Nintendo hvad? -til en 4årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. september 2012

Pikku Myy

Min søn bliver snart 4, og jeg går og overvejer om han måske skal have en Nintendo, men jeg fatter ikke en skid.

Hvilken passer godt til hans alder? Han har ikke haft særlig meget kontakt med elektronik før dette, så jeg vil meget nødigt at han bliver for "overvældet".

Vil I involvere mig i jeres viden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

mortilnoahogmelina

Med tidligere arbejde i en legetøjsbutik , og derfor fået spørgsmålet mange gange ..

så tænker jeg selv en nintendo dsi xl .. Det gør ejg fordi skærmen er ret stor og jeg mener åersonligt det er bedre for små øjne end sådan en lille skærm som de bliver 4 kantet i hovedet af ..

Udover det kan den det sammen som en nintendo ds i bare med større skærm ..

Så vil jeg sige igen personligt , så lad kun barnet sidde med den max 45 min af gangen og max 2-3 gange om dagen .

Jeg kan ikk se nogen grund til en 4 årige skal have en hvor man kan se tingene i 3D men det er jo en smagssag ..

Man kan der udover låse nogen af tingene så barnet ikk kan bruge funktionerne , synes jeg selv er samrt ..

Lidt råd fra mig

Anmeld

14. september 2012

TNBC

Pikku Myy skriver:

Min søn bliver snart 4, og jeg går og overvejer om han måske skal have en Nintendo, men jeg fatter ikke en skid.

Hvilken passer godt til hans alder? Han har ikke haft særlig meget kontakt med elektronik før dette, så jeg vil meget nødigt at han bliver for "overvældet".

Vil I involvere mig i jeres viden?

Det er svært at sige. Min nevø fik nitendo ds da han var omkring 2,5 tror jeg. Han er nu fem og har en psp.
En nitendo ds er fin, for du kan forskellige slags spil, der passer til hvad børnene kan.

Anmeld

14. september 2012

trunte89

Vi har en lite model. Der kan gameboy advance spil nemlig også bruges, og de kan fåes ret billigt brugt. Et var noget jeg lagde vægt på da vi skulle vælge. Synes ds spil er ret dyre.

Anmeld

14. september 2012

TNBC

Mortil2tiloktober skriver:

Med tidligere arbejde i en legetøjsbutik , og derfor fået spørgsmålet mange gange ..

så tænker jeg selv en nintendo dsi xl .. Det gør ejg fordi skærmen er ret stor og jeg mener åersonligt det er bedre for små øjne end sådan en lille skærm som de bliver 4 kantet i hovedet af ..

Så vil jeg sige igen personligt , så lad kun barnet sidde med den max 45 min af gangen og max 2-3 gange om dagen .

Jeg kan ikk se nogen grund til en 4 årige skal have en hvor man kan se tingene i 3D men det er jo en smagssag ..

Man kan der udover låse nogen af tingene så barnet ikk kan bruge funktionerne , synes jeg selv er samrt ..

Lidt råd fra mig

Han må slet ikke få den i 3D. Den anbefales kun til børn over 7år.
Men om det skal være med stor eller lille skærm er en smagsag

Anmeld

14. september 2012

mortilnoahogmelina

Yurie skriver:

det ved jeg godt den er .. men det vil jeg så bare lige sige det er mange forældre pænt ligeglade med ..

Og ja det er en smagssag , jeg sagde os bare hvad jeg personligt ville anbefale , og det er med stor skærm , men det gør ik at den med lille skærm er dårligere

Anmeld

14. september 2012

Pikku Myy

Mortil2tiloktober skriver:

Lidt råd fra mig

Jeg vidste slet ikke der var noget der hed en xl - det må jeg lige lure på.

Og så er jeg enig med dig i at han ikke skal have en med 3D. Jeg mener faktisk at have læst at det er noget skidt før en hvis alder, men ligegyldigt hvad, så synes jeg nu at det må være nok med 2D...

Tak for svar!

Anmeld

14. september 2012

Pikku Myy

Yurie skriver:

Det er svært at sige. Min nevø fik nitendo ds da han var omkring 2,5 tror jeg. Han er nu fem og har en psp.
En nitendo ds er fin, for du kan forskellige slags spil, der passer til hvad børnene kan.

Jeg spørger lige dumt: psp?

Anmeld

14. september 2012

Pikku Myy

trunte89 skriver:

Vi har en lite model. Der kan gameboy advance spil nemlig også bruges, og de kan fåes ret billigt brugt. Et var noget jeg lagde vægt på da vi skulle vælge. Synes ds spil er ret dyre.

God pointe - den tager jeg bestemt med mig

Er Lite modellen robust?

Anmeld

14. september 2012

Pikku Myy

Yurie skriver:

Det mener jeg også at have hørt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.