Éns krop efter graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. september 2012

PrincessTanja

Hej allesammen..

Jeg sidder her som nok så mange andre 1. gangs gravide og føler mig.. jo som noget der minder om en flodhest.. Savner allerede min gamle krop selvom jeg kun er 18 uger henne.. Nå, men jeg ville egentlig bare søge lidt tryghed forhåbentlig ved nogle af jer som måske har nogle erfaringer, i om ens krop kan blive ligesom den var før man blev gravid, altså indenfor rimelighedens grænser? Har bare hørt frygtelige historier om at ens bryster og mave aldrig bliver pæn igen?

Plz en eller anden fortæl mig at det ikke er SÅ slemt igen.. Jamen jeg har jo bare de frygteligste billeder i hovedet.. Puha..

/Tanja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

LR85

Bare rolig. Du skal nok komme til a ligne dig selv igen. 

Pas på hva du spiser under din graviditet. 

Jeg tog 14 kg på ved første søn, og tabte dem hurtigt. 

Tog 20 kg ved 2. søn/graviditet, og det har været langt sværere at få den gamle krop tilbage efter de mange kilo i 2. graviditet. 

Så pas på din krop under din graviditet, og dtrk det motion du gjorde før når du er klar efter fødsel. 

Min mave og bryster er ærlig talt ikke helt det samme efter 2 børn, men absolut ikke noget mareridt. 

Anmeld

19. september 2012

CaWi

Kroppen ændre sig. Sådan er det bare. For nogen ker der dog mere end hos andre. Nogle får strækmærker andre gør ikke. Nogle kan træne sig til 'normal' krop bagefter, andre kan ikke.

Det er så forskelligt fra person til person. Selv har jeg fået større 'håndtag' i siden, delle foran på maven og strækmærker. Alt sammen noget jeg jo godt vidste ville komme. Det jeg dog ikke var forberedt på var, t mine ribbn har udvidet sig, hvilket gør at jeg stort set ikke kan passe mine bluser og toppe. Det er da træls. Ja det hele er da træls, men jeg må jo bare i gang med at træne.

Men når det er sagt, så acceptere jeg gerne min slaskede og større krop. For jeg har fået det bedste i livet ud af det

Anmeld

19. september 2012

Koen.

CAWI skriver:

Kroppen ændre sig. Sådan er det bare. For nogen ker der dog mere end hos andre. Nogle får strækmærker andre gør ikke. Nogle kan træne sig til 'normal' krop bagefter, andre kan ikke.

Det er så forskelligt fra person til person. Selv har jeg fået større 'håndtag' i siden, delle foran på maven og strækmærker. Alt sammen noget jeg jo godt vidste ville komme. Det jeg dog ikke var forberedt på var, t mine ribbn har udvidet sig, hvilket gør at jeg stort set ikke kan passe mine bluser og toppe. Det er da træls. Ja det hele er da træls, men jeg må jo bare i gang med at træne.

Men når det er sagt, så acceptere jeg gerne min slaskede og større krop. For jeg har fået det bedste i livet ud af det

Trådstarter: CAWI skriver lige præcis hvad jeg vil skrive, efter 2 børn på 2 år ligner mine mave udskidt æblegrød, men er ikke ked af det for har fået verdens bedste gave

Anmeld

19. september 2012

Deaktiveret profil

PrincessTanja skriver:

Hej allesammen..

Jeg sidder her som nok så mange andre 1. gangs gravide og føler mig.. jo som noget der minder om en flodhest.. Savner allerede min gamle krop selvom jeg kun er 18 uger henne.. Nå, men jeg ville egentlig bare søge lidt tryghed forhåbentlig ved nogle af jer som måske har nogle erfaringer, i om ens krop kan blive ligesom den var før man blev gravid, altså indenfor rimelighedens grænser? Har bare hørt frygtelige historier om at ens bryster og mave aldrig bliver pæn igen?

Plz en eller anden fortæl mig at det ikke er SÅ slemt igen.. Jamen jeg har jo bare de frygteligste billeder i hovedet.. Puha..

/Tanja..

