Stjernholm87 skriver:
Hejsa piger..
jeg søger viden og håber nogen enten kender til det eller kender nogen der er i samme båd, eller har været...
Min søster har lige haft en meget lille blodprop i armen og fandt derfor ud af (via blodprøver self) at hun mangler noget der hedder protein S. Det gør at blodet ikke størkner så derfor er man i risiko for at få blodpropper hvis man mangler det: Det kan være genetisk og vi har faktisk en baghistorie hvor morfar, mormor, moster, onkel, og kusine som har haft blodpropper og derfor tvivlede jeg ikke et sekund med at tage på sygehuset og gå lavet en blodprøve nu hvor jeg er gravid. Det øger nemlig risikoen endnu mere for blodporpper.
Efter 3 meget lange uger får jeg så svar fra min læge om at den ligger under normalen men at det også er normalt når man er gravid. Det er tydeligt at han ikke har forstand på det og tager det derfor ikke ret alvorlig. Får ham til at sende spørgsmålet videre da det jo ligesom handler om mit og den lilles helbred.
Var så oppe til samtale ved en overlæge i torsdags. Hun sprugte om lidt forskellige ting o blev enige om hun sku ringe til skejby(dem der har behandlet min blodprøve) og forhøre sig hvordan og hvorledes, De havde så lukket og derfor tog hun mig op på konferencen med de andre og læger hvor de beslutter de vil anbefale mig at tage injektioner med blodfortyndende på baggrund af min familie historie også.
Opdager så at jeg skal give 1200,- for 25 sprøjter og at jeg skal have det i 22 uger!! Jeg er på Su og der er bare ikke luft til den udgift.
En jeg kender hun mangler også protien S og under hendes graviditet fik hun udleveret medicinen GRATIS når hun skulle til undersøgelser på sygehuset. Jeg er hverken blevet tilbudt det gratis eller skal til ekstra undersøgelser hvor de vil holde øje med mit blodtryk...
Der mangler virkelig nogle led og aner ikke om den overlæge alligevel kontakter skejby eller om hun så bare tænker hvis jeg propper mig med medicin så er alt godt??
Ihhh.. Nogen herinde der mangler protien S som også har været igennem denne mølle - hvordan har i så fået medicinen og har I været til ekstra tjek??
Please hjælp... :-)
Jeg ville undersøge det med en læge eller lign. om du kan få det udleveret gratis..
Ellers så undersøg hvor "små" pakkerne er med de sprøjter, for 22 uger er lang tid, og hvis du kan købe små pakker af gangen, så bliver det nok ikke så dyrt...
1200,- / 22 uger er ca. 50 pr. uge.. ved ikke hvor tit du skal have de sprøjter...
Det var bare en ide, hvis det er...
og husk, hvis du er medlem af Danmark, så får du tilskud der også...
Da jeg havde født Lasse, fandt de ud af jeg havde en blodprop siddende i min lunge (den havde siddet der længe), så jeg fik blodfortyndende 2 gange om dagen i 2 måneder - som jeg selv skulle betale også... Det var en dyr fornøjelse...
Anmeld