Hvor meget søvn får I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Masig

Baby2påvej skriver:

Øv hvor træls.
Har du fået tjekket om han måske er låst i nakken eller andre steder fra fødslen, eller om han er for over stimuleret.
Han burde snildt kunne sove nogle flere timer.

Der er også tigerspring som kan påvirke

Han har været til kiropraktor og var lidt stiv i nakken, men det skulle være kureret, men han er heller ikke særlig meget for at ligge på maven og løfte hovedet, så SP mener at der måske stadig kan være noget i nakken... Nu skulle vi prøve at træne hovedløft lidt mere end normalt her den næste uges tid og hvis ikke det bliver bedre vil hun gerne have ham tjekket... Så ved ikke om der måske kan være noget der...

Han ligger også mest til højre side med hovedet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

raca

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvor meget søvn I andre med helt små børn får.

Jeg får ca 3, max 4 timers søvn i døgnet. Jeg sover et par timer om natten, vågner så fordi vores søn (på 2 mdr) ligger meget uroligt og sover, og jeg ligger så vågen i flere timer inden han enten falder til ro igen eller vågner og skal have mad, og så får jeg måske lige en time eller to mere inden kærestens alarm vækker os og jeg så enten står op eller ligger vågen og venter på sønnen vågner...

Det er meget sjældent han sover om dagen, så jeg kan heller ikke få nogen søvn dér...

Jeg synes efterhånden det er ved at være rigtig hårdt ikke at få mere søvn, er ofte meget svimmel og rundtosset af søvnmanglen, og har ikke nogen til lige at komme og tage drengen et par timer så jeg kan få sovet... Kæresten tager ham om aftenen når han kommer hjem, men der skal jo så laves mad og ordnes de praktiske huslige ting jeg ikke altid når i løbet af dagen...

Så af ren nysgerrighed ville jeg lige høre hvor meget I andre får sovet?...

jeg syntes det er urimligt

1 at din mand alarm vækker jer.. det må der kunne findes en løsning på så dig og sønnen fik søvn.

2. at du skal lave husligt og mad, når du realt har mere brug for at sove.

kan din mand ikke tage drengen hele weekenden så du kun ammer og ellers bare sover alt det du orker.

bruger du slynger

kan din søn ikke sove hvis i ligger sammen enten med ham på maven på sofen eller ved siden af inde i sengen?

Anmeld

23. september 2012

modesty

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvor meget søvn I andre med helt små børn får.

Jeg får ca 3, max 4 timers søvn i døgnet. Jeg sover et par timer om natten, vågner så fordi vores søn (på 2 mdr) ligger meget uroligt og sover, og jeg ligger så vågen i flere timer inden han enten falder til ro igen eller vågner og skal have mad, og så får jeg måske lige en time eller to mere inden kærestens alarm vækker os og jeg så enten står op eller ligger vågen og venter på sønnen vågner...

Det er meget sjældent han sover om dagen, så jeg kan heller ikke få nogen søvn dér...

Jeg synes efterhånden det er ved at være rigtig hårdt ikke at få mere søvn, er ofte meget svimmel og rundtosset af søvnmanglen, og har ikke nogen til lige at komme og tage drengen et par timer så jeg kan få sovet... Kæresten tager ham om aftenen når han kommer hjem, men der skal jo så laves mad og ordnes de praktiske huslige ting jeg ikke altid når i løbet af dagen...

Så af ren nysgerrighed ville jeg lige høre hvor meget I andre får sovet?...

Jeg havde det samme problem med vores dreng da han var helt lille. Han sov egentlig OK, men jeg sov måske et par timer hver nat fordi han larmede (ja - larmede!) så meget når han sov. Da han var 6 uger, kunne jeg ikke holde til det længere. Løsningen blev at min mand lagde sig ind på babyværelset sammen med vores søn, og at jeg fik soveværelset alene. Vores dreng larmede meget mindre når jeg ikke lå ved siden af, og sov også længere stræk. Sandsynligvis fordi han ikke lå lige ved siden af cafeteriet. 

Og det er jo helt uholdbart at du bliver vækket af mandens alarm! Det forstår jeg ærligt talt ikke at I ikke har fundet en løsning på endnu.

Anmeld

23. september 2012

Masig

Mortil2tiloktober skriver:

JA det er ikke meget søvn han får den lille dreng. HMm har i fået tjekket hans øre om der måske skulle være noget siden han sover sk uroligt . HMm er det imellem 18-22 timer de plejer sove i den alder , det tror jeg nok .

13-15 timer når de er tre mdr vist så han får jo ikke meget...

nej har ikke fået tjekket ører men har overvejet det, da han også ofte ligger og svinger hovedet vildt fra side til side... Vi har her i weekenden snakket om at få ham tjekket godt og grundigt og har også snakket medSP om det i fredags og hun synes også det var en ide fordi han også græder så meget...

Anmeld

23. september 2012

Masig

Bebsen skriver:

Da min søn var så bette var det ikke usædvanligt jeg heller ikke sov mere end 2-4 timer i døgnet, kan huske min kæreste regnede ud at jeg havde sovet under 10 timer - på en uge! Man er i et eller andet overlevelses-mode, og bagefter FATTER jeg ikke at jeg ku leve og fungere med SÅ lidt søvn!

til dig.

Min dreng sov igennem fra han var ca 9 måneder,eller max med én flaske om natten, og da han blev et år forsvandt flasken, og har siden da sovet fra ca 20-6.30.

Kh Ida.

Ja det er også utroligt at man overlever det, men det er godt nok også hårdt synes jeg...

Anmeld

23. september 2012

Masig

CAWI skriver:

Min søn er 5 mdr.
De første 2 1/2 mdr sov han 6 timer om natten med en til to spisninger. Derefter sov han 5x1/2 time i løbet af hele dagen.
De sidste 2 1/2 mdr sover han 7 timer om natten, MEN.... med 4-5 spisninger og i løbet af dagen 4x1/2 time.
Så jeg får heller ikke meget søvn. Vi har godt nok folk tæt på der lige kan tage ham, men han er først lige begyndt at spise grød og er ellers blevet fuld ammet,så det har ikke rigtig været en mulighed med pasningen.

Ammer du eller gir du flaske??

Det er super hårdt ikke at få sin søvn. Desværre sover nogle babyer bare ikke tiden væk.

Ja det er altså virkelig hårdt.. Jeg giver flaske...

Anmeld

23. september 2012

Tulle28

Vi går som regel ikke senere i seng end kl. 22 fordi vores store pige står tidligt op. Vores lille datter sover når vi går i seng (som regel før) og til kl. 7-8 stykker, kun afbrudt af et par amninger eller 4 i løbet af natten. Hun sover i vores seng, så hverken hende eller jeg vågner rigtigt i løbet af natten og hun spiser relativt hurtigt. Sååå jeg synes egentlig jeg får nok med søvn:-)

Anmeld

23. september 2012

Masig

Finemoar<3 skriver:

Vores pige er fra den 11/7 og hun sover igennem

Hendes søvn er ca sådan her - - 

9.00 - 10.00

11.30 - 13.30/14.00

16.30/17.00 - 18.30/19.30

22.30 - 7.30

Synes musen sover skøøønt

Hold da op hvor rart

Anmeld

23. september 2012

Finemoar<3

Masig skriver:

Hold da op hvor rart

Ja det er ikke helt tosset!!

Ammer du eller får han flaske??

Hvis han får flaske, har du så prøvet drømmeflasken??

Anmeld

23. september 2012

Tulle28

Har du overvejet en slyngevugge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.