Briller.. til baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

Cwaam

Hej Nattegal

Føler med dig. Vi stod i samme situation som jer for ca. et år siden og synes at du skal have vores oplevelse, da det faktisk er gået rigtig godt.

Vi var for et år siden til øjenlægen med vores ene dreng Alexander, da vi havde en mistanke om at han kunne have lidt nedsat syn. Da Alexander havde taget synstesten fik vi chokket, +10. Vi blev begge meget forbavset og rigtig kede af det. Vi besluttede os for en second opinion, da undersøgelsen var gået meget stærkt og fik tid hos en anden øjenlæge. Vi havde begge drenge med denne gang (tvillinger) og her blev de målt til +7 og +5.

Ca. 3 uger efter at vi fik målt drengene anden gang var deres briller klar. Den første dag de skulle have brillerne på var bare en rigtig ØV dag, drengene ville ikke have dem på, men det var så også det.

Næste dag og faktisk til den dag i dag, har de været vildt glade for deres briller og tager dem selv på og de er ved at lære at pudse dem selv også.

De er lige startet til fodbold hvilket jeg havde frygtet kunne give problemer men vi/de mærker slet ikke at de bruger briller her heller.

Vi var også lidt nervøse for om vi stadig ville kunne "kende" vores børn med briller. I dag er det bare blevet sådan en naturlig del af dem, at vi ikke lægger mærke til det længere.

Videre er det virkelig blevet en fornøjelse når vi om fredagen ser disneyfilm, nu kan de sidde stille i mere end 10 min af gangen.

Så alt i alt har det for vores vedkommende være SÅ positivt at drengene fik briller, når nu det skal være og de mærker slet ikke at de har dem på og er på ingen måde hemmet af det i deres hverdag. Vi har i hvetfald endnu ikke oplevet at det har givet nogen problemer.

Jeg håber virkelig at I for den samme oplevelse med jeres Gabriel som vi har haft med vores Alexander og William.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Cwaam

Jeg så ikke om du allerede have fundet briller. Hvis ikke, har børnebrillen fra eschenbach været vildt god for os.

Titanium stel så man kan krølle brillen helt sammen uden der sker noget og det har de også været ;-D.

Anmeld

20. september 2012

nattergalen

Cwaam skriver:

Jeg så ikke om du allerede have fundet briller. Hvis ikke, har børnebrillen fra eschenbach været vildt god for os.

Titanium stel så man kan krølle brillen helt sammen uden der sker noget og det har de også været ;-D.

Ihh tusind tak for Jeres historie.. Altid dejligt med positive oplevelser.. For det kan være svært at finde det positive når man er så bekymret..

Det er især dejligt at høre at "alt" kan lade sig gøre på trods af briller.. Vi, min mand og jeg, går begge selv med briller, men ingen af os fra barns ben så vi ved ikke hvordan det er når  man er SÅ lille.. 

Hvor gamle var Alexander og William da de startede? 
Her er Gabriel kun 4 mdr gammel, men vi håber han ikke kommer til at rive dem af hvert andet sek.

Knus og endnu engang tak  

Anmeld

20. september 2012

Cwaam

4 Måneder, det var også tidlig.

Alexander og William var lige fyldt 3 år da de fik deres, så de er noget ældre.

Jeg kan godt forstå jeres bekymring omkring det med at han skal rive dem af hele tiden. Udvalget af briller til sådanne en lille gut må da også være begrænset... Alexander og William har sådanne nogle gummi-bøjler rundt om ørene, det virker vildt godt.

I må da egentlig også føle jer lidt alene med dette, det gjorde vi i hvertfald. Alexander og William er de eneste i deres børnehave foruden et par pedagoer som bruger briller. De har da også spurgt ind til hvorfor de skulle have briller når de andre børn ikke behøvede, og om det ikke var gamle mennesker som havde briller :-D. Det er dog meget lidt, hvilket kan være fordelen ved at de er så små når de får brillerne.

Jeg er i hvertfald imponeret over hvor hurtigt ungerne vænnede sig til deres briller og hvor glade de er for dem, den dag i dag.

Vi skal til halvårs tjek med dem om en uge hvor vi skal have lillesøster på 9 måneder med også. Vi er ikke så nervøse denne gang efter at have set hvor godt det kan komme til at gå.

Jeg ved godt at det negative fylder rigtig meget lige nu, det gjorde det ihvertfald for os indtil de havde fået brillerne og vi kunne arbejde med det.

Nu var vores drenge jo det større, men det at Gabriel får sin naturlige synsstyrke betyder jo også at han kan slappe mere af i øjene og vil højest sandsynlig få meget mere ud af de ting han oplever, så som at lege med sine lege-ting, se teletubbies, pingo og hvad de nu hedder uden at skulle spænde i øjenene.

Ved godt det er begrænset med tv oplevelser ol. han har haft men det vil der jo nok komme en del mere af inden for den nærmeste fremtid og jeg håber og tror at han bliver rigtig glad for sine briller.

Håber dette bliver en positiv oplevelse for Gabriel og Jer :-).

Anmeld

20. september 2012

Dittemor26

Hej med dig

Kan godt forstå det er frustrende, men kan trøste dig med at i kraft af mit arbejde som optiker ser jeg ofte små babyer med briller, og de er altså rigtig søde :-)

Og jo, der er gratis briller hos Louis NIelsen:-) Så kig du bare derind!

Held og lykke

Anmeld

25. september 2012

Pige2009

nattergalen skriver:

Det har du ret i.. 
Og skal også være bedre til at sige det højt.. For har lidt en tendens til bare at køre på og ikke få bearbejdet det jeg har været igennem..

Det er min personlige erfaring, at man bedre får oplevelser bearbejdet ved at tale med en om tingene eller måske få ord på og få det ned på skrift

Anmeld

25. september 2012

Hvem?

nattergalen skriver:

Hvor er jeg dog ked af det lige nu.. 

Min lille Gabriel har været til kontrol for øjnene.. Og desværre skal han til at have baby-briller.. Jeg kan slet ikke kaper det lige nu.. Det er som om det var dråben der fik bæret til at flyde over..

Ihh jeg håber i overlever mit lille udbrud her, men puha det er mange ting på en meget kort periode vi har været igennem..

Men nu skal vi så på brillejagt i morgen, da det skal gå hurtigst muligt..

Jeg skal nok opdatere inden for et par dage..  

Har ik læst hele tråden, men e r det ikke noget med Louis Nielsen har gratis briller til børn?

Og nej, der er intet at være ked af, det går da bare din supermand til endnu mere unik og lækker

Anmeld

25. september 2012

ano14316

fandt lige denne tråd.. ved ikke om der står noget brugbart, men der er i hvertfald et fantastisk nuttet billed af en lille dreng med briller  https://www.baby.dk/debat/99850pi1/boern-med-handicap/briller-til-baby.aspx

Anmeld

25. september 2012

nattergalen

ano14316 skriver:

Tusind tak, meget betæknksomt af dig..

Vi fik hans briller hjem i  går og han har været rigtig god til at beholde dem på.. Dog skal vi til optikeren igen da de skal justeres igen fordi han er så lille at de glider ned hele tiden.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.