Juniorseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. maj 2009

Mikkelmusen

Vi prøvede i nat at lade Filuca sove i juniorseng. Vi lagde henne bare som vi plejer, sagde godnat og gik ud. Vi sad og ventede på hun kom ud, nu når hun selv kunne, men hun sov bare. Imorges kom hun ind da hun vågnede og var glad. Men til middag og her til aften vil hun bare ikke sove i den.

Normalt ligger hun ude i barnevogn til middag, men lige for tiden gider hun ikke. Hun sover en time og rejser sig og sidder og snakker. Hun bliver ikke sur, men hun kan sidde der længe og kigge uden at hun kalder eller bliver sur. Så jeg opdager det ofte først efter hun var været vågen lidt tid. I tremmesengen sover hun 2 timer ca. Derfor lod vi hende sove der. For hun var overhovedet ikke frisk efter 1 time i barnevognen.

Idag da vi så prøvede juniorseng til middagslur ville hun ikke. Fint så kom hun i tremmesengen, men det var det samme. Hun var helt hysterisk og vi måtte snyde hende til at falde i søvn. Altså blive i værelset og snige os ud uden hun opdagede det. Hun skriger og skriger, hun vil gerne ligge i begge sengene, men kun når vi sidder eller står ved hende.

Jeg ved godt at det at sove fast i juniorseng ikke bare kommer sådan lige, men hvor længe tog det jer, og gik det godt fra dag 1?

Det er jo ikke meningen hun skal ligge og skrige sig i søvn, men hun vil bare ikke være der selv... Når hun går ud af juniorsengen her til aften ( ja vi kæmper nu på ca 30. minut, hvor det normalt tager 30 sek. at sige godnat ) så kommer hun ind og skriger, og når vi så går hen mod hende går hun selv ind og lægger sig, men skriger så snart vi giver antræk til at gå ud.

Jeg har jo altid været taknemlig for at hun i det mindste var nem at lægge i seng, når nu hun ikke er det barn der sover længst om morgenen. Men hold da kæft jeg er ved at blive frustreret nu hvor hun hverken gider det ene eller andet.

Christina 37+5 - og meget træt ( på trods af 2 lure i løbet af dagen )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2009

Mikkelmusen

pt. har det så taget en time!!!!

Anmeld

23. maj 2009

Mikkelmusen

Nu er hun gået kold, hun er også bare løbet helt tør for kræfter nu. Det har taget knap 1½ time at få ungen til at sove!!

Nå det blev vist mere update en noget andet, men jeg vil da stadig gerne høre hvad i har gjort med jeres der sover i junior, også gerne de ældre børn.

Anmeld

23. maj 2009

Muffinmus

Jamen tror du ikke hun gerne vil have sin gamle seng igen???
Det anbefales jo slet ikke at give dem juniorseng før 3 års alderen...netop fordi den har de gode trygge rammer de små godt kan lide.
Nogle børn kan skifte før, hvis man ikke bor på 1 sal og ungerne selv kan gå rundt og åbne døre.
Men jeg ved det da ikke, for vi skifter ikke seng før han er mindst 2 1/2-3 år

Anmeld

23. maj 2009

linemus

Sebastian skiftede først da han var 3,5 år, og jeg kan altså ikke helt huske, hvordan det nøjagtig gik. Han var glad for den, var selv med til at samle den og var rigtig stolt. De første aftener stod han op flere gange og kom listende nærmest snigende ind i stuen, og så grinede han bare. Jeg synes, jeg kan huske, at selvom han selv kunne kravle ud, så gjorde han det ikke om morgenen, men blev der indtil jeg kom.

Jeg tror, du skal give det nogle dage - en uge nok. Hvis du imidlertid vurderer, at hun hellere vil sove i tremmesengen, så skal hun vel bare have den tilbage. Med mindre det er fordi lillebror/søster skal have den?

Held og lykke

- Line

Anmeld

23. maj 2009

Sweet1978

Nadia som er 9 år nu, fik den på sin 2 års fødselsdag. I starten vendte jeg den bare modsat så der stadig var en "sengehest" på, så hun i al fald ikke trillede ud. Kan ikke mindes nogen overgangsproblemmer og hun nød selv at kunne stå op om morgenen.

Har også planer om at Danielle skal have den når hun fylder 2 og så må vi jo se hvordan det går, skal der nok komme indlæg om.

