Hvis det kun er en enkelt gang han har glemt mad, så synes jeg du skal springe op og falde ned på det. Det er altså ikke svigt efter min mening, men noget vi alle kan komme til. Jeg har også en gang eller to glemt madpakken. Mon ikke pædagogerne sørger for, at han alligevel får noget?
Hvis det er noget der sker gentagne gange, ville ejg selvfølgelig se anderledes på det.
Mht. det andet, så kan jeg godt forstå, at du ikke bryder dig om, at han skal være der. Hvad er det der gør, at han synes det er kedeligt hos far?
Det kunne lyde som om en forlænget weekend er for lang tid - måske I skal nøjes med en enkelt overnatning. Vil det gøre det nemmere for hans far at overskue?
Ellers ville jeg nok sige til ham, at du er nødt til at indberette til SFV hver gang du oplever svigt på den måde. Så han er nødt til at tage sig sammen, ellers må I snakke om at skære ned på samværet. Og så håbe, at han er voksen nok til at forstå, at det er alvor. Det er jo heller ikke sjovt for jeres søn, hvis de helt mister samvær.
Prøv at ringe til SFV og hør hvad de foreslår. Jeg har ingen erfaring med dem.
Anmeld