Kom glad med jeres pigenavne - igen'igen! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Frk-Lotusblomst

tarkoflen skriver:

Her er vores liste med baby navne

Thea
Anne-Louise
Frederikke
Kamille
Mille
Merle
Katrine
Lea
Sidsel
Ditte
Andrea
Alberte
Mathilde
Karoline
Nicoline

Mange tak.. Vi har meget samme smag kan jeg se. der er ihvertfald 5-6 navne på som vi har haft oppe at vende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Frk-Lotusblomst

Amanda Stage skriver:

Ingeborg er jeg personligt ret vild med 

Desuden kan jeg godt lide følgende navne:

Aurora

Flora

Fiona

Olga

Martha

Lilly

Spændende navne.. Lidt for gammeldags og specielle til vores smag. Selvom jeg personligt er ret vild med Fiona. synes det er sååååå sødt.
Tak

Anmeld

28. januar 2013

Frk-Lotusblomst

Mila. skriver:

A ltså ud fra de navne i har, går jeg ud fra at i godt kan lide sådan rimelig normale navne..? Jeg kunne selvfølgelig godt skrive mine ynglingsnavne, men dem tror jeg ærligtalt ikke lige ville være noget for jer.. Jeg skriver mine ynglings "normale" navne ;3

Mine foreslag:

Lea/Leah

Thea

Izabelle

Mila (for det er jo mit navn..)

Ayla

Olivia

Rosalie/Roseline

Selena

Ivy

Serena

Madeline

Nicole

Lucy

Emily

Nesta

Amaya

Camille/Kamilla

Lydia

Lyra

Julia

Vanille

Hmm, der fik du rimelig mange. Der er nogle af dem der er rimelig mærkelige, men jeg kan selv godt lide de fleste af dem.. :3 Håber du kan finde det perfekte navn, et eller andet sted :i

Mila xx

Det er sådan meget op og ned.. Kæresten er PRO normale og lidt for populære navne. Jeg selv er en blandet landhandel. Jeg kan både lide de lidt mere specielle men også normale..jeg er bare ikke så meget for at de bliver alt for populære - som fx Sofia. :/ - som egentlig ahr været vores farvorit pigenavn i de to graviditeter vi mistede og egentlig også farvoritten halvvejs i denne graviditet. Men lad os nu se.

Tak for inspiration. Som du siger, nogle lidt mærkelige, men også nogle der kunne komme på listen.

Tak, jeg håber vi finder et. hihi.

Knus

Anmeld

28. januar 2013

Frk-Lotusblomst

christina92 skriver:

Sofia Lilje er pænt! Det synes jeg er et smukt navn, og synes også det får kant med Lilje også

Ja det er jo det.. Lilje er dog bare et mellemnavn og ikke noget hun skal kaldes. - Det var for at få noget med fra min side af - hun får kæresten efternavn og jeg har svært ved at slippe mit da det stammer fra min elskede afdøde morfar. Min mormor og morfars ynglingsblomst var lilj, deraf Lilje.
Det er jeg dog også hoppet lidt fra.

Ej, det er simpelthen for svært. hihi.. Vi var stensikre på at vi ville have navnet klar ligeså snart vi kendte kønnet.. Stod det til kæresten blev det jo selvfølgelig Sofia Lilje K - Men, puuha.. jeg er ikke vild med at Sofia er blevet så populært.

Anmeld

28. januar 2013

christina92

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja det er jo det.. Lilje er dog bare et mellemnavn og ikke noget hun skal kaldes. - Det var for at få noget med fra min side af - hun får kæresten efternavn og jeg har svært ved at slippe mit da det stammer fra min elskede afdøde morfar. Min mormor og morfars ynglingsblomst var lilj, deraf Lilje.
Det er jeg dog også hoppet lidt fra.

Ej, det er simpelthen for svært. hihi.. Vi var stensikre på at vi ville have navnet klar ligeså snart vi kendte kønnet.. Stod det til kæresten blev det jo selvfølgelig Sofia Lilje K - Men, puuha.. jeg er ikke vild med at Sofia er blevet så populært.

Carolina hedder også Elisabeth til mellemnavn efter min oldemor

Vi havde navnet klar men ville ikke ligge os fast på noget før hun blev født. Men det var rigtig svært at vælge.

Først var vi sikre på Olivia, så på Annika, og nu skal hun jo så hedde Carolina

Anmeld

28. januar 2013

Frk-Lotusblomst

christina92 skriver:

Carolina hedder også Elisabeth til mellemnavn efter min oldemor

Vi havde navnet klar men ville ikke ligge os fast på noget før hun blev født. Men det var rigtig svært at vælge.

Først var vi sikre på Olivia, så på Annika, og nu skal hun jo så hedde Carolina

Det er så fint når der er noget historie i navnet også.

Vi har det på samme måde. - vi aftalte nemlig at vi ville se når hun kom ud, "hvad hun ligner".. KLICHÉ.

