Hvor meget søvn får I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Masig

Baby2påvej skriver:

Det kunne godt lyde som om der stadig er noget i klemme

Ja måske... Tror også vi prøver at snakke med lægen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Masig

AnnaKJ skriver:

Carolina er lige knap 11 uger.
Hun sover fra ca. kl. 21-22 til kl. 06 - og så spiser hun og sover igen til kl 8.30-09
Hun er ikke så god til at sove om dagen. Men det bliver til et par timer fra ca. kl. 11 til 13 og så en time eller to om eftermiddagen.

HVis bare jeg kunne få lidt flere timer om natten gør det heller ikke så meget at han er vågen om dagen, men det er jo når jeg ikke sover om natten at det er lidt hårdt om dagen...

Anmeld

23. september 2012

Masig

Finemoar<3 skriver:

Det er super vigtigt at i holder fast i den rytme i gerne vil have at ha får - virker det ikke nogle få dage, så skift ikke taktik... Han skal nok vende rundt igen

Prøv i aften at give ham en flaske imens han stadig sover, og så lad ham sove inde ved jer - børn sutter også i søvne da det blot et en refleks 

Nu har jeg lagt ham i seng her kl 21.. Det er så først nu, en halv time efter det lader til han er faldet i søvn... Men tror vi holder fast i sengetid kl 21, og så må vi jo bare tage kampen op hvis han nogle dage ikke vil...

Og så vil jeg prøve at gå tur med ham ved 10-11 tiden hver formiddag og så om ikke jeg kan få ham vænnet til at sove lidt til miuddag der...

Anmeld

23. september 2012

Masig

Tulle28 skriver:

Prøv den - så kan du måske også få ham til at sove nogle længere stræk om dagen.

Vi har sådan en leandervugge lignende en.. (det er ikke leander, men samme princip), men vi har ikke ville bore hul i loftet før vi vidste om det blev nødvendigt, men vi har faktisk lige snakket om det her til aften at vi vil prøve den... Han falder ofte bedre i søvn ved bevægelse, enten når vi triller barnevogn eller hvis jeg vugger ham i mine arme, så tænker at vuggen måske kunne få ham til at sove lidt om dagen, i hvert fald de dage hvor jeg ikke lige kan komme ud med barnevognen pga vejret...

Anmeld

23. september 2012

AnnaK89

Masig skriver:

HVis bare jeg kunne få lidt flere timer om natten gør det heller ikke så meget at han er vågen om dagen, men det er jo når jeg ikke sover om natten at det er lidt hårdt om dagen...

Ja det er forståeligt. Det er hårdt når man ikke får så meget søvn.

Carolina skreg rigtig meget de første mange uger, og så valgte vi at prøve at lave en model af en rytme til hende (betyder bare at den ikke er helt fast).
Kl 21, har hun spist og fået ny ble på og så bliver hun pakket i dynen og vugget i søvn, også selvom hun virkede frisk og vågen - det hjælper rigtig godt og hun er ved at være vant til at skulle sove på det tidspunkt og mange gange falder hun i søvn af sig selv

Anmeld

23. september 2012

modesty

Hvad skal løsningen være udover at ligge hver for sig? Det bryder jeg mig heller ikke om Men ville nok være en nødvendighed... Men nu prøver vi at lægge drengen på eget værelse og ser om det kan hjælpe så jeg ikke vågner når han ligger uroligt...

OK. Jeg synes at I skal gøre hvad der er bedst for jer, men personligt havde jeg det bedre med at min mand lå sammen med min søn. Jeg syntes at han var for lille til at ligge alene, og anbefalingerne går også på at de tidligst ligger alene fra 4 mdr. Og jeg ville til hver en tid prioritere at få noget søvn fremfor at ligge sammen med min mand. Ja, det er hyggeligere at ligge sammen, men din søvn er vigtigere. Men I skal gøre hvad der virker for jer.

Anmeld

23. september 2012

Masig

AnnaKJ skriver:

Ja det er forståeligt. Det er hårdt når man ikke får så meget søvn.

Carolina skreg rigtig meget de første mange uger, og så valgte vi at prøve at lave en model af en rytme til hende (betyder bare at den ikke er helt fast).
Kl 21, har hun spist og fået ny ble på og så bliver hun pakket i dynen og vugget i søvn, også selvom hun virkede frisk og vågen - det hjælper rigtig godt og hun er ved at være vant til at skulle sove på det tidspunkt og mange gange falder hun i søvn af sig selv

Ja vi sidder også lige og snakker om at prøve at lave en rytme og så overholde den så han bliver vant til nogle mere faste sovetider... Ved bare ikke om det er for tidligt at give ham en søvnrytme når han kun er 2 mdr?

Men nu prøver vi i hvert fald... Vi kan også godt vugge ham i søvn, men så snart vi lægger ham vågner han og bliver ked af det..

Anmeld

23. september 2012

Masig

modesty skriver:

OK. Jeg synes at I skal gøre hvad der er bedst for jer, men personligt havde jeg det bedre med at min mand lå sammen med min søn. Jeg syntes at han var for lille til at ligge alene, og anbefalingerne går også på at de tidligst ligger alene fra 4 mdr. Men I skal gøre hvad der virker for jer.

Jeg synes egentlig også han er lidt for lille, men SP sagde god for det og jeg er bare næsten nødt til det hvis jeg skal få noget søvn... Og min kæreste kan ikke ligge med ham, da han skal passe sit arbejde (og desuden heller ikke vågner medmindre han skriger, og så er det jo lidt ligemeget om han ligger sammen med min kæreste eller alene, vi vågner jo når han skriger uanset hvad)...

Anmeld

23. september 2012

AnnaK89

Masig skriver:

Ja vi sidder også lige og snakker om at prøve at lave en rytme og så overholde den så han bliver vant til nogle mere faste sovetider... Ved bare ikke om det er for tidligt at give ham en søvnrytme når han kun er 2 mdr?

Men nu prøver vi i hvert fald... Vi kan også godt vugge ham i søvn, men så snart vi lægger ham vågner han og bliver ked af det..

Vi lavede vores efter en snak med vores sp. Og der var Carolina kun 8 uger. Så tror godt i kan begynde lige så stille. Bare vær beredt på at der jo kan være dage hvor der vil være nogle udsving, da han jo ikke er så gammel endnu
Her kan der nemlig også være en dag ind imellem hvor Carolina først sover kl 22.30 ca.

Anmeld

23. september 2012

modesty

Masig skriver:

Jeg synes egentlig også han er lidt for lille, men SP sagde god for det og jeg er bare næsten nødt til det hvis jeg skal få noget søvn... Og min kæreste kan ikke ligge med ham, da han skal passe sit arbejde (og desuden heller ikke vågner medmindre han skriger, og så er det jo lidt ligemeget om han ligger sammen med min kæreste eller alene, vi vågner jo når han skriger uanset hvad)...

Ja, det kan jeg godt se. Og jeg kender flere der har ladet dem ligge alene inden de 4 mdr., og det er gået helt fint. Jeg synes at I skal prøve det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.