Jeg kommer også fra det som defineres som kernefamilie far, mor og en storesøster (4 år ældre så det var begrænset hvad vi havde tilfælles).
Mor gik hjemme til jeg startede i skole og fik så et 37 timers job, så hun var hjemme til at lave varm aftensmad som sædvanlig.
Far havde i starten en slagterbil, hvor han kørte ud til gårdene og slagtede, han tog afsted før vi stod op og kom hjem når vi sov. Så så ham kun i weekenderne.
Pengene har altid været små, og blev værre efter at skattefar kom og ville se det regnskab, som far desværre ikke havde haft styr på. Så han fik en monsterbøde og blev frataget retten til at drive egen virksomhed.
Det var starten på nedturen, han blev arbejdsløs og selv om han hen af vejen havde sæson arbejde med at køre gravemaskine o.a., endte det med at huset røg på tvangsauktion.
Heldigvis stod alt i fars navn, så de fik en såkaldt stråmand ud og købe huset til mor, så hun efterfølgende ejede alt. Det gør hun stadig, for gælden fra skattefar har været umulig at betale så far må ikke eje noget.
Vi havde som sagt ikke mange penge, så vi gik altid i arvetøj, men en positiv ting jeg husker fra min barndom var at vi fik en campingvogn og den blev vores faste ferie og mange weekender og det var hyggeligt.
Anmeld