Men min kæreste er bare såååå fast på Sofia, imens jeg bare har smidt alle navnene ud af hovedet, fordi jeg slet ikke kunne overskue det.. HAr selv været ked af mit eget navn.. (da jeg var 4 år sagde jeg at jeg ikke ville hedde Frederikke, men Rikke - så det har jeg heddet siden, bare ikke på papiret)..

Så jeg tror bare jeg gerne vil være helt sikker på og have en god følelse med navnet og barn.. og det har givet en del diskussioner,m idet min kæreste jo selvfølgelig var overbevist om at jeg også ville vælge Sofia..

Og som han siger - "jamen jeg vil bare være så ked af hvis vi ikke får en datter der kommer til at hedde Sofia"..Så får jeg mega dårlig samvittighed.. :/

Anmeld

28. januar 2013

christina92

Frk-Lotusblomst skriver:

Det er så fint når der er noget historie i navnet også.

Vi har det på samme måde. - vi aftalte nemlig at vi ville se når hun kom ud, "hvad hun ligner".. KLICHÉ.

Men min kæreste er bare såååå fast på Sofia, imens jeg bare har smidt alle navnene ud af hovedet, fordi jeg slet ikke kunne overskue det.. HAr selv været ked af mit eget navn.. (da jeg var 4 år sagde jeg at jeg ikke ville hedde Frederikke, men Rikke - så det har jeg heddet siden, bare ikke på papiret)..

Så jeg tror bare jeg gerne vil være helt sikker på og have en god følelse med navnet og barn.. og det har givet en del diskussioner,m idet min kæreste jo selvfølgelig var overbevist om at jeg også ville vælge Sofia..

Og som han siger - "jamen jeg vil bare være så ked af hvis vi ikke får en datter der kommer til at hedde Sofia"..Så får jeg mega dårlig samvittighed.. :/

Det er også svært hvis han har sat sig så fast på Sofia! Du har jo ikke rigtig dn chance så

Men du må lede vidre det kunne jo være i lige pludselig fandt NAVNET!!

for at du finder det perfekte navn til din smukke datter. Kan godt forstå det er ekstra svært når du selv har været ked af dit navn. Har selv lavet den samme finte, Jeg bliver nu kun kaldt Chris og ikke Christina

Anmeld

28. januar 2013

Frk-Lotusblomst

christina92 skriver:

Det er også svært hvis han har sat sig så fast på Sofia! Du har jo ikke rigtig dn chance så

Men du må lede vidre det kunne jo være i lige pludselig fandt NAVNET!!

for at du finder det perfekte navn til din smukke datter. Kan godt forstå det er ekstra svært når du selv har været ked af dit navn. Har selv lavet den samme finte, Jeg bliver nu kun kaldt Chris og ikke Christina

Nej, det er jo lige præcis det. For hvordan skal man overhovedet få ham omvendt. Altså det er jo ligegyldigt hvilket navn, jeg kommer med, så duer det jo ikke. :/

Ja, vi håber.. Det ville være så godt hvis hun kom ud og selv fortalte hvad hun hedder.

Omend det ikke bliver perfekt, bliver det til at leve med. Nu er der ikke så længe til beslutningen skal tages. - vores familier giver os IKKE lov at vente indtil dåben ihvertfald. haha..
Ja, så ved du jo hvordan jeg har det med det.

Anmeld

28. januar 2013

Rsa

Frk-Lotusblomst skriver:

Hej piger!

Vi venter os jo en lille pige og vil gerne have nogen forslag fra jer! Vi har mange men bare ikke nogen hvor vi sådan rigtig er enige!

Vi har navne som: malucca, emilia, rebekka, nikoline, Sofia, camille, osv. På listen!

På forhånd tak!

Har ikke læst tråden, så mon ikke der kommer nogle gengangere af navne, men vil gerne inspirere lidt og dele ud af de navne vi i sin tid faldt for og havde på listen, da vi skulle have en lille pige

Elena - som vores datter hedder

Asta 

Astrid

Ester

Agnes

Elinor

Edith

Olivia

Ella

Malou

Silja

Iza

Fenja

Merle

Alba

Philippa

Cornelia

Carla

Dicte

Anmeld

28. januar 2013

christina92

Frk-Lotusblomst skriver:

Nej, det er jo lige præcis det. For hvordan skal man overhovedet få ham omvendt. Altså det er jo ligegyldigt hvilket navn, jeg kommer med, så duer det jo ikke. :/

Ja, vi håber.. Det ville være så godt hvis hun kom ud og selv fortalte hvad hun hedder.

Omend det ikke bliver perfekt, bliver det til at leve med. Nu er der ikke så længe til beslutningen skal tages. - vores familier giver os IKKE lov at vente indtil dåben ihvertfald. haha..
Ja, så ved du jo hvordan jeg har det med det.

Hehe nå det mener du ikke de gør  Synes også det er svært kun at kalde baby for baby de første måneder!

Håber han løsner lidt op og forstår det er svært for dig med Sofia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.