Hans far passer ham ikke ordentligt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.735 visninger
27 svar
0 synes godt om
17. september 2012

hc=k

Hej alle sammen.

Jeg står i den kedelige situation at Kristophers far ikke passer ham ordentligt. Jeg føler virkelig at han svigter sin søn og jeg er SÅ ked af at han skal have ham de weekender han nu engang skal.
For godt 14 dage siden var Kristopher på forlænget weekend ved sin far, det var fra onsdag til søndag hvilket er lang tid, men jeg tænkte at det kunne han sagtens klare når han nu så gerne ville, men da så min kæreste og jeg henter Kristopher om søndagen, kan jeg med det samme se at det var ikke gået så godt som det skulle. En ting er var at lejligheden lugtede som om der var en der var død derinde, men da jeg så finder ud af at min søn ikke har været i bad eller fået børstet tænder siden onsdag da jeg afleverede ham i børnehaven, blev mit hjerte helt knust og det blev bestemt ikke bedre da Kristopher, på vej hjem i bilen, siger til mig at han har ondt i maven fordi han var ked af det, da jeg spørger ham hvorfor siger han at det ikke var sjovt at være hjemme ved sin far...... Jeg konfronterede hans far med det, men hans svar var at det var han da ked af, men at han ikke lige havde kunnet overskue det fordi han havde det psykisk dårligt.. Vi snakkede op og ned om det og blev som så mange gange før enige om at han skulle sige til hvis han ikke kunne overskue at have Kristopher.

Nu har Kristopher så været på weekend igen og jeg troede hans far havde lært noget, men nej nej, han skriv i morges at han havde afleveret Kristopher i børnehave, men at han altså lige havde glemt at give ham mad med  HVAD!!!
Nu er det simpelthen nok...

Jeg har tænkt mig at ringe til statsamtet og høre hvad jeg kan gøre, for det her det er virkelig svigt.

Hvad ville i gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Bebsesmoar

Advokat,statsfotvaltning!! BUM!! 

Anmeld

17. september 2012

FruK

Hvis det kun er en enkelt gang han har glemt mad, så synes jeg du skal springe op og falde ned på det. Det er altså ikke svigt efter min mening, men noget vi alle kan komme til. Jeg har også en gang eller to glemt madpakken. Mon ikke pædagogerne sørger for, at han alligevel får noget?
Hvis det er noget der sker gentagne gange, ville ejg selvfølgelig se anderledes på det.

Mht. det andet, så kan jeg godt forstå, at du ikke bryder dig om, at han skal være der. Hvad er det der gør, at han synes det er kedeligt hos far?

Det kunne lyde som om en forlænget weekend er for lang tid - måske I skal nøjes med en enkelt overnatning. Vil det gøre det nemmere for hans far at overskue?

Ellers ville jeg nok sige til ham, at du er nødt til at indberette til SFV hver gang du oplever svigt på den måde. Så han er nødt til at tage sig sammen, ellers må I snakke om at skære ned på samværet. Og så håbe, at han er voksen nok til at forstå, at det er alvor. Det er jo heller ikke sjovt for jeres søn, hvis de helt mister samvær.

Prøv at ringe til SFV og hør hvad de foreslår. Jeg har ingen erfaring med dem.

Anmeld

17. september 2012

Carina:-)

FruK skriver:

Hvis det kun er en enkelt gang han har glemt mad, så synes jeg du skal springe op og falde ned på det. Det er altså ikke svigt efter min mening, men noget vi alle kan komme til. Jeg har også en gang eller to glemt madpakken. Mon ikke pædagogerne sørger for, at han alligevel får noget?
Hvis det er noget der sker gentagne gange, ville ejg selvfølgelig se anderledes på det.

Mht. det andet, så kan jeg godt forstå, at du ikke bryder dig om, at han skal være der. Hvad er det der gør, at han synes det er kedeligt hos far?

Det kunne lyde som om en forlænget weekend er for lang tid - måske I skal nøjes med en enkelt overnatning. Vil det gøre det nemmere for hans far at overskue?

Ellers ville jeg nok sige til ham, at du er nødt til at indberette til SFV hver gang du oplever svigt på den måde. Så han er nødt til at tage sig sammen, ellers må I snakke om at skære ned på samværet. Og så håbe, at han er voksen nok til at forstå, at det er alvor. Det er jo heller ikke sjovt for jeres søn, hvis de helt mister samvær.

Prøv at ringe til SFV og hør hvad de foreslår. Jeg har ingen erfaring med dem.

Det er da et kæmpesvigt?

Self. sørger pædagogerne for at drengen får mad,men du kan også være sikker på at det er noget der bliver noteret.

Hvis man ikke kan opfylde ens barns basale behov,som at sørge for rent tøj,søvn,at holde barnet samt dets omgivelser rent og mad-ja så betragtes det altså som omsorgssvigt.

Og sådan som ts beskriver forholdene ,ville jeg reagere med det samme,.

Det er da også ydmygende for barnet og stå der og fortælle at man ikke har madpakke med.

Anmeld

17. september 2012

hc=k

Carina:-) skriver:

Det er da et kæmpesvigt?

Self. sørger pædagogerne for at drengen får mad,men du kan også være sikker på at det er noget der bliver noteret.

