Misser1989 skriver:
Hej.. Jeg får blodfortyndende medicin, Fragmin.. Og fik det også i min forrige graviditet med min søn. Dengang skulle jeg også selv betale de 1200 for 25 sprøjter. Men de blev altså billigere for hver gang jeg købte dem. Til sidst var det jo under 75% billigere. Og så var jeg medlem af Danmark, men det fik jeg jo bare tilbage senere på året. Da jeg første gang gik på apoteket og fik afvide hvor meget det kostede, var jeg græde færdig, fordi det var så mange penge, men gangen efter var det vist 50% billigere hvad jeg husker.. (tør ikke helt sige hvor meget, men i hvertfald billigere gang for gang). Men i denne graviditet får jeg det udleveret gratis på sygehuset. Skal bare gå op på fødegangen og hentet det hver gang jeg mangler. Og skal slet ikke betale noget, som jeg skulle sidst. Tror det er meget forskelligt hvilke læge man er tilknyttet, for det er nøjagtig samme sygehus som sidste gang. 
Hejsa.
Har også fået tilbudt at starte på blodfortyndende medicin, men har valgt at takke nej. Det var dog Magnyl der jo er noget helt andet.
Det jeg egentlig bare ville sige er, at staten jo hjælper lidt forstået på den måde at jo mere medicin du køber der er receptpligtigt, jo mere rabat får du. Ved at når man når op over 900 kr. mener jeg så får man 50% i rabat. Er der ingen mulighed for du kan finde pengene tror jeg også du kan snakke med din kommune om enkeltydelse. Men er ikke meget inde i det..
Du kan læse mere hvis du googler medicintilskudsgrænse...
Mvh.
Anmeld