Farmand i stuen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.000 visninger
25 svar
0 synes godt om
12. september 2012

MorDk

Åh for pokker også! De sidste mange mange nætter har vores søn kommet ind til os mellem kl.00.00 og 03.00 og vil sove inde ved os. Da jeg har haft ondt i maven/bækken har jeg ikke magtet at følge ham tilbage i seng og bruge tid på det. Min kære mand har heller ikke taget initiativ til det... så nu er vi her... Farmand har de sidste nætter sovet på sofaen i stuen og så har Bassen og jeg sovet i sengen. det har fungeret ok. ALLE har fået søvn, men det er bare ikke nogen holdbar løsning! Vi har snakket om det. MEN sagen er den jeg snart skal føde... og som det er lige nu magter jeg ikke at være vågen for at få Bassen til at sove. Farmand går i skole og skal tidligt op og passe den... Hvad pokker stiller jeg/vi op? det gik lige så godt med at SOVE IGENNEM! Ja man vænner sig hurtigt til det "gode"... Nu kommer lillesøster snart og tænker det ikke bliver nemmere... for Bassen vil med garanti også være inde i soveværelset sammen med os... fordi lillesøster er der. Ved det selvfølgelig ikke... men sådan tænker jeg...

Hvad skal vi stille op? Hvad sys I? Nogle gode råd?

Skal vi bare lade det ligge lidt... så længe vi kan holde det ud... eller vil det bare blive endnu værre... og sværre at få "omvendt" ham?

HJÆLP!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Tulle28

Vi har valgt at acceptere at sådan er det bare lige nu. For vores datters vedkommende handler det om tryghed og nu, hvor hun lige er blevet storesøster, skal hun ikke føle at der ikke længere er plads til hende i mors og fars seng. Men det er da en aaaaaaanelse trangt med 2 voksne og 2 børn

Anmeld

12. september 2012

Sjl-msl-Mkl

MorDk skriver:

Åh for pokker også! De sidste mange mange nætter har vores søn kommet ind til os mellem kl.00.00 og 03.00 og vil sove inde ved os. Da jeg har haft ondt i maven/bækken har jeg ikke magtet at følge ham tilbage i seng og bruge tid på det. Min kære mand har heller ikke taget initiativ til det... så nu er vi her... Farmand har de sidste nætter sovet på sofaen i stuen og så har Bassen og jeg sovet i sengen. det har fungeret ok. ALLE har fået søvn, men det er bare ikke nogen holdbar løsning! Vi har snakket om det. MEN sagen er den jeg snart skal føde... og som det er lige nu magter jeg ikke at være vågen for at få Bassen til at sove. Farmand går i skole og skal tidligt op og passe den... Hvad pokker stiller jeg/vi op? det gik lige så godt med at SOVE IGENNEM! Ja man vænner sig hurtigt til det "gode"... Nu kommer lillesøster snart og tænker det ikke bliver nemmere... for Bassen vil med garanti også være inde i soveværelset sammen med os... fordi lillesøster er der. Ved det selvfølgelig ikke... men sådan tænker jeg...

Skal vi bare lade det ligge lidt... så længe vi kan holde det ud... eller vil det bare blive endnu værre... og sværre at få "omvendt" ham?

HJÆLP!

Jeg ville tage det sure med det søde, og simpelthen følge ham ind igen.  Det dur jo heller ikke at når hans søster kommer så ligger bror der i sengen. Eller så kan i købe en sang i alle 4 kan sove i?!  

Anmeld

12. september 2012

MorDk

Tulle28 skriver:

Vi har valgt at acceptere at sådan er det bare lige nu. For vores datters vedkommende handler det om tryghed og nu, hvor hun lige er blevet storesøster, skal hun ikke føle at der ikke længere er plads til hende i mors og fars seng. Men det er da en aaaaaaanelse trangt med 2 voksne og 2 børn

Ja liiige præsis!  Det er nok også bare en periode... sys også det vil være enormt synd at "tage kampen" når lillesøster er kommet... stakkels Basse... ♥ Men har virklig tænkt... hvordan og hvorledes man kan tackle det bedst muligt... og hvornår? Måske det kommer af sig selv på et tidspunkt? Vi må se....

I nat må far blive liggende i sengen ligemeget hvad - da vi har overnattende gæster... (hans bedste ven låner sofaen)

Hmm... Det bliver en lang nat! Bassen karder rundt og slår koldbøtter og man skal passe på diverse "karatespark" mm. Pyha! Får helt sved på panden bare ved tanken...

