hvor og hvad skal vi melde ved fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

CaWi

Olivia's Moar skriver:

Det lyder lidt mærkeligt
Mener helt bestemt at alle får børneydelse d. 20'ende hver tredje måned.

Og du har vist bare haft 'held' med måneden. Alle får børneydelse i april, juli, oktober & januar den 20'ende.

Okay. Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Princesspigen

Chili skriver:

Børnepenge = børneydelse. I mit hoved det samme. Og som sagt, du får det kun i oktober, hvis du føder senest den 30. September kl. 23.59.
Jamen jeg fortalte jo også kommunen jeg var gravid og fik flere penge, så jeg forstår godt hvad du mener

Og i og med baby bliver født og registreret, burde det gå i orden.
Og ellers må du jo ringe til kommunen. De ved det med sikkerhed

Det med de faderskabs papirerne, ved jeg ikke noget om, andet end at de skal sendes ind et sted. Jeg er gift, så min mand bliver automatisk registreret som faderen til barnet

okay super

ja jeg bor jo så sammen med barnets far men vi er ikke gift så er ikke sikker på de ting går af sig selv  

ja jeg har os forstået det som jeg skal føde inden den 1 oktober.. altså senest den 30, hvis jeg skal have børnepengene..

men baby kommer jo når den kommer

Anmeld

26. september 2012

Chili

Princesspigen skriver:

BåBå

okay super

ja jeg bor jo så sammen med barnets far men vi er ikke gift så er ikke sikker på de ting går af sig selv  

ja jeg har os forstået det som jeg skal føde inden den 1 oktober.. altså senest den 30, hvis jeg skal have børnepengene..

men baby kommer jo når den kommer

Ja, når bebs er klar kommer den

Og nej, man skal være gift før det går i orden af sig selv det med faderskabet

Anmeld

27. september 2012

Princesspigen

Chili skriver:

Ja, når bebs er klar kommer den

Og nej, man skal være gift før det går i orden af sig selv det med faderskabet

ja det mente jeg nok..

så derfor skal vi jo os have styr på det, han skal jo stå som far og have sin del af æren  

han mener jo selv han har lavet det hele  

Anmeld

27. september 2012

Chili

Princesspigen skriver:

ja det mente jeg nok..

så derfor skal vi jo os have styr på det, han skal jo stå som far og have sin del af æren  

han mener jo selv han har lavet det hele  

Præcis

Det hele er måske så meget sagt Det er trods alt halvdelen af vores gener + 9 måneder, der ikke altid er lige sjove ...

Anmeld

27. september 2012

Princesspigen

Chili skriver:

Præcis

Det hele er måske så meget sagt Det er trods alt halvdelen af vores gener + 9 måneder, der ikke altid er lige sjove ...

tror os mest det er sexen han hentyder til  men er ikke sikker

og jo jeg sys sku det har været 9 hårde måneder snart...

kvalme, opkast, tabte mig 7 kilo som gav en del bekymringer, besvimede i netto en enkelt gang, hele tiden under obs for begyndende blære betændelse, 2 test for sukkersyge (flere bekymringer) ryg og lænde smerter  og her på det sidste bekymringer om vi når at være klar i tide da jeg måske føder før tid..  

Anmeld

27. september 2012

Chili

Princesspigen skriver:

tror os mest det er sexen han hentyder til  men er ikke sikker

og jo jeg sys sku det har været 9 hårde måneder snart...

kvalme, opkast, tabte mig 7 kilo som gav en del bekymringer, besvimede i netto en enkelt gang, hele tiden under obs for begyndende blære betændelse, 2 test for sukkersyge (flere bekymringer) ryg og lænde smerter  og her på det sidste bekymringer om vi når at være klar i tide da jeg måske føder før tid..  

Den med sexen kan jeg kun nikke genkendende til Manden her er af samme mening
Haha.

Og ja, smerter og plukveer har jeg haft meget af. Og frygten for at tage på, har været stor Men den siger 10 kilo indtil videre, så det synes jeg er godt!

Men nu er det heldigvis snart overstået, så vi kan få vores børn, wee

Anmeld

27. september 2012

Princesspigen

Chili skriver:

Den med sexen kan jeg kun nikke genkendende til Manden her er af samme mening
Haha.

Og ja, smerter og plukveer har jeg haft meget af. Og frygten for at tage på, har været stor Men den siger 10 kilo indtil videre, så det synes jeg er godt!

Men nu er det heldigvis snart overstået, så vi kan få vores børn, wee

lige precis

ifølge min store søster og ifølge Kay her inde, så har jeg født inden ugen er omme  og er imorgen 38+0  

heldigvis er den lille stor nok til at klare det men kæresten og jeg har lidt diskutioner omkring det fordi han gerne vil gøre en masse først her hjemme men jeg må ikke gøre noget(ifølge ham), så baby værelset er ikke indrettet eller noget, kun malet.. så bliver sku lidt fustreret over jeg stadig ind i mellem får symptomer på at fødslen ku gå i gang når som helst og jeg bare ikke må lave tingene færdige  

Anmeld

27. september 2012

Chili

Princesspigen skriver:

iinino

lige precis

ifølge min store søster og ifølge Kay her inde, så har jeg født inden ugen er omme  og er imorgen 38+0  

heldigvis er den lille stor nok til at klare det men kæresten og jeg har lidt diskutioner omkring det fordi han gerne vil gøre en masse først her hjemme men jeg må ikke gøre noget(ifølge ham), så baby værelset er ikke indrettet eller noget, kun malet.. så bliver sku lidt fustreret over jeg stadig ind i mellem får symptomer på at fødslen ku gå i gang når som helst og jeg bare ikke må lave tingene færdige  

Gå imod kæresten, og gør det du synes du kan klarer

Jeg er "kun" 37+0 på lørdag, men jeg ville altså ikke have noget imod at føde meget meget snart!

Anmeld

27. september 2012

Pige2009

Princesspigen skriver:

sådan en erklaring har jeg fået og har liggene men ved ikke hvor den skal hen når den skal afleveres ? ?

Du kan udfylde elektronisk via personregistrering.dk og sender den derefter til dit sogn. Det er dødnemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.