevet det, og så går det med garanti galt!

Anmeld

24. maj 2009

linemus

Loggidut skriver:

ja...den røremaskine jeg har, sådan en havde jeg også for nogle år tilbage...og jeg elskede den, og den kørte bare derud af, den var købt brugt, hos en krammer...så nogle af dejkrogene manglede og tjuhej hvor det gik! Så stak Christian en grydeske derned i, mens den kørte, og så brændte den sammen...og jeg vrælede...
Da så vi flyttede i vores hus, efter mine forældre, og vi skulle tømme ud, så dukkede en tro kopi frem af en af min mors skabe...aller inderst inde, og nu voldtager jeg så den i stedet for!
jeg kan da godt høre den har set bedre dage, men den gør sit job, og gør det godt!

og nu har jeg skrevet det, og så går det med garanti galt!

Ej, hvad kan sådan en??? Ælte dejen så man selv slipper for at mosle eller hva'? Så er det måske sådan en, jeg skal skrive på ønskesedlen?

Anmeld

24. maj 2009

Loggidut

ja den jeg har er et gammelt hakkebræt, den første gav jeg 100 kroner for...brugt som beskrevet.

Den kan piske fløde, den kan ælte mit fars, og den kan ælte mit brød, jeg rører aldrig ved mit dej før det skal formes...never ever, kun for at tjekke om der er mel nok i!

Men jeg kan da også høre at den trækker tungt læs når den har fået det sidste mel, men for pokker...den ælter det bare så meget bedre end jeg selv kan gøre, og nu mere luftig brød jeg vil have, nu længere køre den...den larmer, but who cares...jeg skal ikke have fingrene i dej...og så er min dag reddet...

Det er også derfor mine opskrifter er sådan noget flygtigt noget...jeg kommer lige noget i, når jeg går forbi maskinen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.