Blodfortyndende medicin og gravid -HJÆLP...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

gokkelok

Hvad hedder det medicin du skal have??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Misser1989

Stjernholm87 skriver:

Hejsa piger.. 
jeg søger viden og håber nogen enten kender til det eller kender nogen der er i samme båd, eller har været...

Min søster har lige haft en meget lille blodprop i armen og fandt derfor ud af (via blodprøver self) at hun mangler noget der hedder protein S. Det gør at blodet ikke størkner så derfor er man  i risiko for at få blodpropper hvis man mangler det: Det kan være genetisk og vi har faktisk en baghistorie hvor morfar, mormor, moster, onkel, og kusine som har haft blodpropper og derfor tvivlede jeg ikke et sekund med at tage på sygehuset og gå lavet en blodprøve nu hvor jeg er gravid. Det øger nemlig risikoen endnu mere for blodporpper.

Efter 3 meget lange uger får jeg så svar fra min læge om at den ligger under normalen men at det også er normalt når man er gravid. Det er tydeligt at han ikke har forstand på det og tager det derfor ikke ret alvorlig. Får ham til at sende spørgsmålet videre da det jo ligesom handler om mit og den lilles helbred.

Var så oppe til samtale ved en overlæge i torsdags. Hun sprugte om lidt forskellige ting o blev enige om hun sku ringe til skejby(dem der har behandlet min blodprøve) og forhøre sig hvordan og hvorledes, De havde så lukket og derfor tog hun mig op på konferencen med de andre og læger hvor de beslutter de vil anbefale mig at tage injektioner med blodfortyndende på baggrund af min familie historie også. 

Opdager så at jeg skal give 1200,- for 25 sprøjter og at jeg skal have det i 22 uger!! Jeg er på Su og der er bare ikke luft til den udgift.
En jeg kender hun mangler også protien S og under hendes graviditet fik hun udleveret medicinen GRATIS når hun skulle til undersøgelser på sygehuset. Jeg er hverken blevet tilbudt det gratis eller skal til ekstra undersøgelser hvor de vil holde øje med mit blodtryk...
Der mangler virkelig nogle led og aner ikke om den overlæge alligevel kontakter skejby eller om hun så bare tænker hvis jeg propper mig med medicin så er alt godt??
Ihhh.. Nogen herinde der mangler protien S som også har været igennem denne mølle - hvordan har i så fået medicinen og har I været til ekstra tjek??

Please hjælp... :-) 

Hej.. Jeg får blodfortyndende medicin, Fragmin.. Og fik det også i min forrige graviditet med min søn. Dengang skulle jeg også selv betale de 1200 for 25 sprøjter. Men de blev altså billigere for hver gang jeg købte dem. Til sidst var det jo under 75% billigere. Og så var jeg medlem af Danmark, men det fik jeg jo bare tilbage senere på året. Da jeg første gang gik på apoteket og fik afvide hvor meget det kostede, var jeg græde færdig, fordi det var så mange penge, men gangen efter var det vist 50% billigere hvad jeg husker.. (tør ikke helt sige hvor meget, men i hvertfald billigere gang for gang). Men i denne graviditet får jeg det udleveret gratis på sygehuset. Skal bare gå op på fødegangen og hentet det hver gang jeg mangler. Og skal slet ikke betale noget, som jeg skulle sidst. Tror det er meget forskelligt hvilke læge man er tilknyttet, for det er nøjagtig samme sygehus som sidste gang.