Anmeld

12. september 2012

MorDk

Jeg ville tage det sure med det søde, og simpelthen følge ham ind igen.  Det dur jo heller ikke at når hans søster kommer så ligger bror der i sengen. Eller så kan i købe en sang i alle 4 kan sove i?!  

Det var jo også min første tanke. Nu kan han blive noget så hysterisk... specielt om natten og så er der skrig og skrål i 2-3 timer! MEN jeg har bare ikke haft overskud pga. smerter i ryg/bækken. Og desværre har kæresten ikke liiige taget initiativet...

Men altså... igen... tror jeg også det var kommer nu her når jeg har født ... men er selvfølgelig ikke sikker! Ønsker bare ikke han skal føle sig "tilsidesat" Han er knapt 2 år gammel...

Anmeld

12. september 2012

Mamalou

Jeg tænker at det er lidt enten eller.

Hvis I har det fint med løsningen og tænker at det ikke vil være et problem, når lillesøster kommer, jamen så fred være med det. 

Hvis I derimod tænker, at det kan blive et problem, så synes jeg I skal tage kampen op nu. Der kan blive noget af en omvæltning - både på godt og ondt - at blive storebror, og jeg tænker at så vidt det er muligt, at sovesituationen er på plads - også for jeres egen skyld, da det kan være krævende at tage tyren ved hornene (forstå mig ret )

Håber det gav mening

Vh. Louise

Anmeld

12. september 2012

2babygirls

MorDk skriver:

HJÆLP!

Jeg ville tage kampen nu, og så må i skiftes om natten, indtil han er faldet til ro igen.
Jeg tror helt sikkert at hvis i venter til lillesøster er kommet vil han føle han bliver skubbet væk, og det kan måske give bagslag.

Er selv gravid, så ved hvor træls det er at rejse sig om natten, men her vækker jeg mandse når det er hans tur, fordi vi begge skal fungere næste dag.

Anmeld

12. september 2012

Sjl-msl-Mkl

MorDk skriver:

Det var jo også min første tanke. Nu kan han blive noget så hysterisk... specielt om natten og så er der skrig og skrål i 2-3 timer! MEN jeg har bare ikke haft overskud pga. smerter i ryg/bækken. Og desværre har kæresten ikke liiige taget initiativet...

Men altså... igen... tror jeg også det var kommer nu her når jeg har født ... men er selvfølgelig ikke sikker! Ønsker bare ikke han skal føle sig "tilsidesat" Han er knapt 2 år gammel...

Jeg vil sige at det er nemmere og føle sig til side sat hvis det først bliver når søster kommer til verden. (jeg har selv en pige der var 2,8 år før lillesøster kom).

Jeg kan godt forstå du ikke kan overskue det pga smarter, men jeg synes at farmand skal komme på banen selvom han skal i skole. 

Anmeld

12. september 2012

MorDk

Baby2påvej skriver:

Jeg ville tage kampen nu, og så må i skiftes om natten, indtil han er faldet til ro igen.
Jeg tror helt sikkert at hvis i venter til lillesøster er kommet vil han føle han bliver skubbet væk, og det kan måske give bagslag.

Er selv gravid, så ved hvor træls det er at rejse sig om natten, men her vækker jeg mandse når det er hans tur, fordi vi begge skal fungere næste dag.

Ja men tænker... når lillesøster kommer så vil der ske nogle forandringer... og "måske" vil han komme ind til os igen...

Han skiftede til Juniorseng sidst i juli... og først her den seneste tid har han sovet igennem i egen seng. De sidste dage er han så vågnet og kommet ind. Ved ikke helt hvad det handler om. Måske sker der meget i hans hovedet for tiden... eller også vil han bare mærke trygheden.

Må overveje kraftigt at følge ham tilbage og så se hvad der sker... Måske vil det gå ganske smertefrit... hvem ved!

Igen... så magter jeg det bare ikke pt. Åhhh det er sgu et dilemma!

Men takker for råd!!

Anmeld

12. september 2012

MorDk

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg vil sige at det er nemmere og føle sig til side sat hvis det først bliver når søster kommer til verden. (jeg har selv en pige der var 2,8 år før lillesøster kom).

Jeg kan godt forstå du ikke kan overskue det pga smarter, men jeg synes at farmand skal komme på banen selvom han skal i skole. 

Ja jeg må stramme mig an... og så også få Lillefar på banen ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.