Blodfortyndende medicin og gravid -HJÆLP...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.682 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. september 2012

Stjernholm87

Hejsa piger.. 
jeg søger viden og håber nogen enten kender til det eller kender nogen der er i samme båd, eller har været...

Min søster har lige haft en meget lille blodprop i armen og fandt derfor ud af (via blodprøver self) at hun mangler noget der hedder protein S. Det gør at blodet ikke størkner så derfor er man  i risiko for at få blodpropper hvis man mangler det: Det kan være genetisk og vi har faktisk en baghistorie hvor morfar, mormor, moster, onkel, og kusine som har haft blodpropper og derfor tvivlede jeg ikke et sekund med at tage på sygehuset og gå lavet en blodprøve nu hvor jeg er gravid. Det øger nemlig risikoen endnu mere for blodporpper.

Efter 3 meget lange uger får jeg så svar fra min læge om at den ligger under normalen men at det også er normalt når man er gravid. Det er tydeligt at han ikke har forstand på det og tager det derfor ikke ret alvorlig. Får ham til at sende spørgsmålet videre da det jo ligesom handler om mit og den lilles helbred.

Var så oppe til samtale ved en overlæge i torsdags. Hun sprugte om lidt forskellige ting o blev enige om hun sku ringe til skejby(dem der har behandlet min blodprøve) og forhøre sig hvordan og hvorledes, De havde så lukket og derfor tog hun mig op på konferencen med de andre og læger hvor de beslutter de vil anbefale mig at tage injektioner med blodfortyndende på baggrund af min familie historie også. 

Opdager så at jeg skal give 1200,- for 25 sprøjter og at jeg skal have det i 22 uger!! Jeg er på Su og der er bare ikke luft til den udgift.
En jeg kender hun mangler også protien S og under hendes graviditet fik hun udleveret medicinen GRATIS når hun skulle til undersøgelser på sygehuset. Jeg er hverken blevet tilbudt det gratis eller skal til ekstra undersøgelser hvor de vil holde øje med mit blodtryk...
Der mangler virkelig nogle led og aner ikke om den overlæge alligevel kontakter skejby eller om hun så bare tænker hvis jeg propper mig med medicin så er alt godt??
Ihhh.. Nogen herinde der mangler protien S som også har været igennem denne mølle - hvordan har i så fået medicinen og har I været til ekstra tjek??

Please hjælp... :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

Ryberg

Stjernholm87 skriver:

Hejsa piger.. 
jeg søger viden og håber nogen enten kender til det eller kender nogen der er i samme båd, eller har været...

Min søster har lige haft en meget lille blodprop i armen og fandt derfor ud af (via blodprøver self) at hun mangler noget der hedder protein S. Det gør at blodet ikke størkner så derfor er man  i risiko for at få blodpropper hvis man mangler det: Det kan være genetisk og vi har faktisk en baghistorie hvor morfar, mormor, moster, onkel, og kusine som har haft blodpropper og derfor tvivlede jeg ikke et sekund med at tage på sygehuset og gå lavet en blodprøve nu hvor jeg er gravid. Det øger nemlig risikoen endnu mere for blodporpper.

Efter 3 meget lange uger får jeg så svar fra min læge om at den ligger under normalen men at det også er normalt når man er gravid. Det er tydeligt at han ikke har forstand på det og tager det derfor ikke ret alvorlig. Får ham til at sende spørgsmålet videre da det jo ligesom handler om mit og den lilles helbred.

Var så oppe til samtale ved en overlæge i torsdags. Hun sprugte om lidt forskellige ting o blev enige om hun sku ringe til skejby(dem der har behandlet min blodprøve) og forhøre sig hvordan og hvorledes, De havde så lukket og derfor tog hun mig op på konferencen med de andre og læger hvor de beslutter de vil anbefale mig at tage injektioner med blodfortyndende på baggrund af min familie historie også. 

Opdager så at jeg skal give 1200,- for 25 sprøjter og at jeg skal have det i 22 uger!! Jeg er på Su og der er bare ikke luft til den udgift.
En jeg kender hun mangler også protien S og under hendes graviditet fik hun udleveret medicinen GRATIS når hun skulle til undersøgelser på sygehuset. Jeg er hverken blevet tilbudt det gratis eller skal til ekstra undersøgelser hvor de vil holde øje med mit blodtryk...
Der mangler virkelig nogle led og aner ikke om den overlæge alligevel kontakter skejby eller om hun så bare tænker hvis jeg propper mig med medicin så er alt godt??
Ihhh.. Nogen herinde der mangler protien S som også har været igennem denne mølle - hvordan har i så fået medicinen og har I været til ekstra tjek??

Jeg ville undersøge det med en læge eller lign. om du kan få det udleveret gratis..

Ellers så undersøg hvor "små" pakkerne er med de sprøjter, for 22 uger er lang tid, og hvis du kan købe små pakker af gangen, så bliver det nok ikke så dyrt...
1200,- / 22 uger er ca. 50 pr. uge.. ved ikke hvor tit du skal have de sprøjter...

