HVILKE familier kommer I selv fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.269 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

Miamaja

taenkte det ville vaere sjovt at hore hvor forskellige familie monstre og miljoer vi hver isaer kommer fra.

jeg er selv opvokset i en saakaldt 'kerne familie' i  parcelhus med en Moar med stort M dvs. hun lavede altid varm middagsmad til os hele ugen igennem med alt hvad der horer til. jeg husker hende ofte ude i kokkenet igang med supper, kodgryderne og daekke bord til os, og saa gik hun hjemme da vi var mindre. saadan rigtig mor agtigt min far var oftest vaek i lobet af ugen da han arbejdede rigtig meget paa tuborg med maskinerne derinde, og saa havde vi altid masser af kasser fyldt med sodavand og oller inde i skuret. vi blev forkaelet meget os born med legetoj og altid pant klaedt paa og gik i privat skole.vi kom fra arbejder klassen  men manglede aldrig noget. os born kom forst dvs i mange aar havde mine foraeldre slet ikke bil da de hellere ville bruge pengene paa privat skole til os 3 unger.

Hvordan levede I selv som born og hvilke familier kom i selv fra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Tja mine forældre har aldrig været gift med hinanden, og de gik fra hinanden da jeg var ca 1 år. Min far var ikke særlig meget i mit liv, for han var sømand, og da min mor blev gift med jordens største møgsvin (far til 2 af mine søskende) forsvandt han mere ud. Min mor blev skilt og da jeg blev konfirmeret kaldte jeg min far for far for første gang.

Så ellers er jeg vokset op hos en enlig mor til 3 (på su i flere år), og jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke husker særlig meget fra min barndom til jeg blev ca 14 år. Da jeg var 15 flyttede jeg hjem til min far. Jeg kommer også fra arbejderklassen.

Anmeld

20. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er et klassisk skilsmissebarn, mine forældre blev skilt under lyn og torden da jeg var 5 og min søster 3. Min far blev derefter gift med en yngre kvinde selvom han i mange år efter og nok stadig ser min mor som hans drømmekvinde. Hun har derefter levet som hardcore powermor med karriere og kun et par korte forhold de sidste 20 år - dog ikke i mangel på mandlige beundrere  Vi har altid boet tæt på min far som vi har været hos hver 2.weekend og somme tider en uge af gangen.

Min far er maskinarbejder, går på jagt og fisker og er det man kalder  slem luksusalkoholiker - den rigtig trælse af slagsen som kan blive ondskabsfuld og småvoldelig når han bliver fuld. Selvom jeg nok er den af vi to søstre som er tættest på ham og tit er blevet "tugtet /elsket" mest har jeg meget svært ved at acceptere ham som han er og omvendt...

Min mor er en utroligt levende og udadvendt kvinde, men vant til at have kontrollen over alt der foregår, hvilket af og til gør at vi støder sammen - og andre gange holder vi sammen som ærtehalm.

Min søster er fantastisk selvom om hun af og til driver mig til vanvid som små søstre jo gør Især når hun bliver teenage-agtig overfor min mor

Men man elsker jo sin familie ubetinget uanset hvad de ellers har af skavanker!! Sådan er det bare!!

Anmeld

20. maj 2009

Moderator

Jeg er vokset op i en familie med far, mor (de mødte hinanden da mor var 15 og far 17..de har lige haft sølvbryllup men har været sammen i over 40 år), søster og dyr
Vi har boet samme sted hele mit liv, og min søster og jeg har altid cyklet sammen til skole gennem skoven og hjem igen..
Mine forældre er begge læger, og har altid arbejdet forholdsvis meget - min far nogengange FOR meget...
Jeg er vokset op i 2960 (samme omgivelser som i serien ), men HELDIGVIS ikke som dem i serien!!
Jeg har haft en rigtig god barndom, er blevet meget forkælet, men både min søster og jeg har arbejdet og tjent vores egne penge, så vi lærte at sætte pris på de ting vi fik!

Anmeld

20. maj 2009

Honningblomst

Mor og far som mødte hinanden da de var 19 år. Fik mig da de var 24 og min søster tre år senere..blev gift da jeg var 2 år. Min mindste søster er 10 år yngre end mig.
Vi boede i en skøn murermester villa og min mor var sygehjælper(nu pæd.) med aftenvagter og min far maler. Dvs der altid var nogen hjemme hos os. Der var masser af børn på vejen, så jeg har vidst bare haft en helt almindelig opvækst.
Knus Eva...som har haft en super opvækst men er en meget anderledes forældre end mine var.