Hvis man ikke kan opfylde ens barns basale behov,som at sørge for rent tøj,søvn,at holde barnet samt dets omgivelser rent og mad-ja så betragtes det altså som omsorgssvigt.

Det er da også ydmygende for barnet og stå der og fortælle at man ikke har madpakke med.

Det er lige præcis sådan jeg tænker.

Anmeld

17. september 2012

FruK

Det er da et kæmpesvigt?

Jeg mener den ene ting at glemme madpakken en enkelt gang.

Dét mener jeg ikke er et kæmpe svigt. Er glad for at der ikke er nogen, der har noteret mig for det de to gange, jeg har gjort det (på ni år).

Som jeg skriver er jeg helt enig i de andre ting - og i at hvis det sker gentagne gange med maden, så er det et svigt. Og ja, selvfølgelig skal der reageres. Men måske HAR alle de andre ting været i orden denne gang - det ved vi jo ikke...?

Anmeld

17. september 2012

Nemesis

Har i en samværsaftale via statsforvaltningen??

Hvis ikke, kan i jo selv lave aftalen om!

Hvis du har den mulighed, så snak med Kristoffers far om, at du godt kan forstå han gerne vil se sin søn, men at det ikke duer med ansvaret når han har det skidt og ikke kan overskue tingene.

tilbyd at han kan have ham fx. hele lørdagen til søndag hvor han så kommer hjem igen. eller fra fredag til lørdag (men hvis han arbejder kan det jo være for meget)

Det handler ligeså meget om, at Kristoffer får positivt samvær med sin far og det betyder han skal kunne rumme ham og det ansvar det betyder.

Hvis i nu har lavet en aftale via statsforvaltningen kan i evt. sammen blive enige om dette her, skrive det ned, begge underskrive det og så sende det til statsforvaltningen. (gøres ved at i sidder sammen snakker om det her og skriver det ned)

Men hvis Kristoffers far ikke frivilligt vil lave aftalen ja så skal du i statsforvaltningen.

Men start med at høre ham ad, det kunne jo være han blev glad for at du spørger.

Pøj pøj med det.

Sisse

Anmeld

17. september 2012

SaNiNa

Nemesis skriver:

Har i en samværsaftale via statsforvaltningen??

Hvis ikke, kan i jo selv lave aftalen om!

Hvis du har den mulighed, så snak med Kristoffers far om, at du godt kan forstå han gerne vil se sin søn, men at det ikke duer med ansvaret når han har det skidt og ikke kan overskue tingene.

tilbyd at han kan have ham fx. hele lørdagen til søndag hvor han så kommer hjem igen. eller fra fredag til lørdag (men hvis han arbejder kan det jo være for meget)

Det handler ligeså meget om, at Kristoffer får positivt samvær med sin far og det betyder han skal kunne rumme ham og det ansvar det betyder.

Hvis i nu har lavet en aftale via statsforvaltningen kan i evt. sammen blive enige om dette her, skrive det ned, begge underskrive det og så sende det til statsforvaltningen. (gøres ved at i sidder sammen snakker om det her og skriver det ned)

Men hvis Kristoffers far ikke frivilligt vil lave aftalen ja så skal du i statsforvaltningen.

Men start med at høre ham ad, det kunne jo være han blev glad for at du spørger.

Pøj pøj med det.

Sisse

Tænker også at faderen skal se sin søn, nok bare ikke fra onsdag til søndag hvis han har det skidt.

det kan også tænkes at et par timer om ugen ville kunne være en ide for begge partner

Anmeld

17. september 2012

Laulund87

FruK skriver:

Jeg mener den ene ting at glemme madpakken en enkelt gang.

Dét mener jeg ikke er et kæmpe svigt. Er glad for at der ikke er nogen, der har noteret mig for det de to gange, jeg har gjort det (på ni år).

Som jeg skriver er jeg helt enig i de andre ting - og i at hvis det sker gentagne gange med maden, så er det et svigt. Og ja, selvfølgelig skal der reageres. Men måske HAR alle de andre ting været i orden denne gang - det ved vi jo ikke...?

Hvis han kun har sit barn en gang imellem, synes jeg det er et kæmpe advarselstegn at faderen ikke engang tænker på mad!

Til TS: Meld det og sig at faderen ikke kan magte sit barn. Måske allerhøjest samvær et par timer af gangen.

Anmeld

17. september 2012

Kofoed.

Laulund87 skriver:

Hvis han kun har sit barn en gang imellem, synes jeg det er et kæmpe advarselstegn at faderen ikke engang tænker på mad!

Til TS: Meld det og sig at faderen ikke kan magte sit barn. Måske allerhøjest samvær et par timer af gangen.

Men så tænker jeg bare, at netop fordi han kun har ham så lidt, så er det nemmere at glemme "småtingene" (nej, mad er ikke en småting, men det er det, at smøre madpakke). Tror når man kun har dem lidt, så er det svære at huske det hele, hvis man da ikke er meget planlæggende eller har en "to-do" liste. Giver det mening?

(det er på ingen måde for at forsvare faren, bare mere en undren)

TS: Jeg ville notere alt og ringe hurtigst muligt til SFV og finde ud af rettigheder osv. Derefter så tage snakken med faren og så se hvad der sker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.