For jer som har fået glukosebelastning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.492 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. september 2012

M&N

Hvilken uge fik I den ved?

Jeg var til læge i 12 uge og fik lavet min VJ, hun gjorde opmærksom på at på grund af min BMI samt at min morfar havde sukkersyge skulle jeg have denne her glukosebelastning og det blev skrevet ind.

Jeg har endnu ikke været til JM endnu, skal afsted imorgen. Nævner jordemoderen noget om hvordan og hvorldes? Har ingen papirer eller indkaldelse fået? Synes bare der er så mange som har fået det  15-17 uge, eller er det bare mig?

Skal man ikke også have det 2 gange?

Håber nogle kan hjælpe, på forhånd maaaange tak, for er virkelig i vildrede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Noahmor

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg var til læge i 12 uge og fik lavet min VJ, hun gjorde opmærksom på at på grund af min BMI samt at min morfar havde sukkersyge skulle jeg have denne her glukosebelastning og det blev skrevet ind.

Jeg har endnu ikke været til JM endnu, skal afsted imorgen. Nævner jordemoderen noget om hvordan og hvorldes? Har ingen papirer eller indkaldelse fået? Synes bare der er så mange som har fået det  15-17 uge, eller er det bare mig?

Jeg fik det kun lavet en gang (min mormor og farmor havde sukkersyge). Kan ikke helt huske, hvornår jeg fik det lavet, men vist omkring uge 18.

Anmeld

26. september 2012

M&N

Noahmor skriver:

Jeg fik det kun lavet en gang (min mormor og farmor havde sukkersyge). Kan ikke helt huske, hvornår jeg fik det lavet, men vist omkring uge 18.

Tak for svar.

Fik du indkaldelse pr. brev eller igennem læge/JM?

Anmeld

26. september 2012

smokin

Uge 18

Anmeld

26. september 2012

Noahmor

BabyWish2012 <3 skriver:

Tak for svar.

Fik du indkaldelse pr. brev eller igennem læge/JM?

Jeg fik indkaldelse pr brev. 

Anmeld

26. september 2012

SKR

Jeg skal have det lavet 2 gange pga bmi og at min farfar havde sukkersyge. Den første gang skulle laves i ugerne 18-20 og anden gang er vist nok omkring uge 28. Min jordemoder spurgte ind til om jeg havde fået tid. Jeg skal selv bestille tid til dem hos min egen læge. Har fået lavet den første og bestiller tid til den sidste når jeg skal til 2. Lægekontrol.

Anmeld

26. september 2012

chael

Pga. Sukkersyge i min familie, skulle jeg også have den.

Fik den i uge 28. Og kun i 2. Og 3. Graviditet.

*C

Anmeld

26. september 2012

PiaMorTil2

BabyWish2012 <3 skriver:

Fik den i uge 28..

Og du får automatisk fra fra syghuset med en tid og hvordan og hvorledes..

Anmeld

26. september 2012

klmf

Når du har 2 disponerende faktorer (overvægt og familiær historik) så skal du have lavet den 2 gange, i ugerne 18-20 og senere omkring uge 28-30. De fleste får indkaldelse gennem sygehuset, nogen skal selv kontakte egen læge. Synes du skal ringe til JM eller egen læge og forhøre dig ad. Jeg blev 'glemt' i systemet fordi der var sket en svipser hos egen læge, så jeg måtte selv rykke for at få en tid. Det er godt selv at være opmærksom på det

Anmeld

26. september 2012

Timse

Fik den i uge 28 og tiden blev bare aftalt ved lægen da jeg var til lægebesøg forinden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.