Forældremyndighed/Bopæl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

sandramor

Der træder en ny ændring af forældreansvarsloven her d 1 okt.. Netop omkring forældremyndighed...
Regeringen har vedtaget loven og den skal tilgode se børnene... Forældre skal ikke på samme måde tvinges til at have fælles forældre myndighed længere... Slet ikke hvis konflikt niveauet er højt mellem forældrene da det rammer børnene for meget...

Så det er jo svært at sige hvordan det vil ende men ville mene at med den opførsel moderen har lagt for dagen står hun ikke særlig godt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Der træder en ny ændring af forældreansvarsloven her d 1 okt.. Netop omkring forældremyndighed...
Regeringen har vedtaget loven og den skal tilgode se børnene... Forældre skal ikke på samme måde tvinges til at have fælles forældre myndighed længere... Slet ikke hvis konflikt niveauet er højt mellem forældrene da det rammer børnene for meget...

Så det er jo svært at sige hvordan det vil ende men ville mene at med den opførsel moderen har lagt for dagen står hun ikke særlig godt....

Eeej er det rigtig?? Hvor kan jeg læse om ændringen? Vil gerne se hvad der står, det er jo ret relevant. Dog er jeg i tvivl om, om ikke retsagen skal afholdes lige netop den dato, og vil der så blive dømt efter den nye ændring, eller den gamle? 

Det rammer i den grad ofte børnene..

Jeg/vi kan jo kun være glade for at hun ikke umiddelbart står særlig stærkt, men du har nok ret i at det er svært at forudsige udfaldet.  

Anmeld

25. september 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved om der i en retssag vedr. forældremyndighed også kan tildeles/bestemmes bopæl, eller om det så er en helt ny retssag man skal have gang i? 

Anmeld

26. september 2012

sandramor

Anonym skriver:

Eeej er det rigtig?? Hvor kan jeg læse om ændringen? Vil gerne se hvad der står, det er jo ret relevant. Dog er jeg i tvivl om, om ikke retsagen skal afholdes lige netop den dato, og vil der så blive dømt efter den nye ændring, eller den gamle? 

Jeg/vi kan jo kun være glade for at hun ikke umiddelbart står særlig stærkt, men du har nok ret i at det er svært at forudsige udfaldet.  

der foreligger rigtig mange sider omkring det.... men prøv at google "ændring af forældreansvarsloven"n så kan du selv læse det...

altså sager taget op inden d. 1 okt blir så vidt jeg ved behandlet efter den gamle lov, meeeeen mon ikke de alligevel retter sig lidt efter den nye.. ved det selvfølgelig ikke.....

Anmeld

26. september 2012

wamse

Anonym skriver:

Her er der noget om ændringerne:

http://www.midtadvokaterne.dk/aktuelt/artikel/ny-f oraeldreansvarslov-d.-1.-oktober-2012.aspx?Action= 1&M=NewsV2&PID=119

Anmeld

27. september 2012

Stjerneskud

sandramor skriver:

Den nye forældreansvarslov gælder kun sager der tages op efter 1. okt. hvor den træder i kraft. I sager der er taget op før 1. okt. gælder den gamle.

Men jeg tror ikke i har noget at bekymre jer om.

Anmeld

27. september 2012

baby012

Hvis jeg var jer ville jeg ikke begynde at snakke om bopæls ændring.. Hvor gammelt er barnet ? Husk at selvom hun modarbejder jer, kan hun være en fantastisk mor.. Og har hun dokumentation på at barnet trives, så kan han resikere at miste forøldremyndigheden samtidig.. Da han så handler imod hvad der er bedst for barnet .. Så pas på med det.. Sagen vil blive behandlet efter den gamle lov,'men med den nye taget i betragtning .. 

Anmeld

27. september 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Hvis jeg var jer ville jeg ikke begynde at snakke om bopæls ændring.. Hvor gammelt er barnet ? Husk at selvom hun modarbejder jer, kan hun være en fantastisk mor.. Og har hun dokumentation på at barnet trives, så kan han resikere at miste forøldremyndigheden samtidig.. Da han så handler imod hvad der er bedst for barnet .. Så pas på med det.. Sagen vil blive behandlet efter den gamle lov,'men med den nye taget i betragtning .. 

Barnet har været gennem en paragraf 50 undersøgelse hos kommunen da de modtog en underretning fra moderends mands familie om at de ikke kunne finde ud af at tage vare på barnet og at det blev virkelig forsømt /; - Det er en af grundene til at vi er bekymret. Desuden har moderen flyttet en del hvilket har gjort at barnet i 1,5 slet ikke kom i dagpleje som det skulle osv..
Men hun har sikkert gjort nogle andre gode ting.. 

Men jeg kan godt se hvad du mener, hensigten er bestemt også at det skal være hvad der er bedst for barnet! 

Tak for svaret  

Anmeld

27. september 2012

Anonym trådstarter

27. september 2012

baby012

Anonym skriver:

Barnet har været gennem en paragraf 50 undersøgelse hos kommunen da de modtog en underretning fra moderends mands familie om at de ikke kunne finde ud af at tage vare på barnet og at det blev virkelig forsømt /; - Det er en af grundene til at vi er bekymret. Desuden har moderen flyttet en del hvilket har gjort at barnet i 1,5 slet ikke kom i dagpleje som det skulle osv..
Men hun har sikkert gjort nogle andre gode ting.. 

Men jeg kan godt se hvad du mener, hensigten er bestemt også at det skal være hvad der er bedst for barnet! 

Tak for svaret  

Men kom hun godt igennem paragraf 50 undersøgelsen .. ? Hvis ja er det et meget stærkt agoment for at barnet trives. Så lad nu for Guds skyld være med at gå derud, det er så meget han resikere at miste på den bekostning  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.