Hans far passer ham ikke ordentligt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

Laulund87

Kofoed. skriver:

Men så tænker jeg bare, at netop fordi han kun har ham så lidt, så er det nemmere at glemme "småtingene" (nej, mad er ikke en småting, men det er det, at smøre madpakke). Tror når man kun har dem lidt, så er det svære at huske det hele, hvis man da ikke er meget planlæggende eller har en "to-do" liste. Giver det mening?

(det er på ingen måde for at forsvare faren, bare mere en undren)

TS: Jeg ville notere alt og ringe hurtigst muligt til SFV og finde ud af rettigheder osv. Derefter så tage snakken med faren og så se hvad der sker.

Ja, men jeg synes det er et kæmpe svigt at glemme bad og madpakke. Så det kan jeg ikke sætte mig ind i Og netop hvis man er bange for at glemme nogle ting, så burde man nok lave en liste. Synes bare stadig det er vildt hvis man skal have en liste for at huske ting omkring sit barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Kofoed.

Laulund87 skriver:

Ja, men jeg synes det er et kæmpe svigt at glemme bad og madpakke. Så det kan jeg ikke sætte mig ind i Og netop hvis man er bange for at glemme nogle ting, så burde man nok lave en liste. Synes bare stadig det er vildt hvis man skal have en liste for at huske ting omkring sit barn

Hvis man ikke selv er van til, at lave madpakke, så er det ikke alle der har lige ment ved at huske, at tre gange på 14 dage, skal man lave det. Tror først jeg ville komme i tanke om det 10 minutter før vi skulle afsted (der hvor man gennemgår tasken), netop fordi madpakke aldrig har været en del af mit liv de sidste 15 år.

Selvfølgelig bør tandbørstning, bad osv ikke være et problem, det gør vi alle jo (nogle oftere end andre), det er heller ikke det jeg snakker om, jeg snakker udelukket om at pakke tasken rigtigt, inkl madpakken.

Anmeld

17. september 2012

Laulund87

Kofoed. skriver:

Hvis man ikke selv er van til, at lave madpakke, så er det ikke alle der har lige ment ved at huske, at tre gange på 14 dage, skal man lave det. Tror først jeg ville komme i tanke om det 10 minutter før vi skulle afsted (der hvor man gennemgår tasken), netop fordi madpakke aldrig har været en del af mit liv de sidste 15 år.

Selvfølgelig bør tandbørstning, bad osv ikke være et problem, det gør vi alle jo (nogle oftere end andre), det er heller ikke det jeg snakker om, jeg snakker udelukket om at pakke tasken rigtigt, inkl madpakken.

Okay, men jeg er bare ikke enig

Anmeld

17. september 2012

Pigent

hc=k skriver:

Hej alle sammen.

Jeg står i den kedelige situation at Kristophers far ikke passer ham ordentligt. Jeg føler virkelig at han svigter sin søn og jeg er SÅ ked af at han skal have ham de weekender han nu engang skal.
For godt 14 dage siden var Kristopher på forlænget weekend ved sin far, det var fra onsdag til søndag hvilket er lang tid, men jeg tænkte at det kunne han sagtens klare når han nu så gerne ville, men da så min kæreste og jeg henter Kristopher om søndagen, kan jeg med det samme se at det var ikke gået så godt som det skulle. En ting er var at lejligheden lugtede som om der var en der var død derinde, men da jeg så finder ud af at min søn ikke har været i bad eller fået børstet tænder siden onsdag da jeg afleverede ham i børnehaven, blev mit hjerte helt knust og det blev bestemt ikke bedre da Kristopher, på vej hjem i bilen, siger til mig at han har ondt i maven fordi han var ked af det, da jeg spørger ham hvorfor siger han at det ikke var sjovt at være hjemme ved sin far...... Jeg konfronterede hans far med det, men hans svar var at det var han da ked af, men at han ikke lige havde kunnet overskue det fordi han havde det psykisk dårligt.. Vi snakkede op og ned om det og blev som så mange gange før enige om at han skulle sige til hvis han ikke kunne overskue at have Kristopher.

Nu har Kristopher så været på weekend igen og jeg troede hans far havde lært noget, men nej nej, han skriv i morges at han havde afleveret Kristopher i børnehave, men at han altså lige havde glemt at give ham mad med  HVAD!!!
Nu er det simpelthen nok...

Jeg har tænkt mig at ringe til statsamtet og høre hvad jeg kan gøre, for det her det er virkelig svigt.

Hvad ville i gøre??

Jeg kan ikke rigtig hjælp dig med hvad du skal gøre. 

Jeg vil bare sige at jeg synes at det er utrolig synd for din søn. 
Hvis det var mit barn ville jeg holde det hjemme hos mig også kontakt statsamtet eller hvem man lige kontakter i sådan en sag. (Har ingen børn, så ved ikke hvem du skal kontakt)  

Du får lige et og håber du finder ud af det.

Anmeld

17. september 2012

Chris86

Laulund87 skriver:

Wau.. heldigt at jeg så kom i tanken om den glemte madpakke halvvejs på vej til vuggestuen.. hmm..

Anmeld

17. september 2012

Laulund87

Chris86 skriver:

Wau.. heldigt at jeg så kom i tanken om den glemte madpakke halvvejs på vej til vuggestuen.. hmm..

Anmeld

17. september 2012

MorDk

Bebsesmoar skriver:

Advokat,statsfotvaltning!! BUM!! 

Enig! Det er bare IKKE ok

Anmeld

17. september 2012

FruK

Laulund87 skriver:

Hvis han kun har sit barn en gang imellem, synes jeg det er et kæmpe advarselstegn at faderen ikke engang tænker på mad!

Til TS: Meld det og sig at faderen ikke kan magte sit barn. Måske allerhøjest samvær et par timer af gangen.

Og hvis faren rent faktisk har rettet op på de andre ting som aftalt, synes jeg godt nok det er synd, hvis en glemt madpakke skal ødelægge det.

Det kan være at han har smurt den og glemt at putte den i tasken... Who knows. Ikke så smart, men hvis det er den eneste fejl han har begået siden de har snakket om det, så ville jeg lige klappe hesten og holde øje med det og de andre ting.

Anmeld

17. september 2012

JustMe

Jeg er altså enig med Kofoed her. Hvis han kun er vant til at have drengen i weekenderne og dermed normalt ikke står for aflevering i BH, kan det godt være noget af en opgave at huske alt det, der som regel skal med. Hvis han så i farten har glemt alt om en madpakke, fordi han normalt ikke laver det eller afleverer barnet, så synes jeg bestemt ikke, at det er noget, der alene bør udløse røde advarselslamper for en enkelt glemt madpakke. Hvis han ellers har informeret pædagogerne om det, så de kan tage hånd om det, har han forhåbentlig lært at lave en huskeseddel næste gang (og nej, det er altså heller ikke en falliterklæring).

MEN....sammenholdt med de andre ting, synes jeg også det bør noteres. Hvis han ikke magter barnet pga psykiske problemer, ville det nok være en god ide at revidere samværsordningen og i hvert fald undgå forlængede weekender fremover, indtil forholdene er blevet mere optimale.

...og så ville jeg i øvrigt grave mere i, vhorfor drengen fandt sit ophold hos faren ubehageligt

Anmeld

17. september 2012

Bebsesmoar

MorDk skriver:

Enig! Det er bare IKKE ok

Waoooow.. Vi kan faktisk være enige!!!  hahahaha!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.