Hvor meget snakker jeres unger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. maj 2009

Joan ( Smallie )

Og hvor rent?
Niels var så sød her til aften. Anne lå med bar røv på pusle puden så kravler han op til hende og siger heeeej Anne Det var bare så sødt.

Nå men det jeg gerne vil vide er hvor meget snakker jeres unger og hvor meget af det ka i forstå. Niels snakket rigtig meget og vi forstår langt det meste af det.
Han har jo altid slået sig på dyr og maskiner. og han kan efterhånde sige havd de fleste dyer hedder og hvad de siger.
Samme med maskiner. Traktor og hvad de har med bag på. ( Ja hans far er jo landmand). Og hvad han vil have at spise. Han er blevet en bestemt lille herre. Ej det bliver noget være ævel nu.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvor meget af det jeres unger siger i forstår?

Joan som har smidt begge unger i seng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Muffinmus

Mja
I selskab iuger han faktisk ikke meget. I DP rabler han løs hele dagen siger hun
Han siger mange ting nu..
Også både mor, far ko, fugl, køre, scooter, hund, mis agusk, saft og "kom Hannah"..(pige fra dp)Jeg vil op, jeg vil ned, sove
Nå, men mange flere ting end det, men man kan jo ikke remse alt op:-)

Anmeld

21. maj 2009

heaven

hrum.... lige nu siger han: mor, far, mis, op, traktor, tog, på, eejj, hej-hej, nej, ja, mijav, vov-vov, pip-pip, fut-fut, muuuhhh, mæææ, sut, mormor, emil (hans onkel), bil, dyt, båt, nette (hans kontakt pæd i vugger), hva`det, bork-bork og tak....

det er vist det pt... og så er der en masse sludder, vi ikke forstår endnu...

Jannie

Anmeld

21. maj 2009

..

Syntes faktisk Smilla efterhånden siger ret meget.. Sætninger som: Ulrik og Tina kommer ikke i dag, gider ikke have den, Mor hjælper mig, gå væk flue, må ikke, far med i udestuen, far kommer og henter mig i dag, mormor og bester bor dernede, ikke sove mere, ind til mor og far og putte.

Hun siger også en masse andre ting som jeg ikke lige kan huske :-)

Anmeld

21. maj 2009

Anja

Elias snakker meget nu, synes jeg. Han var lidt langsom om at komme i gang, men nu går det vist løs.

Han kan så mange ord, at jeg ikke kan remse dem op. Han er begyndt at lave sætninger, det er bare så sødt  Han siger f.eks. "Hvor er far henne ?", " Ikk li´ den", "Be om mere kage/mælk/cacao/kiks", "Elias ud og gå tur   - NU!", "Ud at lege NU!" og så en af favoritterne, når det børstest tænder " Elias ikk´ sove nu"

Mens vi var på ferie er han virkeligt begyndt at snakke og hans storebror er temlig stolt for nu kan Elias sige "Jonasss"

Og selvfølgelig lærte han at sige "O - la" (Spansk for hej) mens vi var på ferie, så det sagde han jo til alle der gik forbi

Anmeld

21. maj 2009

Siber

Johanna taler konstant og hele tiden. Noget forstår man og andet ikke. Hun taler også norsk nu, det er sku skægt!

hun er også begyndt at lave sætninger

Knus Siber, der har to tøser der taler fra de vågner til de går i seng

Anmeld

21. maj 2009

Sweet1978

Hun snakker kun efter behov. Ja, Nej, kiks, mere også enkelte ekstra som  moar( men ved ikke rigtig hvad det betyder endnu, har bare hørt det og lært at udtale det), blomst. Ellers signalerer hun hvad hun gerne vil, går til køleskabet når hun er sulten, henter en kop hvis hun er tørstig osv. men alle beroliger mig med at det nok skal komme.

Anmeld

22. maj 2009

bette

hold op hvor er jeres børn dygtige..!!

mikkel kan sige... moar, farfar, far, mis, mijaav, muhhh, ko, mææææh, vov vov, hund, sut, maad, vand udtaler han stadig baaaa, nej, ej, hej, gok gok, hov, traktor, gravko, ned, hvor den henne, prøv at se, sanne (hans dp)
det var vist det.. ellers er det en masse uforstående ting

Anmeld

22. maj 2009

Grynt

Hejsa

Freja er overhovedet ikke spor god til at tale, tværtimod. Hun junglere meget med stemmen og laver mange lyde, men rigtige ord lader sig vente på. Hun har et fantastisk kropssprog, så vi forstår hende nu udenmærket. Hun kan sige bå= bukser, bo=sko, hej, aii=nej (et meget brugt ord) ellers er der mange former for me, meee, mæ, mææææ som hver har sin betydning. fx me= sut hahaha det havde I nok ikke gættet, hva

Freja fik dræn i i jan månede og har faktisk indtil da været næsten døv. Vi står for at skulle have dem tjekket igen her den 3/6 og håber de sidder som de skal. Jeg er faktisk meget bekymret for hendes sprog og hendes grov motorik og derfor ligges der extra vægt på hendes sprog i vuggeren (og her hjemme naturligvis). Hvis der ikke er sket en ændring efter sommerferien kommer der tale pædagog på. Jeg er nok extra pyldret og obs på hende da hendes bror snart står for en ADHD udredning.

Det blev vist lidt langt
kh tina

Anmeld

22. maj 2009

Loggidut

Tiffanie leger meget med at sammensætte ordene lige nu, og det kommer der virkelig nogle spøjse ting ud af...

den anden dag siger hun : Far lajer (FAR LEGER) Far lajer puter (her troede jeg så hun mente at far leger med sin computer), men dagen efter om morgenen, da jeg står og skifter hende, slog hun en prut, og så siger tøsen, grinende : puter.  Altså må jeg jo konkludere at hun mener Michael går og hygger sig med at prutte...!

Desuden sagde hun igår da Kasper sad og spurgte hende: Hvad laver mor, mor dover (sover), kasper fortsatte: hvad laver far, og tøsen siger: far dover. Så spørger han til Christian, og samme svar: Christian dover.
Til sidst spørger han så til Palle (som er pap-søn her i huset, og Christians uigenkaldelige bedste kammy) Hvad laver Palle...= Og tøsen siger så: Palle boller?????? Hvor pokker kom den ind henne...? Og Kasper hylede bare ad grin, og tøsen begyndte jo også at fnise, og siden i går har vi så mobbet Palle med det!

Sproget er virkelig sjovt nu...en telefon indeholder altid en farmor, hun peger på telefonen og siger farmor, og det kan man jo også forstå, men i går da vi var ude ved Palles mor (som hedder Majbritt) peger pigebarnet på Majbritts telefon og siger: Majbitbit farmor...altså Majbritts farmor.

Jeg ved ikke helt hvordan hendes tanker flyver afsted, eller om hun forstår verdenen...men sproget kommer bare mere og mere, og flere og flere små sætninger. Af og til er det noget forfæedeligt vrøvl, men tit rammer hun bare så rigtigt!
Yndlingsord for tiden er NAJS (Nice), som christian har været så flink at fylde i hendes hukommelsesordbog!
Så lige nu er mad Najs, mælk (udtalt som Milk) Najs, alt hvad der er flot eller lækkert, får lige ordet NAJS!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.