Anmeld

20. maj 2009

fam.4xc

Jeg er opvokset i et rækkehus milijø som den gang gik under omtale for at være et belastet miljø - den dag i dag er det en broget forsamling der bor der... bor nu selv 10 min derfra....
Opvoksede sammen med mor og far og storesøster.... Min mor passede mine små tvilllinge fætre da jeg var lille og havde derfor ret så mange fridage hjemme sammen med dem, og var heller ik særlig vild med at gå i Bh. Da mine fætre sku starte i skole startede min mor med aftens arbejde, så vi havde hende hjemme om morgenen inden vi tog i skole, og hvis vi kom hjem i frokost pausen. Ofte havde vi kammerater med hjem til frokost hvor hun havde lavet risengrød eller koldskål til os....
Min far er maler og arbejdede som de fleste håndværkere nu gør... møder kl 7 og er hjemme ved 14 tiden :-))
Jeg mødte min tidligere mand som 14 årige og flyttede sammen med ham da jeg blev 18....
Vi boede meget tæt på hinanden men måtte alligevel ik sove sammen om natten før jeg fyldte 16 selvom jeg forsøgte at forklare dem at sex godt ku se på andre tidspunkter end om natten ;-)
Mine forældre var ik så glade for jeg flyttede hjemmefra og da slet ik til Valby og fik af min far af vide at jeg ik sku regne med nogen flytte hjælp af dem - men det var så min far der alligevel synes han ville male hele lejligheden inden vi flyttede ind :-))
Mine forældre er stadig gift og nyder at de begge ik arbejder mere, de bruger meget tid sammen, sammen med os børn og elsker deres børnebørn.
Min søster er gift og har snart kobberbryllup og har 2 sønner :-)

Så tro mig.... da jeg kom og sagde jeg sku skilles.... var jeg den 1. i hele familien det var sket for!!!! ;0))

Anmeld

20. maj 2009

Moderator

Jeg er vokset op med mor, far og fire søskende, vi er fire piger og én dreng (smækfyldt med empati, omsorg og andre kvindelige dyder  ). Mine forældre var begge handelsskolelærere, men har nu begge trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet - min mor var dog hjemmegående en stor del af tiden pga de mange børn. Vi havde en dame, der passede os og ordnede hus, så ingen af os var i børnehave eller vuggestue.

Har altid troet, at jeg selv ville have mange børn, for det er så skønt med så mange søskende. Og tager hatten af for mine forældres overskud til at få alle de børn. Men er ret sikker på, at vi ikke skal have flere end de tre vi, har.

Mvh
Karoline

Anmeld

20. maj 2009

SHERO

Mine forældre mødte hinanden første gang på efterskolen, men blev ikke kærester før de var midt i tyverne, min mor havde i mellem tiden fået mine 2 storebrødre med en anden mand.
Efterfølgende fandt de så sammen og min mor flyttede fra århus til sjælland og så fik de mig, blev gift og fik så min lillebror.
Min mor er social pædagog i stor stil, så hun har altid været meget pædagogisk i opdragelsen. Så helt fantastisk barndom hun har givet os børn. Min far er IT chef for en stor virksomhed, så kan faktisk ikke rigtig huske ham fra min barndom, ud over han var ham den rare der gav os store gaver..
Det er ret sørgeligt.... Men har heldigvis fået en kanon godt forhold til ham idag. Mine forældre blev skilt for små 2 år siden, og nu er de begge gladere end aldrig før.

Men alt i alt synes jeg faktisk jeg har haft et rigtig godt barndoms hjem, har ALDRIG hørt mine forældre skændes (pånær en enkelt gang hvor min storebror kørte en traktor ind i vores nybygget hus hehe) Min familie er virkelig åbne over for hinanden og jeg ved jeg altid har dem i ryggen uanset hvad. Da min ældste storebror døde for 4 år siden stod vi virkelig prøven,

Anmeld

20. maj 2009

Sweet1978

Jeg kommer også fra det som defineres som kernefamilie far, mor og en storesøster (4 år ældre så det var begrænset hvad vi havde tilfælles).
Mor gik hjemme til jeg startede i skole og fik så et 37 timers job, så hun var hjemme til at lave varm aftensmad som sædvanlig.
Far havde i starten en slagterbil, hvor han kørte ud til gårdene og slagtede, han tog afsted før vi stod op og kom hjem når vi sov. Så så ham kun i weekenderne.
Pengene har altid været små, og blev værre efter at skattefar kom og ville se det regnskab, som far desværre ikke havde haft styr på. Så han fik en monsterbøde og blev frataget retten til at drive egen virksomhed.
Det var starten på nedturen, han blev arbejdsløs og selv om han hen af vejen havde sæson arbejde med at køre gravemaskine o.a., endte det med at huset røg på tvangsauktion.
Heldigvis stod alt i fars navn, så de fik en såkaldt stråmand ud og købe huset til mor, så hun efterfølgende ejede alt. Det gør hun stadig, for gælden fra skattefar har været umulig at betale så far må ikke eje noget.
Vi havde som sagt ikke mange penge, så vi gik altid i arvetøj, men en positiv ting jeg husker fra min barndom var at vi fik en campingvogn og den blev vores faste ferie og mange weekender og det var hyggeligt.

Anmeld

20. maj 2009

karina1980

tja jeg kommer så fra en familie hvor min mor og far blev skilt da jeg var 11 år fordi min far var en ubehagelig alkoholiker,

derefter voksede mine søskende og jeg op med min mor, som gennem tiden havde skiftende kærester, nogle mere behagelige end andre,

har ikke haft den væreste barndom, manglede på den måde ikke noget, men er absolut ikke blevet forkælet, jeg har passet mine søskende siden jeg var godt 12 år, da jeg er den ældste og springet til den næste er 5 år

som 16 årig flyttede jeg hjemmefra og har siden kun været hjemme og bo, når jeg virkelig var på røven og ikke havde nogen steder at gå hen(det sket 2 gange)

idag lever jeg i en *kerne* familie med din,min og vores barn, villa vovse og heldigvis ikke volvo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.