Forældremyndighed/Bopæl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.286 visninger
25 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer skønne piger (og/eller mænd) der har styr på retssager vedr. forældremyndighed? 
Hvad er chancerne for at faderen vinder? Bliver der lagt større vægt på fx. hvem der har et arbejde og hvem der ikke har, end om barnet trives der hvor det er osv osv? Og er der nogle ting der generelt bare vægter tungere end andre? Er der sandsynlighed for at den ene part ikke alene løber med forældremyndigheden men også får tildelt bopælen (hvis barnet ikke allerede bor hos den pågældene)

Min kæreste er blevet indkaldt til retten om 1 lille måneds tid, da hans eks søger fuld forældremyndighed. Vi har selvfølgelig snakket med en Advokat, men har endnu ikke været til møde hende. Jeg/vi er virkelig nysgerrig efter at vide hvad man kan forvente, så jeg håber at der er nogle af jer der måske enten har prøvet det, eller ved hvordan det hele fungere.. 

På forhånd tak!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Sundahl88

fælles forældremyndighed bliver som regel kun lavet om hvis den ene forælder hverken har samvær, ikke er i stand til at tage sig af et barn eller hvis vedkommende har alvorlige problemer i forhold til at varetage et barn (fx. alkoholiker, narkoman osv).

Det er meget svært at få lavet om (har jeg fået at vide) og der skal virkelig stærke begrundelser for at noget på det punkt bliver ændret.

Dårligt samarbejde mellem parterne er ikke engang nok - selvom jeg nogle gange selv ville ønske det var, da jeg selv har mange problemer med min x i tide og utide.

Håber i finder ud af det - held og lykke 

kram herfra

Anmeld

25. september 2012

LMX

Jeg kan kun svare på hvad jeg oplevede for snart 13år siden da jeg selv stod i samme situation.

Dengang var det sådan at hvis den ene forældre ønskede at køre en forældremyndighedssag så SKULLE forældremyndigheden falde ud til den ene eller den anden forældre. Den kunne IKKE forblive fælles når først man kom i retten.

Hvad der vægter højest ved jeg intet om. Ønsker din kæreste at få forældremyndigheden? For så synes jeg da han skal klø på i sagen, men hvis ikke og hvis det er tvivlsomt om han vil få den, så skulle han måske overveje ikke at gå i retten, men afgive den af egen fri vilje. Han mister jo ikke sine rettigheder som far til barnet. (men igen, det er kun hvis reglerne IDAG er som jeg beskriver ovenfor - altså at myndigheden SKAL falde ud til den ene eller anden ved rettergang)

Anmeld

25. september 2012

Anonym trådstarter

Sundahl88:
Det er jeg glad for at høre! Vi satser heller ikke på at den bliver lavet om, men da moderen ved flere lejligheder har løjet, snydt og ikke er mødt op, er vi alligevel en del nervøse. Hun har tendens til at få sin vilje trumfet igennem, og jeg ville blive SÅ ked af det på min kærestes vegne hvis hans kamp for sit barn og alt hans slid bare sådan uden videre ville have været "forgæves" for indtil videre er det desværre lykkedes hende at sno sig uden om både SF og Fogedretten, samt en del bøder.. 

Tusind tak for dit svar!

Jeg er ked af at høre at du også er en af dem der har problemer ;(

En 'er her fra 

Anmeld

25. september 2012

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Jeg kan kun svare på hvad jeg oplevede for snart 13år siden da jeg selv stod i samme situation.

Dengang var det sådan at hvis den ene forældre ønskede at køre en forældremyndighedssag så SKULLE forældremyndigheden falde ud til den ene eller den anden forældre. Den kunne IKKE forblive fælles når først man kom i retten.

