Éns krop efter graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

HeXeri

PrincessTanja skriver:

Hej allesammen..

Jeg sidder her som nok så mange andre 1. gangs gravide og føler mig.. jo som noget der minder om en flodhest.. Savner allerede min gamle krop selvom jeg kun er 18 uger henne.. Nå, men jeg ville egentlig bare søge lidt tryghed forhåbentlig ved nogle af jer som måske har nogle erfaringer, i om ens krop kan blive ligesom den var før man blev gravid, altså indenfor rimelighedens grænser? Har bare hørt frygtelige historier om at ens bryster og mave aldrig bliver pæn igen?

Plz en eller anden fortæl mig at det ikke er SÅ slemt igen.. Jamen jeg har jo bare de frygteligste billeder i hovedet.. Puha..

/Tanja..

Det skal du ikke bekymre dig så meget om, selvom jeg ved det er svært. Hvis du lever fornuftigt og holder dig selv igang, så kan du selv styre hvor meget du tager på?

Min krop er sig selv igen, jeg kan ikke se på mine bryster at jeg har ammet og min flade mave er sig selv igen. Men jeg har fået større muskler af at slæbe på ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

PrincessTanja

Tusind takker allesammen for alle jeres svar.. Jeg er helt ny herinde og også 1.gangsgravid, så det hele er lidt svært at vænne sig til.. Er glad for alle de positive, opløftende svar i har givet; det betyder meget!! Dét at jeg har så svært ved at min krop skal ændre sig, har nok oz lidt at gøre med at jeg normalt er en lille, slank pige på 46 kg, så bare dét at have taget nogle småkilo på nu, føles som en hel flodhest haha..

Anmeld

19. september 2012

LilleLene

PrincessTanja skriver:

Hej allesammen..

Jeg sidder her som nok så mange andre 1. gangs gravide og føler mig.. jo som noget der minder om en flodhest.. Savner allerede min gamle krop selvom jeg kun er 18 uger henne.. Nå, men jeg ville egentlig bare søge lidt tryghed forhåbentlig ved nogle af jer som måske har nogle erfaringer, i om ens krop kan blive ligesom den var før man blev gravid, altså indenfor rimelighedens grænser? Har bare hørt frygtelige historier om at ens bryster og mave aldrig bliver pæn igen?

Plz en eller anden fortæl mig at det ikke er SÅ slemt igen.. Jamen jeg har jo bare de frygteligste billeder i hovedet.. Puha..

/Tanja..

nu er det kun 3½ måned siden jeg fødte

Jeg HADER min krop lige nu, og træner 3 gange om ugen for at få min mave bare en smugle stram igen, og mine bryster... åårh ja glæder mig SÅ meget til den næste er født så jeg kan få lavet silikone babser

MEN bare på de 3½ måned kan man se forandring, til den gode side

Anmeld

19. september 2012

Aagaard

Jeg er meget enig med de fleste der har svaret.
Man kan se at man har været gravid, men det er ikke vildt og frygteligt.

Dog vil jeg lige sige at man skal passe på med at gå på slankekur når man ammer. De giftstoffer man får ind i kroppen i løbet af livet lagres let i fedtdepoterne. Så når man taber sig, og dermed bruger disse depoter frigiver man giftstofferne der er lagret sammen med fedtet og idet de kommer ud i blodet igen, kommer de også ind i mælken! Så pas på med at være i kalorieunderskud i amme perioden :-)

Stort kram og held og lykke

// Line

Anmeld

19. september 2012

LR85

PrincessTanja skriver:

Tusind takker allesammen for alle jeres svar.. Jeg er helt ny herinde og også 1.gangsgravid, så det hele er lidt svært at vænne sig til.. Er glad for alle de positive, opløftende svar i har givet; det betyder meget!! Dét at jeg har så svært ved at min krop skal ændre sig, har nok oz lidt at gøre med at jeg normalt er en lille, slank pige på 46 kg, så bare dét at have taget nogle småkilo på nu, føles som en hel flodhest haha..

jeg ved hvordan du har det.

vejede også 47 før graviditet, så det er nemlig meget hvis man bare tager 5 kg på. Det kan tydeligt ses.

Men hold en god figur, også under graviditete, så skal det nok ende god bagefter.

Jeg passede IKKE på under min anden graviditet, og det kæmper jeg nu med 3 måneder efter

men der er da fremgang, så jeg blir ved

Anmeld

19. september 2012

PrincessTanja

LR85 skriver:

jeg ved hvordan du har det.

vejede også 47 før graviditet, så det er nemlig meget hvis man bare tager 5 kg på. Det kan tydeligt ses.

Men hold en god figur, også under graviditete, så skal det nok ende god bagefter.

Jeg passede IKKE på under min anden graviditet, og det kæmper jeg nu med 3 måneder efter

men der er da fremgang, så jeg blir ved

Rart med en der kender det.. Jamen det er helt vildt som 5 kilo kan ses pludseligt.. Håber jeg er heldig at det kun er min mave og bryster der vokser hehe.. Det er det indtil videre, så håber ..

Anmeld

19. september 2012

Rebecca55

Altså jeg var kæmpe stor da jeg ventede trillinger og tog 30 kilo på og frygtde også det værste.

Men har i dag tabt godt 33 kilo og kan næsten ikke se på maven den har været så stor og er ret sikke på jeg kan træne det sidste væk. Jeg har også fået lidt smallere hofter end før, hvilket jeg er super glad for. Det eneste minus er at mine bryster er blevet ret små, så dem overvejer jeg at få lavet.... Så alt i alt er jeg meget positiv over min krop efter så hård en graviditet.

Anmeld

20. september 2012

Ønskebarnet12

Jeg tror det meget normalt at man bekymrer sig om man får sin krop tilbage, i mit tilfælde tror jeg næppe på at min krop kommer til at ligne sig selv igen, da jeg har fået overdrevet mange strækmærker på både mave, ben, hofter, lår.. Det sku ikke skægt men jeg må jo leve med det, vi får tros alt en skøn og sund rask baby ud af det meget mere værd end alt andet:-)

Er 36+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.