Hvor meget søvn får I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.177 visninger
43 svar
0 synes godt om
23. september 2012

Masig

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvor meget søvn I andre med helt små børn får.

Jeg får ca 3, max 4 timers søvn i døgnet. Jeg sover et par timer om natten, vågner så fordi vores søn (på 2 mdr) ligger meget uroligt og sover, og jeg ligger så vågen i flere timer inden han enten falder til ro igen eller vågner og skal have mad, og så får jeg måske lige en time eller to mere inden kærestens alarm vækker os og jeg så enten står op eller ligger vågen og venter på sønnen vågner...

Det er meget sjældent han sover om dagen, så jeg kan heller ikke få nogen søvn dér...

Jeg synes efterhånden det er ved at være rigtig hårdt ikke at få mere søvn, er ofte meget svimmel og rundtosset af søvnmanglen, og har ikke nogen til lige at komme og tage drengen et par timer så jeg kan få sovet... Kæresten tager ham om aftenen når han kommer hjem, men der skal jo så laves mad og ordnes de praktiske huslige ting jeg ikke altid når i løbet af dagen...

Så af ren nysgerrighed ville jeg lige høre hvor meget I andre får sovet?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

2babygirls

Masig skriver:

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvor meget søvn I andre med helt små børn får.

Jeg får ca 3, max 4 timers søvn i døgnet. Jeg sover et par timer om natten, vågner så fordi vores søn (på 2 mdr) ligger meget uroligt og sover, og jeg ligger så vågen i flere timer inden han enten falder til ro igen eller vågner og skal have mad, og så får jeg måske lige en time eller to mere inden kærestens alarm vækker os og jeg så enten står op eller ligger vågen og venter på sønnen vågner...

Det er meget sjældent han sover om dagen, så jeg kan heller ikke få nogen søvn dér...

Jeg synes efterhånden det er ved at være rigtig hårdt ikke at få mere søvn, er ofte meget svimmel og rundtosset af søvnmanglen, og har ikke nogen til lige at komme og tage drengen et par timer så jeg kan få sovet... Kæresten tager ham om aftenen når han kommer hjem, men der skal jo så laves mad og ordnes de praktiske huslige ting jeg ikke altid når i løbet af dagen...

Pyha hvor jeg føler med dig.

Da min datter var 2 mdr sov hun fra kl 22-23 om aftenen til ca kl 7 hvor hun fik mad og sov videre til kl 8-9 stykker. Så stod vi op og hyggede og så kunne hun snildt tage to timer formiddag og 4 timer eftermiddag, og så var hun gerne vågen indtil vi gik i seng. Måske fik hun et lille hvil på en time.

Anmeld

23. september 2012

mortilnoahogmelina

Jamen min søn er jo så 21 måneder nu . Men han sover fra 19.15 ca til imellem 6.30-7.30 så jeg kan i princippet gå i seng kl 19.15 gør jeg dog ikke . GÅr i seng omkring kl 22..

Men min dreng har altid haft godt sove hjerte , og har fra han var godt og vel 3 1/2 måned sovet imellem 12-15 timer om natten. Så her har søvn ikke været det store problem ..

MEn jeg føler med dig . Og du skal have et kæmpe kram . Har desværre ingen gode råd . Min søn sov på maven og har altid gjort det . gør det stadig ..

Anmeld

23. september 2012

Masig

Baby2påvej skriver:

Pyha hvor jeg føler med dig.

Da min datter var 2 mdr sov hun fra kl 22-23 om aftenen til ca kl 7 hvor hun fik mad og sov videre til kl 8-9 stykker. Så stod vi op og hyggede og så kunne hun snildt tage to timer formiddag og 4 timer eftermiddag, og så var hun gerne vågen indtil vi gik i seng. Måske fik hun et lille hvil på en time.

Nøj det lyder rart...

Jeg tror måske han får rundt regnet 10-13 timers søvn i døgnet, hvilket jeg da vil mene er for lidt for en baby på 2 mdr... Det hænder så han 1-2 gange om ugen lige tager 3-4 timers middagslur, men det er også kun lige 1-2 gange om ugen... Som regel blunder han kun lige 15-20 min og er så utilfreds resten af dagen, og om aftenen er han jo helt hysterisk fordi han er overtræt...