Det var bare en ide, hvis det er...

og husk, hvis du er medlem af Danmark, så får du tilskud der også...

Da jeg havde født Lasse, fandt de ud af jeg havde en blodprop siddende i min lunge (den havde siddet der længe), så jeg fik blodfortyndende 2 gange om dagen i 2 måneder - som jeg selv skulle betale også... Det var en dyr fornøjelse...

Anmeld

22. september 2012

Stjernholm87

Er nemlig ikke medlem af Danmark. Men det er vel for sent nu. Har haft det som fremtidsplan hehe men var bare lige at sætte sig ind i det og få det gjort... 

Det er 1200,- for 25 sprøjter og skal have en hver dag. så det er lidt mere end de 1200,- i mdr i knap 6 mdr =  7200,- 
Og det er jo lige gyldigt om det er 1200 på en mdr eller 50,- i ugen :-) det ender jo stadig ud med samme udgift :-)

Jamen det er heller ikke fordi mit helbred skal sættes op mod penge. Men når jeg bare ikke føler de gør nok for at undersøge om jeg virkelig mangler det så bliver jeg bare en anelse træt af det. Sys virkelig det er penge jeg ikke vil bruge og medicin jeg slet ikke vil proppe mig med hvis det ikke er nødvendigt... - hvis du forstår ? :-) 

Anmeld

22. september 2012

Madam Blå

Stjernholm87 skriver:

Er nemlig ikke medlem af Danmark. Men det er vel for sent nu. Har haft det som fremtidsplan hehe men var bare lige at sætte sig ind i det og få det gjort... 

Det er 1200,- for 25 sprøjter og skal have en hver dag. så det er lidt mere end de 1200,- i mdr i knap 6 mdr =  7200,- 
Og det er jo lige gyldigt om det er 1200 på en mdr eller 50,- i ugen :-) det ender jo stadig ud med samme udgift :-)

Jamen det er heller ikke fordi mit helbred skal sættes op mod penge. Men når jeg bare ikke føler de gør nok for at undersøge om jeg virkelig mangler det så bliver jeg bare en anelse træt af det. Sys virkelig det er penge jeg ikke vil bruge og medicin jeg slet ikke vil proppe mig med hvis det ikke er nødvendigt... - hvis du forstår ? :-) 

Jeg forstår dig godt. Og synes du skal banke i bordet ved lægen, så du kan få klarhed, og føle dig sikker på, at du ikke fylder dig med unødvendig medicin. 

Men som du skriver, så har de udskrevet recepten på baggrund af din familiehistorie. Så dit tal kan jo egentlig være fint, når det ikke er derfor, de vil give dig blodfortyndende - ikke?

Anmeld

22. september 2012

Stjernholm87

Så dit tal kan jo egentlig være fint, når det ikke er derfor, de vil give dig blodfortyndende - ikke? 

Det forstår jeg ikke lige??? :-) 

Anmeld

22. september 2012

ledermus

Min søster har oprettet en gruppe på facebook for kvinder som har haft blodpropper. Hvis du melder dig ind i denne gruppe er der muligvis nogle af dem der kan hjælpe dig.https://www.facebook.com/groups/p.pille.blodpropper/

Anmeld

22. september 2012

ledermus

Stjernholm87 skriver:

Hejsa piger.. 

glemte at citere 

Anmeld

22. september 2012

Musse21

Stjernholm87 skriver:

Hejsa piger.. 

Jeg er født hjerte barn og har derfor fået hjertemagneyl i pilleform. Fik afvide jeg skulle starte op på dem igen da jeg blev gravid. Men i glas til nogle måneder.

Med hensyn til Danmark er det forsent. Men vil helt klart anbefale dig at undersøge det. Børn er jo gratis med i noget tid. Der er altså en del at spare på tandlæge og medicin..

Får også noget andet homontilskud her gennem min graviditet som koster 570,- men fordi jeg er med i danmark koster det kin 71,- så det er altså ikke helt lige meget når man er på su

Anmeld

22. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg fik hjertemagnyl i min sidste graviditet, for at forbygge blodpropper. Det fik jeg fra uge 12 og frem til uge 38. Der sku jeg så stoppe med at tage dem, da de jo er blodfortyndene. 

Fik at vide at man ik må tage dem op til fødslen, da man risiker at få en styrtblødning efter fødslen, som jo så ka være svær at stoppe, hvis man får blodfortyndene medecin! 

Ved ik om det ku bruges til noget?! Vh stine

Anmeld

22. september 2012

Barejegsnartergravid

Jeg har nu haft to blodpropper, den ene før jeg blev gravid. Den anden mens, jeg skal også have de sprøjter, men min tilknyttede læge søgte noget, der hedder et kronikkertilskud, fordi det ikke for mig er et enkeltstående tilfælde. Nu lider du jo også af noget, der er kronisk så få din læge til at søge det for dig. Jeg skal om året højst give 3600 for det, hvilket er meget men ingenting i forhold til de 46000 det ellers ville havekostet kun i min graviditet. Når jeg ikke er gravid længere skal jeg ikke have sprøjterne, men maravan, og det koster langt fra det samme som sprøjterne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.