Hans far passer ham ikke ordentligt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

Isabella_mor

Gør det du føler der er bedst for din søn. 

Og hvor er fet i øvrigt flot at drengen fortæller hvordan han har det <3. Det er altså bare skide godt når de selv kommer og siger det. 

Nu kender jeg ikke din søns far, mrn han må have det rigtig dårligt og evt har han brug for noget hjælp.

Knægten har vel også behov for at se sin far. Men jeg kan skisme godt forstå at han får ondt i maven når han ikke er blevet taget ordenligt af. Stakkels knægt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Pige2009

Nemesis skriver:

Har i en samværsaftale via statsforvaltningen??

Hvis ikke, kan i jo selv lave aftalen om!

Hvis du har den mulighed, så snak med Kristoffers far om, at du godt kan forstå han gerne vil se sin søn, men at det ikke duer med ansvaret når han har det skidt og ikke kan overskue tingene.

tilbyd at han kan have ham fx. hele lørdagen til søndag hvor han så kommer hjem igen. eller fra fredag til lørdag (men hvis han arbejder kan det jo være for meget)

Det handler ligeså meget om, at Kristoffer får positivt samvær med sin far og det betyder han skal kunne rumme ham og det ansvar det betyder.

Hvis i nu har lavet en aftale via statsforvaltningen kan i evt. sammen blive enige om dette her, skrive det ned, begge underskrive det og så sende det til statsforvaltningen. (gøres ved at i sidder sammen snakker om det her og skriver det ned)

Men hvis Kristoffers far ikke frivilligt vil lave aftalen ja så skal du i statsforvaltningen.

Men start med at høre ham ad, det kunne jo være han blev glad for at du spørger.

Pøj pøj med det.

Sisse

Helt enig Gode argumenter

Anmeld

18. september 2012

Linsi

hc=k skriver:

Hej alle sammen.

Jeg står i den kedelige situation at Kristophers far ikke passer ham ordentligt. Jeg føler virkelig at han svigter sin søn og jeg er SÅ ked af at han skal have ham de weekender han nu engang skal.
For godt 14 dage siden var Kristopher på forlænget weekend ved sin far, det var fra onsdag til søndag hvilket er lang tid, men jeg tænkte at det kunne han sagtens klare når han nu så gerne ville, men da så min kæreste og jeg henter Kristopher om søndagen, kan jeg med det samme se at det var ikke gået så godt som det skulle. En ting er var at lejligheden lugtede som om der var en der var død derinde, men da jeg så finder ud af at min søn ikke har været i bad eller fået børstet tænder siden onsdag da jeg afleverede ham i børnehaven, blev mit hjerte helt knust og det blev bestemt ikke bedre da Kristopher, på vej hjem i bilen, siger til mig at han har ondt i maven fordi han var ked af det, da jeg spørger ham hvorfor siger han at det ikke var sjovt at være hjemme ved sin far...... Jeg konfronterede hans far med det, men hans svar var at det var han da ked af, men at han ikke lige havde kunnet overskue det fordi han havde det psykisk dårligt.. Vi snakkede op og ned om det og blev som så mange gange før enige om at han skulle sige til hvis han ikke kunne overskue at have Kristopher.

Nu har Kristopher så været på weekend igen og jeg troede hans far havde lært noget, men nej nej, han skriv i morges at han havde afleveret Kristopher i børnehave, men at han altså lige havde glemt at give ham mad med  HVAD!!!
Nu er det simpelthen nok...

Jeg har tænkt mig at ringe til statsamtet og høre hvad jeg kan gøre, for det her det er virkelig svigt.

Hvad ville i gøre??

jeg ville tage en tur på statsforvaltningen og lave samværsaftalen om ,eller få lavet en som vil være mest overskuelig for din søns far. Om ikke andet mest for din søn. Hvis hans far ikke tænker på at give bad, mad med, børste tænder.. lyder det meget som at han nok ikk kan overskue eller tage ansvar for jeres søn. Måske skulle han starte med at have ham lør-søn, hvor der er klare aftaler om at din søn ikke skal forsømmes som ved alm pleje, og at han nok har mere brug for opmærksonhed. Tænker når lejligheden lugter af død hund... hvordan ser der så ikke ud. Det uansvarligt af ham at have ham i spdan et hjem. Når han ikke har ham kan han vel bombe så meget han vil, men det hænger vist nok sammen med han ikke engang tænker over hygiejnen ifht hans søn. Håber det hele løser sig, kan godt forstå du bliver vred

Anmeld

18. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
JustMe skriver:

Jeg er altså enig med Kofoed her. Hvis han kun er vant til at have drengen i weekenderne og dermed normalt ikke står for aflevering i BH, kan det godt være noget af en opgave at huske alt det, der som regel skal med. Hvis han så i farten har glemt alt om en madpakke, fordi han normalt ikke laver det eller afleverer barnet, så synes jeg bestemt ikke, at det er noget, der alene bør udløse røde advarselslamper for en enkelt glemt madpakke. Hvis han ellers har informeret pædagogerne om det, så de kan tage hånd om det, har han forhåbentlig lært at lave en huskeseddel næste gang (og nej, det er altså heller ikke en falliterklæring).

