4 Måneder, det var også tidlig.
Alexander og William var lige fyldt 3 år da de fik deres, så de er noget ældre.
Jeg kan godt forstå jeres bekymring omkring det med at han skal rive dem af hele tiden. Udvalget af briller til sådanne en lille gut må da også være begrænset... Alexander og William har sådanne nogle gummi-bøjler rundt om ørene, det virker vildt godt.
I må da egentlig også føle jer lidt alene med dette, det gjorde vi i hvertfald. Alexander og William er de eneste i deres børnehave foruden et par pedagoer som bruger briller. De har da også spurgt ind til hvorfor de skulle have briller når de andre børn ikke behøvede, og om det ikke var gamle mennesker som havde briller :-D. Det er dog meget lidt, hvilket kan være fordelen ved at de er så små når de får brillerne.
Jeg er i hvertfald imponeret over hvor hurtigt ungerne vænnede sig til deres briller og hvor glade de er for dem, den dag i dag.
Vi skal til halvårs tjek med dem om en uge hvor vi skal have lillesøster på 9 måneder med også. Vi er ikke så nervøse denne gang efter at have set hvor godt det kan komme til at gå.
Jeg ved godt at det negative fylder rigtig meget lige nu, det gjorde det ihvertfald for os indtil de havde fået brillerne og vi kunne arbejde med det.
Nu var vores drenge jo det større, men det at Gabriel får sin naturlige synsstyrke betyder jo også at han kan slappe mere af i øjene og vil højest sandsynlig få meget mere ud af de ting han oplever, så som at lege med sine lege-ting, se teletubbies, pingo og hvad de nu hedder uden at skulle spænde i øjenene.
Ved godt det er begrænset med tv oplevelser ol. han har haft men det vil der jo nok komme en del mere af inden for den nærmeste fremtid og jeg håber og tror at han bliver rigtig glad for sine briller.
Håber dette bliver en positiv oplevelse for Gabriel og Jer :-).
Anmeld