Tiffanie leger meget med at sammensætte ordene lige nu, og det kommer der virkelig nogle spøjse ting ud af...
den anden dag siger hun : Far lajer (FAR LEGER) Far lajer puter (her troede jeg så hun mente at far leger med sin computer), men dagen efter om morgenen, da jeg står og skifter hende, slog hun en prut, og så siger tøsen, grinende : puter.

Altså må jeg jo konkludere at hun mener Michael går og hygger sig med at prutte...!
Desuden sagde hun igår da Kasper sad og spurgte hende: Hvad laver mor, mor dover (sover), kasper fortsatte: hvad laver far, og tøsen siger: far dover. Så spørger han til Christian, og samme svar: Christian dover.
Til sidst spørger han så til Palle (som er pap-søn her i huset, og Christians uigenkaldelige bedste kammy) Hvad laver Palle...= Og tøsen siger så: Palle boller?????? Hvor pokker kom den ind henne...? Og Kasper hylede bare ad grin, og tøsen begyndte jo også at fnise, og siden i går har vi så mobbet Palle med det!
Sproget er virkelig sjovt nu...en telefon indeholder altid en farmor, hun peger på telefonen og siger farmor, og det kan man jo også forstå, men i går da vi var ude ved Palles mor (som hedder Majbritt) peger pigebarnet på Majbritts telefon og siger: Majbitbit farmor...altså Majbritts farmor.
Jeg ved ikke helt hvordan hendes tanker flyver afsted, eller om hun forstår verdenen...men sproget kommer bare mere og mere, og flere og flere små sætninger. Af og til er det noget forfæedeligt vrøvl, men tit rammer hun bare så rigtigt!
Yndlingsord for tiden er NAJS (Nice), som christian har været så flink at fylde i hendes hukommelsesordbog!
Så lige nu er mad Najs, mælk (udtalt som Milk) Najs, alt hvad der er flot eller lækkert, får lige ordet NAJS!