Anmeld

23. maj 2009

Mikkelmusen

Vi har netop ikke fjernet hendes tremmeseng. Fordi vi ville se tiden an. Men hun vil slet ikke være nogle steder... Hverken i den nye, tremmesengen eller vores. Så snart vi går er der ballade. Så jeg begynder mere at tro at det er en fase... Muligvis udløst af sengeskiftet. Men på den anden side så vil hun jo heller ikke sove i barnevognen.. Der skriger hun bare ikke.

Vi har faktisk lige fået tjekket hendes ører fordi hun vågner mange gange om natten og skriger, og er rigtig sur i løbet af dagen, men der er ikke noget.

Hun virker jo ikke utilfreds med sengen, hun vil gerne være i den. Det vil hun med alle sengene, bare ikke når vi går.

Men hvis det slet ikke går så har jeg da også tænkt mig at skifte tilbage, for så er hun bare ikke klar. Hun skal jo ikke være ked af det hver aften.

Anmeld

23. maj 2009

bette

sjovt du skriver det med at hun vågner flere gange og skriger i løbet af natten.. og det med at hun ikke vil sove..
har faktisk lige været igennem den med mikkel..

han kunne sove 2 timer og så vågne op og skrige som en gal..

men jeg gjorde simpelthen det at jeg blev ved med at gå ind og lægge ham ned og til sidst faldt han i søvn.. dagen efter tog det knap så lang tid.. og nu sover han bare..

jeg er måske lidt i den tro at jeg måske synes du skal holde dig til en af sengene så hun ikke bliver forvirret..
ønsker du hun skal sove i junior nu.. så hold dig til det og bliv ved.. det skal nok komme at hun bare ligger sig til at sove i den..
men omvendt hvis du selv føler det er for tidligt.. så vil hun jo heller ikke føle sig tryg i sengen..

Anmeld

24. maj 2009

Loggidut

mmm...jeg tror Bette har fat i den lange ende, det med selv at være sikker i sit valg, og yder mere er der også noget med det vågneri om natten her hos os....her er det så mest omkring klokken 23 at det fænomen opstår at hun vågner og skriger, vi trøster hende så bare og putter igen, uden ballade,  men så nemt har det nu ikke altid været.

Drengene var ældre end Tif, da de skiftede over, men i dag skal jeg have hentet min gamle juniorseng hjem (min veninde har den stående i hendes kælder) og jeg tror nu også vi snart laver et valg om et skift, for jeg er så drøn usikker på om Tif selv kan komme op og ned i hendes tremmeseng, hvis vi sænker siden på den.
Jeg skal lige have snakket ordentlig igennem med manden om det, for det er virkelig et stort spring i mit univers, at man skifter over.
Det der forsvinder ved at vælge en juniorseng, så tidligt  som vi har gang i, er den sjove snak omkring at barnet er ved at være en stor pige, og at barnet får en stor seng at sove i fordi det er blevet såååååå stor, alt det er jo noget barnet normalt ser som en vild begejstring...men det forsvinder lidt når vi vælger et skift så tidligt.

Har du nogle ting i sengen som Filuca kan underholde sig med, bøger, bamser eller andet, der gør sengen spændene?

og forresten søde Hunni...du skal jo snart føde...aj hvor er det bare ved at være op over!!!!

Anmeld

24. maj 2009

Mikkelmusen

bette skriver:

sjovt du skriver det med at hun vågner flere gange og skriger i løbet af natten.. og det med at hun ikke vil sove..
har faktisk lige været igennem den med mikkel..

han kunne sove 2 timer og så vågne op og skrige som en gal..

men jeg gjorde simpelthen det at jeg blev ved med at gå ind og lægge ham ned og til sidst faldt han i søvn.. dagen efter tog det knap så lang tid.. og nu sover han bare..

jeg er måske lidt i den tro at jeg måske synes du skal holde dig til en af sengene så hun ikke bliver forvirret..
ønsker du hun skal sove i junior nu.. så hold dig til det og bliv ved.. det skal nok komme at hun bare ligger sig til at sove i den..
men omvendt hvis du selv føler det er for tidligt.. så vil hun jo heller ikke føle sig tryg i sengen..

Du har fuldstændig ret med at vi bør holde os til en seng. Jeg skal vist have en snak med kæresten idag, for lige pt er det mest ham der putter, og står op når hun laver den scene der. Jeg magter det sgu ikke rigtig, og det tager mig lang tid bare at komme ud af sengen, og så har hun skreget sig så hidsig at hun ikke er til at få ned igen.

Vi har prøvet længe, det med at hun skriger, og som regel falder hun til ro igen, men lige i disse dage er hun bare SÅ gal, og vil slet ikke slappe af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.