Ja det kan de!
Der kan værre flere årsager, langtids amning da der er meget sukker i modermælk, tandbørstning lige efter syreholdig kost/drikke el som vores problem dybe fure i kindtænderne!
Noah er blevet boret rigtig meget, en tand måtte de bore af 3 gange fordi hullet var for stort! Kort fortalt havde de taget røntgen, opdaget et hul men da han var ret lille rensede de tanden og lakerede den hvorefter de så holdt øje med den et år, da de så endelig ville bore var hullet åbenbart vokset ret meget (så meget for de holdt øje). Det betød at de borede fyldte den med noget hvidt gav den 4mdrs ro, borede igen samme show, og først tredje gang kunne de ligge en permanent fyldning!
Jeg tror nok han har 4 seperate fyldninger men vi har rendt så meget deroppe så jeg er lidt i tvivl!
Jeg/vi har haft SÅ dårlig samvittighed fordi vi troede fejlen var vores men tandlægen har flere gange forsikret os om at vi intet kan gøre da han har meget dybe fure i kindtænderne! Vi kan bare håbe på at hans blivende tænder ik har de dybe fure
Anmeld