svangerskabesforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

TTUTUsinTUsindvæMan behøver hverken at få hovedpine eller flimren for øjnene ved svangerskabsforgiftning, det havde jeg ikke.
Masser af vand..jo MON ikke, men ellers intet. Faktisk følte jeg slet ikke jeg havde det, men DET havde jeg, i rigeligt mål...endda så meget at min lever desværre tog skade og i dag ikke fungerer optimalt, og jeg skal have medicin resten af livet.

Men du bør absolut kontakte læge, jordemoder eller FG hvis noget ikke føles normalt....hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Kærligst
Sussie 

Tusind tak for svar ..

Det er en jungle og finde rundt i synes jeg ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2012

Faith

Nej men min veninde har, og det endte desværre meget tragisk

I uge 25 fik hun det pludselig meget skidt en fredag aften. Hun fik ondt oppe i det øverste af maven, hovedpine, blev svimmel og meget træt.

Hun ringede til vagtlægen som indlagde hende med det samme!

De tog blodprøver og konstaterede akut svangerskabsforgiftning. Hun røg med fuld udrykning til Skejby.

De informerede hende om at det handlede om liv og død for hende og at deres lille dreng skulle ud NU for at redde hendes liv.

Han kom til verden 25+3 og levede 5 dage før han gav op

Det var SÅ skrækkeligt!

Svangerskabsforgiftning er ikke at spøge med, så bliv hellere tjekket en gang for meget end en for lidt.

Anmeld

16. september 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Nej men min veninde har, og det endte desværre meget tragisk

I uge 25 fik hun det pludselig meget skidt en fredag aften. Hun fik ondt oppe i det øverste af maven, hovedpine, blev svimmel og meget træt.

Hun ringede til vagtlægen som indlagde hende med det samme!

De tog blodprøver og konstaterede akut svangerskabsforgiftning. Hun røg med fuld udrykning til Skejby.

De informerede hende om at det handlede om liv og død for hende og at deres lille dreng skulle ud NU for at redde hendes liv.

Han kom til verden 25+3 og levede 5 dage før han gav op

Det var SÅ skrækkeligt!

Svangerskabsforgiftning er ikke at spøge med, så bliv hellere tjekket en gang for meget end en for lidt.

Puha sikke en historie ..
Det gør mig virkelig ondt at læse .

Jeg har det helt fint igen , ingen svimmelhed ingen ting .. jeg har sovet et par timer og drukket en masse .
Ved ikke om det er fordi jeg ikke har fået drukket nok igår . For Det startede da jeg vågnede og rejste mig fra sengen ..
MEN jeg kontakter lægen i morgen hvis det vender tilbage .

Anmeld

16. september 2012

Faith

Anonym skriver:

Puha sikke en historie ..
Det gør mig virkelig ondt at læse .

Jeg har det helt fint igen , ingen svimmelhed ingen ting .. jeg har sovet et par timer og drukket en masse .
Ved ikke om det er fordi jeg ikke har fået drukket nok igår . For Det startede da jeg vågnede og rejste mig fra sengen ..
MEN jeg kontakter lægen i morgen hvis det vender tilbage .

Dejligt at høre!

En go lur kan ofte gøre underværker når man er gravid (og osse når man ikke er)

Anmeld

16. september 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Nogen som har haft det og vil fortælle deres symptomer på det ??

Jeg fik svanerskabsforgiftning med min søn da jeg var ca 34 uger henne men synes ikke selv jeg kunne mærke noget an da jeg var til et tjek ved lægen havde jeg meget højt blodtryk og protien i min urin så blev straks sendt på sygehuset hvor jeg var til scaning hvor de også fandt ud af at han ikke tog nok på inde i maven ! jeg endte med at føde ved akutkejsersnit ca 36 uger henne da det kunne blive farligt for både mig og min søn hvis han ikke kom ud !
Svangerskabsforgiftning er bestemt ikke noget at tage let på ! så hellere blive tjekket en gang for meget også selvom du synes symtomerne er væk igen jeg ville tage til lægen i morgen for at blive tjekket !

Anmeld

16. september 2012

Myturn

Jeg havde det i min første graviditet og blev sat igang i uge 38+0 pga af det.

Mine symptomer:

Meget vand i kroppen = lynhurtigt og stor vægtstigning

forhøjet blodtryk

proteiner i urinen

hovedpine og flimren for øjenene

Anmeld

16. september 2012

Anonym trådstarter

KarinaBF skriver:

Jeg fik svanerskabsforgiftning med min søn da jeg var ca 34 uger henne men synes ikke selv jeg kunne mærke noget an da jeg var til et tjek ved lægen havde jeg meget højt blodtryk og protien i min urin så blev straks sendt på sygehuset hvor jeg var til scaning hvor de også fandt ud af at han ikke tog nok på inde i maven ! jeg endte med at føde ved akutkejsersnit ca 36 uger henne da det kunne blive farligt for både mig og min søn hvis han ikke kom ud !
Svangerskabsforgiftning er bestemt ikke noget at tage let på ! så hellere blive tjekket en gang for meget også selvom du synes symtomerne er væk igen jeg ville tage til lægen i morgen for at blive tjekket !

Tak for svar . Jeg synes sku det Er så svært det her ..
MEn jeg kontakter lige lægen i morgen med henblik på at blive tjekket . Ville egentlig os gerne have tjekket urin da de for 14 dage siden fandt sukker i min urin men ikke noget andet og mit blodtryk var utrolig flot . Hmm .

Anmeld

16. september 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Tak for svar . Jeg synes sku det Er så svært det her ..
MEn jeg kontakter lige lægen i morgen med henblik på at blive tjekket . Ville egentlig os gerne have tjekket urin da de for 14 dage siden fandt sukker i min urin men ikke noget andet og mit blodtryk var utrolig flot . Hmm .

Det ER virkelig svært at finde ud af synes jeg også
men altid bedst at være på den sikre side så en tur til lægen er en god ide for det kan komme fra dag til dag

for at det ikke er svangerskabsforgiftning du har for det er bestemt ikke sjovt !

vil så lige fortælle jeg venter min nummer 3 nu og jeg har indtil videre "kun" haft svangerskabsforgiftning første graviditet !

Anmeld

16. september 2012

Anonym trådstarter

KarinaBF skriver:

Det ER virkelig svært at finde ud af synes jeg også
men altid bedst at være på den sikre side så en tur til lægen er en god ide for det kan komme fra dag til dag

for at det ikke er svangerskabsforgiftning du har for det er bestemt ikke sjovt !

vil så lige fortælle jeg venter min nummer 3 nu og jeg har indtil videre "kun" haft svangerskabsforgiftning første graviditet !

OKay dejligt at høre du ikke har haft det de andre gange

JEg skal nok tage til læge .

Anmeld

16. september 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

OKay dejligt at høre du ikke har haft det de andre gange

JEg skal nok tage til læge .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.