Jeg selv er også førstegangs gravid, og høre en masse skræmme historier om at nu skal jeg leve med hængepatter, hævede skambamser og strækmærker resten af livet.. Jeg har taget 20 Kg på i alt, og der er 14 dage tilbage til termin... Jeg regner stærkt med at kunne komme på slankekur efter fødslen, når jeg engang er blevet mig selv igen...

Men du skal ikke lytte til hvad alle andre siger hele tiden, for ja nogen kroppe ændre sig aldrig, men der findes altså også kroppe som bliver sig selv igen, det har jeg da set med egne øjne..  

Så op med humøret, hvis man kæmper nok for det, så skal det nok lykkeds... 

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

PrincessTanja skriver:

Hej allesammen..

/Tanja..

Som en anden af pigerne skriver, så er det meget forskelligt.
Jo yngre man er, jo lettere retter kroppen sig op efter en graviditet, men det bliver sværere for hver graviditet.
Men..som min dejlige mand så snusfornuftigt siger, så vidner det jo bare om, at kvinden foran ham, har født børn, har givet liv, og det gør hende kun endnu smukkere.
Og sjovt nok er der rigtigt mange mænd synes det.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

19. september 2012

Tulle28

Efter min 1. graviditet kunne man ikke se på min krop at jeg havde været gravid, alt var som før (minus brysterne, der var lidt mere slappe end før). Jeg har født for 12 dage siden, og må sige at jeg er overrasket over, hvor hurtigt det går også denne gang. Maven er der selvfølgelig stadigvæk, men den trækker sig sammen dag for dag kan jeg se. Tog 12 kg på 1. gang og 16 kg her 2. gang. Så bare rolig, du skal nok få din krop igen:-) Men det er selvfølgelig sværere, jo flere kg du tager på.

Anmeld

19. september 2012

TeamRocket

Jeg fik barn tidligt, og jeg var dødnervøs for at få hængepatter og kæmpe hofter osv men brysterne sidder hvor de skal de er bare blevet lidt mere runde og hofterne er kun blevet en smule bredere. :-) strækmærkerne var næsten helt væk efter lidt tid og lidt sol. :-) så man behøver ikke forfalde selv om man bliver mor :-)

Anmeld

19. september 2012

chicka23

Jeg tog 16 kilo på under min graviditet. Efter 3 mdr havde jeg tabt 20 kilo, og gjorde absolut intet for det. Tværtimod. Tror det var amningen og den store omvæltning det er at blive forældre, som gjorde det for mig. Og selvfølgelig gåture med barnevognen 

Min søn er nu 9 mdr og min krop er ligesom før jeg blev gravid (dog med undtagelse af brysterne, som er blevet lidt slappe )

Var heldig helt at undgå strækmærker. 

Havde de samme bekymringer som dig, men bare rolig. Kiloene skal nok rasle af dig, så nyd du nu det sidste af din graviditet og glem de bekymringer 

Anmeld

19. september 2012

TeamRocket

Camillamuz skriver:

Jeg selv er også førstegangs gravid, og høre en masse skræmme historier om at nu skal jeg leve med hængepatter, hævede skambamser og strækmærker resten af livet.. Jeg har taget 20 Kg på i alt, og der er 14 dage tilbage til termin... Jeg regner stærkt med at kunne komme på slankekur efter fødslen, når jeg engang er blevet mig selv igen...

Men du skal ikke lytte til hvad alle andre siger hele tiden, for ja nogen kroppe ændre sig aldrig, men der findes altså også kroppe som bliver sig selv igen, det har jeg da set med egne øjne..  

Så op med humøret, hvis man kæmper nok for det, så skal det nok lykkeds... 

H gud de der skræmme historier burde forbydes! Man kan sagtens risikere at man aldrig ser sin frække lille mis igen, men mig og mine veninder har f.eks ikke oplevet at den har forandret sig selv om vi har født og med lidt træning forbliver man stram! Tilgengæld- har min veninde et kejsersnit ar fra eks- og det er desværre vildt grimt og huden er død og hænger og kan ikke trænes væk :-S men ellers kan det hele jo næsten trænes på plads igen :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.