Anmeld

23. september 2012

Masig

Mortil2tiloktober skriver:

Jamen min søn er jo så 21 måneder nu . Men han sover fra 19.15 ca til imellem 6.30-7.30 så jeg kan i princippet gå i seng kl 19.15 gør jeg dog ikke . GÅr i seng omkring kl 22..

Men min dreng har altid haft godt sove hjerte , og har fra han var godt og vel 3 1/2 måned sovet imellem 12-15 timer om natten. Så her har søvn ikke været det store problem ..

MEn jeg føler med dig . Og du skal have et kæmpe kram . Har desværre ingen gode råd . Min søn sov på maven og har altid gjort det . gør det stadig ..

Tak

Ja så sover han da rigtig godt... Som jeg skrev længere oppe, så tror jeg vores søn sover 10-13 timer i døgnet kun, og meget af tiden ligger han jo uroligt hvor jeg så ikke får sovet..  Synes også det lyder af meget lidt søvn for sådan en lille én...

Anmeld

23. september 2012

2babygirls

Masig skriver:

Nøj det lyder rart...

Jeg tror måske han får rundt regnet 10-13 timers søvn i døgnet, hvilket jeg da vil mene er for lidt for en baby på 2 mdr... Det hænder så han 1-2 gange om ugen lige tager 3-4 timers middagslur, men det er også kun lige 1-2 gange om ugen... Som regel blunder han kun lige 15-20 min og er så utilfreds resten af dagen, og om aftenen er han jo helt hysterisk fordi han er overtræt...

Øv hvor træls.
Har du fået tjekket om han måske er låst i nakken eller andre steder fra fødslen, eller om han er for over stimuleret.
Han burde snildt kunne sove nogle flere timer.

Der er også tigerspring som kan påvirke

Anmeld

23. september 2012

CaWi

Min søn er 5 mdr.
De første 2 1/2 mdr sov han 6 timer om natten med en til to spisninger. Derefter sov han 5x1/2 time i løbet af hele dagen.
De sidste 2 1/2 mdr sover han 7 timer om natten, MEN.... med 4-5 spisninger og i løbet af dagen 4x1/2 time.
Så jeg får heller ikke meget søvn. Vi har godt nok folk tæt på der lige kan tage ham, men han er først lige begyndt at spise grød og er ellers blevet fuld ammet,så det har ikke rigtig været en mulighed med pasningen.

Ammer du eller gir du flaske??

Det er super hårdt ikke at få sin søvn. Desværre sover nogle babyer bare ikke tiden væk.

Anmeld

23. september 2012

mortilnoahogmelina

Masig skriver:

Tak

Ja så sover han da rigtig godt... Som jeg skrev længere oppe, så tror jeg vores søn sover 10-13 timer i døgnet kun, og meget af tiden ligger han jo uroligt hvor jeg så ikke får sovet..  Synes også det lyder af meget lidt søvn for sådan en lille én...

JA det er ikke meget søvn han får den lille dreng. HMm har i fået tjekket hans øre om der måske skulle være noget siden han sover sk uroligt . HMm er det imellem 18-22 timer de plejer sove i den alder , det tror jeg nok .

Anmeld

23. september 2012

Bebsen

Da min søn var så bette var det ikke usædvanligt jeg heller ikke sov mere end 2-4 timer i døgnet, kan huske min kæreste regnede ud at jeg havde sovet under 10 timer - på en uge! Man er i et eller andet overlevelses-mode, og bagefter FATTER jeg ikke at jeg ku leve og fungere med SÅ lidt søvn!

til dig.

Min dreng sov igennem fra han var ca 9 måneder,eller max med én flaske om natten, og da han blev et år forsvandt flasken, og har siden da sovet fra ca 20-6.30.

Kh Ida.

Anmeld

23. september 2012

Finemoar<3

Masig skriver:

Vores pige er fra den 11/7 og hun sover igennem

Hendes søvn er ca sådan her - - 

9.00 - 10.00

11.30 - 13.30/14.00

16.30/17.00 - 18.30/19.30

22.30 - 7.30

Synes musen sover skøøønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.