Graviditetskløe!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. september 2012

Flowers

Hej alle, jeg er i uge 30, og har de sidste 2 dage kløet over hele kroppen. Nu har jeg så læst, at det skal undersøges, da det kan være leverbetinget, og til skade for barnet, hvis ikke der blir gjort noget???!

Nogen der har nogle erfaringer med dette? Hvad skade kan det have? Og i dag er det jo lørdag, kan det vente til mandag med at jeg ringer til lægen, eller skal FG kontaktes mhb behandling/blodprøver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska kontakte fødegangen i dag! Er sikker på de gerne vil ha dig ind til en blodprøve!! Vh stine

Anmeld

22. september 2012

Frk. Himmelblå

Kløer dine håndflader og fodsåler?

Det er som regel værst, hvis de også kløer, har jeg hørt...

Men god idé at få taget en blodprøve og derved få tjekket dine levertal!

Anmeld

22. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Flowers skriver:

Hej alle, jeg er i uge 30, og har de sidste 2 dage kløet over hele kroppen. Nu har jeg så læst, at det skal undersøges, da det kan være leverbetinget, og til skade for barnet, hvis ikke der blir gjort noget???!

Nogen der har nogle erfaringer med dette? Hvad skade kan det have? Og i dag er det jo lørdag, kan det vente til mandag med at jeg ringer til lægen, eller skal FG kontaktes mhb behandling/blodprøver?

Jeg havde leverbetinget kløe - det startede i håndfladerne og fodsålerne - dernæst resten af kroppen. Rent ud sagt var det et helvede!

I mit forløb ringede jeg til lægen, fik en tid ugen efter - fik svar på ugen efter igen, at tallene var for høje. Dagen efter kom jeg fastende på hospitalet - endnu en blodprøve. Dagen efter igen på hospitalet, snakkede med en læge om hvad der skulle ske og fik konstateret graviditetskløe. Fik nogle piller, og en tilladelse til at pillerne skulle bestilles hjem til mig.

Du bliver, hvis du har graviditetskløe sat igang 14dage før termin.
Og du skal vide, at pillerne koster omkring 2000kr, som du skal lægge ud - men du får refunderet en del af beløbet. (ved ikke hvor meget, da jeg ikke nåede at købe pillerne, fødte inden jeg løb tør for de piller jeg fik af hospitalet)

Det kan være farligt for fosteret hvis ikke der bliver taget hånd om det, men det er du jo godt på vej til Og ingen panik eller stress, det er hverken godt for dig eller barnet

Krydser fingre for at du ikke har graviditetetskløe - men hvis såfremt det er det, så masser af kolde bade hjælper, og masser af nusning/kløen af manden

Hvis du har spørgsmål skriver du bare

Anmeld

22. september 2012

Flowers

Olivia's Moar skriver:

Jeg havde leverbetinget kløe - det startede i håndfladerne og fodsålerne - dernæst resten af kroppen. Rent ud sagt var det et helvede!

I mit forløb ringede jeg til lægen, fik en tid ugen efter - fik svar på ugen efter igen, at tallene var for høje. Dagen efter kom jeg fastende på hospitalet - endnu en blodprøve. Dagen efter igen på hospitalet, snakkede med en læge om hvad der skulle ske og fik konstateret graviditetskløe. Fik nogle piller, og en tilladelse til at pillerne skulle bestilles hjem til mig.

Og du skal vide, at pillerne koster omkring 2000kr, som du skal lægge ud - men du får refunderet en del af beløbet. (ved ikke hvor meget, da jeg ikke nåede at købe pillerne, fødte inden jeg løb tør for de piller jeg fik af hospitalet)

Det kan være farligt for fosteret hvis ikke der bliver taget hånd om det, men det er du jo godt på vej til Og ingen panik eller stress, det er hverken godt for dig eller barnet

Krydser fingre for at du ikke har graviditetetskløe - men hvis såfremt det er det, så masser af kolde bade hjælper, og masser af nusning/kløen af manden

Mange tak Jeg ringede til FG i stedet for at sidde og bekymre... jeg skulle vente og se til i morgen, men tvivler nu på det stopper, så der får jeg sikkert taget prøver og så må vi se,

Anmeld

22. september 2012

Ccamilla

Flowers skriver:

Mange tak Jeg ringede til FG i stedet for at sidde og bekymre... jeg skulle vente og se til i morgen, men tvivler nu på det stopper, så der får jeg sikkert taget prøver og så må vi se,

Det var godt

krydser fingre for at det stopper - det kløen kan simpelthen drive en til vanvid !!

Anmeld

22. september 2012

Mum33

Olivia's Moar skriver:

Jeg havde også leverbetinget graviditetssyge, men blev altså ikke sat i gang, fordi pillerne havde den ønskede effekt og tallene faldt igen.

Men et helvede ja .....  

Anmeld

22. september 2012

Ccamilla

E. B. skriver:

Jeg havde også leverbetinget graviditetssyge, men blev altså ikke sat i gang, fordi pillerne havde den ønskede effekt og tallene faldt igen.

Men et helvede ja .....  

Det var bare det jeg fik at vide af lægen på Skejby, at jeg ville blive sat igang 14 dage før - og at det var normalt man blev det

Men ja ja, skidt pyt Dejligt at pillerne havde den ønskede effekt for dig !

Det kan også være, at det var fordi jeg var så langt henne i graviditeten da det blev opdaget, at jeg ville blive sat i gang (det blev opdaget i uge 34 - fødte i slutningen af uge 35), fordi pillerne ikke ville kunne nå at give den ønskede effekt ? Hmm, spekulerer lige på skrift, haha

Anmeld

23. september 2012

Flowers

Jeg er glad for at høre, at jeg i hvert fald ikke ville blive sat i gang nu i uge 30 Har talt med FG i dag og der er bestilt prøve rtil i morgen, så må vi se hvor meget jeg skal igennem der

Anmeld

23. september 2012

Frk. Himmelblå

Flowers skriver:

Jeg er glad for at høre, at jeg i hvert fald ikke ville blive sat i gang nu i uge 30 Har talt med FG i dag og der er bestilt prøve rtil i morgen, så må vi se hvor meget jeg skal igennem der

for dig.

Bliver spændende med update 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.