hvor og hvad skal vi melde ved fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

Princesspigen

Olivia's Moar skriver:

Haha, Hmm .. Du skal nok finde ud af det og hvis der er noget der går i glemmeren, så er de søde at ringe til dig

De ringede i hvert fald til mig

nå det er da altid noget  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Chili

Princesspigen skriver:

jeg ved ikke om dette er det rette sted for denne tråd, men hvad skal vi meddele og hvor nu når baby bliver født ?

jeg er på kontanthjælp, så jeg ved at hvis jeg oplyder dem om babys ankomst så stiger min kontanthjælp..

jeg ved os at hvis jeg føder før den 1 oktober kan jeg få "børnepenge"(børne ydelse tror jeg det hedder) her i oktober, men hvis det skulle være tilfældet hvor skal jeg så fortælle hvad i forhold til det ?

skal baby registreres nogle steder ?

jeg ved jo at baby skal døbes eller navngives inden den er 6 måneder, men hvad med ind til da ? den skal jo have et cpr nummer og sådan ?

håber i vil hjælpe mig  

Det med kontanthjælp sagde en penge dims på kommunen ville gå i orden af sig selv, fordi de får registreret baby. Også i forhold til boligsikring, hvis i får det  

Du skal føde inden den 30. september hvis børnepengene skal nå at komme, ellers får du dem om 18 år  Åndsvagt!  

Men hvis det er, så ring til din kommune, bare det normale nummer, og sig du gerne vil snakke med en der har noget med penge at gøre, det gjorde jeg. 

Håber det kunne hjælpe lidt 

Anmeld

25. september 2012

Frejsmor

Chili skriver:

Det med kontanthjælp sagde en penge dims på kommunen ville gå i orden af sig selv, fordi de får registreret baby. Også i forhold til boligsikring, hvis i får det  

Du skal føde inden den 30. september hvis børnepengene skal nå at komme, ellers får du dem om 18 år  Åndsvagt!  

Men hvis det er, så ring til din kommune, bare det normale nummer, og sig du gerne vil snakke med en der har noget med penge at gøre, det gjorde jeg. 

Jeg retter dig lige en lille smule, ved ikke om det var det du mente..

Men hun skal ikke nødvendigvis føde før d. 30/9, bare senest d. 30/9 kl. 23.59 for at få børneydelsen fra oktober..

Min søn er nemlig født d. 30/9-2011..

Anmeld

25. september 2012

Chili

Frejsmor skriver:

Jeg retter dig lige en lille smule, ved ikke om det var det du mente..

Men hun skal ikke nødvendigvis føde før d. 30/9, bare senest d. 30/9 kl. 23.59 for at få børneydelsen fra oktober..

Min søn er nemlig født d. 30/9-2011..

Ja selvfølgelig

Men den 1. Oktober går ikke

Anmeld

25. september 2012

Frejsmor

Chili skriver:

Ja selvfølgelig

Men den 1. Oktober går ikke

Nej lige præcis og det var også den aftale jeg lavede med min søn dengang, ikke senere end d. 30 og ja han overholdt..

Anmeld

25. september 2012

Chili

Frejsmor skriver:

JJe

Nej lige præcis og det var også den aftale jeg lavede med min søn dengang, ikke senere end d. 30 og ja han overholdt..

Jeg har godt nok først termin om 25 dage, men ville have noget imod at føde i weekenden

Er 37+0 lørdag, så han kommer bare!

Anmeld

26. september 2012

Princesspigen

Chili skriver:

jeg skal ikke have børnepenge da jeg bor sammen med faderen til barnet..

og bolig sikring får vi ikke..

så det er den der børne ydelse jeg mener som kommer oktober, igen til januar osv.. som alle får..  

jeg ved bare med hensyn til kontanthjælp at jeg selv sku meddele dem jeg var gravid så jeg fik flere penge der og sådan.. så tænkte jeg sikkert os selv sku meddele når den lille var komet

Anmeld

26. september 2012

Chili

Princesspigen skriver:

BøBøBørBørb

jeg skal ikke have børnepenge da jeg bor sammen med faderen til barnet..

og bolig sikring får vi ikke..

så det er den der børne ydelse jeg mener som kommer oktober, igen til januar osv.. som alle får..  

jeg ved bare med hensyn til kontanthjælp at jeg selv sku meddele dem jeg var gravid så jeg fik flere penge der og sådan.. så tænkte jeg sikkert os selv sku meddele når den lille var komet

Børnepenge = børneydelse. I mit hoved det samme. Og som sagt, du får det kun i oktober, hvis du føder senest den 30. September kl. 23.59.
Jamen jeg fortalte jo også kommunen jeg var gravid og fik flere penge, så jeg forstår godt hvad du mener

Og i og med baby bliver født og registreret, burde det gå i orden.
Og ellers må du jo ringe til kommunen. De ved det med sikkerhed

Det med de faderskabs papirerne, ved jeg ikke noget om, andet end at de skal sendes ind et sted. Jeg er gift, så min mand bliver automatisk registreret som faderen til barnet

Anmeld

26. september 2012

CaWi

Mht børnepenge, så får man dem da bare hver tredje måned som barnet nu er født i. Eller er jeg forkert på den??

Jeg fødte d.26 april og fik børnepenge d.26 juli, og skal så have her igen 26.oktober.

Anmeld

26. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
CAWI skriver:

Mht børnepenge, så får man dem da bare hver tredje måned som barnet nu er født i. Eller er jeg forkert på den??

Jeg fødte d.26 april og fik børnepenge d.26 juli, og skal så have her igen 26.oktober.

Det lyder lidt mærkeligt
Mener helt bestemt at alle får børneydelse d. 20'ende hver tredje måned.

Og du har vist bare haft 'held' med måneden. Alle får børneydelse i april, juli, oktober & januar den 20'ende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.