MEN....sammenholdt med de andre ting, synes jeg også det bør noteres. Hvis han ikke magter barnet pga psykiske problemer, ville det nok være en god ide at revidere samværsordningen og i hvert fald undgå forlængede weekender fremover, indtil forholdene er blevet mere optimale.

...og så ville jeg i øvrigt grave mere i, vhorfor drengen fandt sit ophold hos faren ubehageligt

Enig! Vh stine

Anmeld

18. september 2012

hc=k

I dag har jeg besluttet at holde Kristopher hjemme for at have noget kvalitetstid med ham. Og det er ham velfortjent.
Jeg har læst hvad alle har skrevet og jeg er kommet til den beslutning at jeg ringer til statsamtet i dag og tager en snak med dem. Jeg har prøvet at snakke med Kristophers far om det at have mindre tid, men det vil han slet ikke være med til, men siger i stedet at hvis jeg kontakter amtet så vil han søge den fulde forældremyndighed ( kan han så aldrig få ), men ja nu tager jeg kampen op med ham. Jeg vil aldrig kræve at han ikke må have Kristopher, men jeg vil gerne have en evaluering af hans evner som far hvis man da kan det. Jeg har været igennem en §51 undersøgelse da Kristopher blev født ( på grund af ADHD ), men jeg kom igennem den helt uden bemærkninger, men Kristophers far ville ikke deltage og af en eller anden grund kunne han slippe.

Nå men sådan ser det ud nu så håber jeg det går godt.

Anmeld

18. september 2012

HeXeri

hc=k skriver:

I dag har jeg besluttet at holde Kristopher hjemme for at have noget kvalitetstid med ham. Og det er ham velfortjent.
Jeg har læst hvad alle har skrevet og jeg er kommet til den beslutning at jeg ringer til statsamtet i dag og tager en snak med dem. Jeg har prøvet at snakke med Kristophers far om det at have mindre tid, men det vil han slet ikke være med til, men siger i stedet at hvis jeg kontakter amtet så vil han søge den fulde forældremyndighed ( kan han så aldrig få ), men ja nu tager jeg kampen op med ham. Jeg vil aldrig kræve at han ikke må have Kristopher, men jeg vil gerne have en evaluering af hans evner som far hvis man da kan det. Jeg har været igennem en §51 undersøgelse da Kristopher blev født ( på grund af ADHD ), men jeg kom igennem den helt uden bemærkninger, men Kristophers far ville ikke deltage og af en eller anden grund kunne han slippe.

Nå men sådan ser det ud nu så håber jeg det går godt.

Jeg vil bare give dig en kæmpe

Synes du er for sej, min lillesøster har ADHD så jeg ved lidt om hvad det betyder for et liv. Du er et forbillede  det synes jeg du skulle vide.

Anmeld

18. september 2012

SussieThyssen

FruK skriver:

Hvis det kun er en enkelt gang han har glemt mad, så synes jeg du skal springe op og falde ned på det. Det er altså ikke svigt efter min mening, men noget vi alle kan komme til. Jeg har også en gang eller to glemt madpakken. Mon ikke pædagogerne sørger for, at han alligevel får noget?
Hvis det er noget der sker gentagne gange, ville ejg selvfølgelig se anderledes på det.

Mht. det andet, så kan jeg godt forstå, at du ikke bryder dig om, at han skal være der. Hvad er det der gør, at han synes det er kedeligt hos far?

Det kunne lyde som om en forlænget weekend er for lang tid - måske I skal nøjes med en enkelt overnatning. Vil det gøre det nemmere for hans far at overskue?

Ellers ville jeg nok sige til ham, at du er nødt til at indberette til SFV hver gang du oplever svigt på den måde. Så han er nødt til at tage sig sammen, ellers må I snakke om at skære ned på samværet. Og så håbe, at han er voksen nok til at forstå, at det er alvor. Det er jo heller ikke sjovt for jeres søn, hvis de helt mister samvær.

Prøv at ringe til SFV og hør hvad de foreslår. Jeg har ingen erfaring med dem.

Det kan ikke siges anderledes

Kærligst
Sussie 

Anmeld

18. september 2012

hc=k

HeXeri skriver:

Jeg vil bare give dig en kæmpe

Synes du er for sej, min lillesøster har ADHD så jeg ved lidt om hvad det betyder for et liv. Du er et forbillede  det synes jeg du skulle vide.

Tusind tak skal du have, det varmer at høre.

På trods af at jeg har ADHD og aspergers syndrom har jeg ingen problemer med at passe min søn og derfor  gør det mig endnu mere ondt at se at hans far som ingen diagnoser har, ikke kan passe sit barn ordenligt.
Man skal kende sine svagheder så er det hele meget nemmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.