Hvad der vægter højest ved jeg intet om. Ønsker din kæreste at få forældremyndigheden? For så synes jeg da han skal klø på i sagen, men hvis ikke og hvis det er tvivlsomt om han vil få den, så skulle han måske overveje ikke at gå i retten, men afgive den af egen fri vilje. Han mister jo ikke sine rettigheder som far til barnet. (men igen, det er kun hvis reglerne IDAG er som jeg beskriver ovenfor - altså at myndigheden SKAL falde ud til den ene eller anden ved rettergang)

Ved sidste møde i Statsforvaltningen (der handlede om samvær) meddelte min kæreste at han ikke ønsker at afgive forældremyndigheden. Det har hele tiden været hans ønske at de skulle have fælles forældremyndighed og samarbejde om barnet.. Men da moderen har holdt barnet fra samvær og som nævnt tidligere, ikke er mødt op til møderne i henholdsvis SF og Fogedretten og derudover har løjet og sneget sig uden om flere bøder (bl.a. pga tilbageholdelse af barnet) har det jo gjort det en hel del sværere.. De har været i både SF og fogedretten utallige gange da min kæreste har måtte have deres hjælp til at gennemtvinge samværet.. 

Nu hvor sagen ender i retten, vil han, hvis det er som du siger, naturligvis kæmpe sin sag for at det er ham der vinder  

Tak for svaret 

Anmeld

25. september 2012

LMX

Anonym skriver:

Ved sidste møde i Statsforvaltningen (der handlede om samvær) meddelte min kæreste at han ikke ønsker at afgive forældremyndigheden. Det har hele tiden været hans ønske at de skulle have fælles forældremyndighed og samarbejde om barnet.. Men da moderen har holdt barnet fra samvær og som nævnt tidligere, ikke er mødt op til møderne i henholdsvis SF og Fogedretten og derudover har løjet og sneget sig uden om flere bøder (bl.a. pga tilbageholdelse af barnet) har det jo gjort det en hel del sværere.. De har været i både SF og fogedretten utallige gange da min kæreste har måtte have deres hjælp til at gennemtvinge samværet.. 

Nu hvor sagen ender i retten, vil han, hvis det er som du siger, naturligvis kæmpe sin sag for at det er ham der vinder  

Tak for svaret 

Jeg håber at reglerne er ændret. Sådan at din kæreste kan kæmpe for at forældremyndigheden kan forblive fælles. Ellers så håber jeg at han får den fulde hvis han kan.

Hun er da også godt dum at søge den hvis hun er så ustabil. Det taler da bestemt ikke til hendes fordel. (kost)

Anmeld

25. september 2012

Sundahl88

nej det taler bestemt ikke til hendes fordel.

reglerne er lavet meget om siden er mit indtryk. der blev bl.a. i 2007 (mener jeg) automatisk fælles forældremyndighed og reglerne virker til at være strammet meget med hensyn til at få lavet de ting om.

Anmeld

25. september 2012

LMX

Sundahl88 skriver:

reglerne er lavet meget om siden er mit indtryk. der blev bl.a. i 2007 (mener jeg) automatisk fælles forældremyndighed og reglerne virker til at være strammet meget med hensyn til at få lavet de ting om.

Jeg håber du har ret.

Anmeld

25. september 2012

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Jeg håber at reglerne er ændret. Sådan at din kæreste kan kæmpe for at forældremyndigheden kan forblive fælles. Ellers så håber jeg at han får den fulde hvis han kan.

Hun er da også godt dum at søge den hvis hun er så ustabil. Det taler da bestemt ikke til hendes fordel. (kost)

Det håber jeg også, må jeg indrømme! Umiddelbart vil jeg jo absolut sige at det er bedst med den fælles forældremyndighed, så de kan samarbejde, men selvfølgelig bliver det vanskelig gjort af hendes modarbejden og løben fra diverse aftaler (lavet i SF). 

Kan kun håbe at hun får et smæk bagi og at det ender ud til fordel for min kæreste  

Nej vel?! Hehe  

Anmeld

25. september 2012

Anonym trådstarter

Sundahl88 skriver:

Det er også mit indtryk at der virkelig skal tungtvejende ting til hvis den skal ændres. Men er nu lidt nervøs for hvad hun kan finde på.

Men det er vel også bedre at tage den i retten og forhåbentlig få slået fast en gang for alle, enten at det hun gør er forkert, eller at hun har ret, eller at forældremyndigheden forbliver fælles, eller hvordan udfaldet ellers kunne blive, ikk? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.