Flowers skriver:
Hej alle, jeg er i uge 30, og har de sidste 2 dage kløet over hele kroppen. Nu har jeg så læst, at det skal undersøges, da det kan være leverbetinget, og til skade for barnet, hvis ikke der blir gjort noget???!
Nogen der har nogle erfaringer med dette? Hvad skade kan det have? Og i dag er det jo lørdag, kan det vente til mandag med at jeg ringer til lægen, eller skal FG kontaktes mhb behandling/blodprøver?
Jeg havde leverbetinget kløe - det startede i håndfladerne og fodsålerne - dernæst resten af kroppen. Rent ud sagt var det et helvede!
I mit forløb ringede jeg til lægen, fik en tid ugen efter - fik svar på ugen efter igen, at tallene var for høje. Dagen efter kom jeg fastende på hospitalet - endnu en blodprøve. Dagen efter igen på hospitalet, snakkede med en læge om hvad der skulle ske og fik konstateret graviditetskløe. Fik nogle piller, og en tilladelse til at pillerne skulle bestilles hjem til mig.
Du bliver, hvis du har graviditetskløe sat igang 14dage før termin.
Og du skal vide, at pillerne koster omkring 2000kr, som du skal lægge ud - men du får refunderet en del af beløbet. (ved ikke hvor meget, da jeg ikke nåede at købe pillerne, fødte inden jeg løb tør for de piller jeg fik af hospitalet)
Det kan være farligt for fosteret hvis ikke der bliver taget hånd om det, men det er du jo godt på vej til

Og ingen panik eller stress, det er hverken godt for dig eller barnet
Krydser fingre for at du ikke har graviditetetskløe - men hvis såfremt det er det, så masser af kolde bade hjælper, og masser af nusning/kløen af manden

Hvis du har spørgsmål skriver du bare