Jeg er selv meget glad for mine to navne - et specielt mellemnavn, og et almindeligt efternavn.
Kæresten har "kun" et almindeligt efternavn. Derfor har vi valgt, at vores kommende barn, skal have mit mellemnavn og hans efternavn - selvom det lyder lidt åndssvagt, da både hans og mit starter med R og er rimelig lange.
For at vende tilbage til dit spørgsmål, så ville jeg nok blive en smule skuffet, hvis mit barn vælger at smide mit mellemnavn - totalt dumt og irrationelt, det ved jeg godt, for det er jo "bare" et navn. Men tror, at det er fordi navnet er SÅ specielt, og det er kun min far, min faster, mine fire søskende og mine to kusiner, der har navnet i Danmark.
Min ene kusine har valgt at smide mellemnavnet, fordi hun have et specielt mellemnavn OG et specielt efternavn, og hendes kæreste havde også et specielt efternavn. Så der blev løsningen et kompromis.
Tror "skuffelsen" ville ligge i, at vores efternavne som sagt er ret almindelige, og dermed ville jeg jo synes, at det var mere nærliggende at gå på kompromis med det end med det specielle mellemnavn..
MEN MEN, det er jo bare sådan jeg har det lige nu (og nok mest fordi JEG ikke kunne forestille mig at skulle slippe mit mellemnavn), og hvem ved, om det vil ændre sig, når vores ønskebarn kommer til verden og eventuelt om mange, mange år, ønsker sig et nyt navn..
Anmeld