Ting jeg aldrig havde troet .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2012

MortilElias2010

At erfare hvor skarp en 2.8 år gammel dreng kan være i sine udtryk "Elias har en ide!" "Mor, ikke sparke til Elias' plæneklipper for så får jeg ikke en ny"og sig "undskyld til Lias" (kom til at gå ind i den idag - igår sagde jeg til ham han ikke skulle smide med den, for han får ikke en ny hvis ikke han passer på sine ting" så den fik jeg lige tilbage idag!)  og hukommelsen han besidder.. det er bare limet fast! Simpelthen fantastisk! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

MinNoah

Kan genkende stort set allesammen....

Jeg havde ikke troet at jeg.....

- Skulle bruge SÅ mange penge på tøj til min dreng og så lidt penge på tøj til mig selv, drengen får dyrt vintertøj hvert år mens jeg går i det slidte fra bilka

- At jeg skulle fiske lort op fra vores kloak i badekarret, ad!!!!

- At jeg skulle blive nødt til sove hos en veninde 1-2 gange årligt for at kunne sove bare lidt længe efter en sjælden bytur - uden nogen står kl. 7.00 og vil ha MOAR! (selvom far står klar!)

- At jeg skulle bede mit 3 årige barn om bare 5 minutter! uden snak/sang/råben... (GUD hvor han snakker, KONSTANT!)

Anmeld

15. september 2012

MortilCilas

Ciss skriver:

Efter at vi fik børn (En pige på snart fem og en dreng på snart tre) tager jeg stadig mig selv i at at gøre ting, jeg aldrig i min vildeste fantasi havde forestillet mig, at jeg ville komme til at gøre.

Her er min liste:

- At vaske urin ud af et køkkenskab.

- At gå i seng kl 20.30 på en lørdag uden at være syg, bare fordi jeg er træt.

- At bruge en hel aften bare på at sætte navn i alt ungernes tøj.

- At gå i bruseren selv flere gange om dagen, fordi kontakt med en lille dreng med youghurt og sand over hele sig gør det nødvendigt. (Jeg var jo forberedt på at måtte vaske unger flere gange om dagen, men mig selv....hm)

- At være hjemme en hel dag og min længste sammenhængende samtale har været med et tøjlam.

- At glæde mig til at få lidt ro når jeg tager på arbejde.

- At vaske madrester ud af gardinerne.

Der er sikkert meget meget mere, men det var lige de ting, som faldt mig ind lige nu.

Hvordan ser din liste ud?

- At sove længe er kl 7.00 - 7.30

- At gå i seng mellem 20-21 selv i weekenderne.

- At ens tøj aldrig er rent.

Anmeld

15. september 2012

Ciss

Maise86 skriver:

At afføring skulle blive et helt normalt samtaleemne

Nej, det er egentlig utrolig..... Hvor som helst og hvornår som helst....

Anmeld

15. september 2012

Ciss

Monica P skriver:

At man nu som en selvfølge 5 til 6 gange om dagen putter ALLE sine viskestykker og karklude tilbage i deres skuffe, efter at have samlet dem op over HELE køkkengulvet 

Monica

Åhja, den der genkender jeg også...... Utrolig at den skuffe skal have sådan en tiltrækningskraft!

Anmeld

15. september 2012

Ciss

Vidunderligeunger skriver:

at der skulle være SÅ rodet, uden jeg tænker mere over det.. men alligevel bruge så meget tid på altid at rydde op.

at jeg er så træt hver aften at jeg altid tænker "det tager vi imorgen"..

at jeg kan elske et andet menneske så højt...

at jeg kan multitaske, og er MEGA god til det

Ja, du har ret...

Men nogen gange er det en rigtig god fornemmelse at føle sig som dronningen af logistik! Det er godt nok noget man lærer som mor....

Anmeld

15. september 2012

Ciss

Lone Jakobsen skriver:

hi hi, åh ja den kender jeg. selv over middagsbordet kan man pludselig begynde at snakke om bleens indhold.

Det er jeg også kommet til at gøre....

Anmeld

15. september 2012

Ciss

MortilElias2010 skriver:

At erfare hvor skarp en 2.8 år gammel dreng kan være i sine udtryk "Elias har en ide!" "Mor, ikke sparke til Elias' plæneklipper for så får jeg ikke en ny"og sig "undskyld til Lias" (kom til at gå ind i den idag - igår sagde jeg til ham han ikke skulle smide med den, for han får ikke en ny hvis ikke han passer på sine ting" så den fik jeg lige tilbage idag!)  og hukommelsen han besidder.. det er bare limet fast! Simpelthen fantastisk! 

Ja, man skal absolut ikke undervurdere dem.

Anmeld

15. september 2012

Ciss

MinNoah skriver:

Kan genkende stort set allesammen....

Jeg havde ikke troet at jeg.....

- Skulle bruge SÅ mange penge på tøj til min dreng og så lidt penge på tøj til mig selv, drengen får dyrt vintertøj hvert år mens jeg går i det slidte fra bilka

- At jeg skulle fiske lort op fra vores kloak i badekarret, ad!!!!

- At jeg skulle blive nødt til sove hos en veninde 1-2 gange årligt for at kunne sove bare lidt længe efter en sjælden bytur - uden nogen står kl. 7.00 og vil ha MOAR! (selvom far står klar!)

- At jeg skulle bede mit 3 årige barn om bare 5 minutter! uden snak/sang/råben... (GUD hvor han snakker, KONSTANT!)

Ja, genkender rigtig mange punkter på din liste..... desværre også den med badekaret - bare at det var brusekabinen i stedet. Pyh!

Anmeld

15. september 2012

Ciss

MortilCilas skriver:

- At sove længe er kl 7.00 - 7.30

- At gå i seng mellem 20-21 selv i weekenderne.

- At ens tøj aldrig er rent.

Ja, ja og ja...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.