Anmeld

23. september 2012

Mariekiksen

Misser1989 skriver:

Hej.. Jeg får blodfortyndende medicin, Fragmin.. Og fik det også i min forrige graviditet med min søn. Dengang skulle jeg også selv betale de 1200 for 25 sprøjter. Men de blev altså billigere for hver gang jeg købte dem. Til sidst var det jo under 75% billigere. Og så var jeg medlem af Danmark, men det fik jeg jo bare tilbage senere på året. Da jeg første gang gik på apoteket og fik afvide hvor meget det kostede, var jeg græde færdig, fordi det var så mange penge, men gangen efter var det vist 50% billigere hvad jeg husker.. (tør ikke helt sige hvor meget, men i hvertfald billigere gang for gang). Men i denne graviditet får jeg det udleveret gratis på sygehuset. Skal bare gå op på fødegangen og hentet det hver gang jeg mangler. Og skal slet ikke betale noget, som jeg skulle sidst. Tror det er meget forskelligt hvilke læge man er tilknyttet, for det er nøjagtig samme sygehus som sidste gang.

Hejsa. 

Har også fået tilbudt at starte på blodfortyndende medicin, men har valgt at takke nej. Det var dog Magnyl der jo er noget helt andet. 

Det jeg egentlig bare ville sige er, at staten jo hjælper lidt forstået på den måde at jo mere medicin du køber der er receptpligtigt, jo mere rabat får du. Ved at når man når op over 900 kr. mener jeg så får man 50% i rabat. Er der ingen mulighed for du kan finde pengene tror jeg også du kan snakke med din kommune om enkeltydelse. Men er ikke meget inde i det.. 

Du kan læse mere hvis du googler medicintilskudsgrænse... 

Mvh. 

Anmeld

26. september 2012

Stjernholm87

Mariekiksen skriver:

Hejsa. 

Har også fået tilbudt at starte på blodfortyndende medicin, men har valgt at takke nej. Det var dog Magnyl der jo er noget helt andet. 

Det jeg egentlig bare ville sige er, at staten jo hjælper lidt forstået på den måde at jo mere medicin du køber der er receptpligtigt, jo mere rabat får du. Ved at når man når op over 900 kr. mener jeg så får man 50% i rabat. Er der ingen mulighed for du kan finde pengene tror jeg også du kan snakke med din kommune om enkeltydelse. Men er ikke meget inde i det.. 

Du kan læse mere hvis du googler medicintilskudsgrænse... 

Mvh. 

Det er også fragmin jeg skla have... 
Hvor er det altså bare mærkeligt at nogen får det gratis og andre ikke... Jeg skla have fat i dne overlæge i dag og ha hende til at undersøge om jeg SKAL have det. Altså om jeg har protein S mangel. For det har også betydning for fremtiden hvis jeg skal opereres eller have noget bestemt medicin.
Og så vil jeg ikke bare tage blodfortydnende fordi hun ikke lige vil undersøge det yderligere...

Men tak tøser. har læst lidt mere om det med apoteket. Jeg tror dog ikke jeg kan komme ind i Danmark nu hvor jeg "fejler" noget... Men vil også give dem et kald i dag...  

Anmeld

26. september 2012

MilleRasmussen

Jeg har blodtypen faktor 5 leiden. Jeg tager også blodfortyndende under min graviditet og har gjort det under næsten hele min graviditet, også fordi at min mor har samme blodtype og fik blodprop under hendes seneste graviditet. Da jeg var i Næstved for at få af vide om jeg skulle i behandling eller ej, der fik jeg med hjem til én måned, men ellers har jeg købt på apoteket for egne penge, det kan selvføgelig være et chok med det beløb men vi var klar over der ville være høj risiko for det og hvis det er de samme som jeg tager innohep (staves) så koster de nærmere 1500! Grunden til du får det i sprøjte er at det ikke må komme i barnet, efter fødslen, skal jeg have piller for at få det stabiliseret igen

Anmeld

26. september 2012

quindelist

Du skal have lægen til at søge en kronikerbevilling -så er der et årligt loft over din egenbetaling til medicin. Jeg kan ikke huske hvad loftet er -men det er da til at finde ud af.

Jeg fik Innohep mens jeg var gravid og da var det gratis fra Rigshospitalet (min pige er født i august 2011). Men det skulle være ændret nu så man ikke længere får det udleveret på afdelingen =nu skal man selv betale. Sikkert et økonomisk hensyn der gør at vi pludselig selv må punge ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.