Jeg skal ha pks! hvorfor fik du ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

Helloo

Chili skriver:

Ja okay, så kan jeg godt forstå det  

Håber så at du får en god oplevelse med det

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Nadia&Daniel

Louise17 skriver:

Synes også bare at det lyder så "hyggeligt"

føler mig bare så tryg med tanken 

Godt at høre  Ser frem til at læse FB og se billeder af vidunderet..

Anmeld

12. september 2012

Helloo

HeXeri skriver:

Jeg fik mit pks fordi jeg slet ikke magter det at skulle føde. Fremmede mennesker, mig uden tøj.. Fik mit tildelt uden noget modstand. Og lægen har allerede nu sagt at jeg får et til, hvis vi skal have flere børn.

Mit blev sat 14 dage før termin, så var vi sikre på jeg ikke gik i fødsel først. 

Meget særpræget oplevelse

Her har der heller ikke været noget form for modstand. Heldigvis 

Jeg har også sådan lidt angst for at gå i fødsel, før datoen... Puha 

Anmeld

12. september 2012

Helloo

Nadia&Daniel skriver:

Godt at høre  Ser frem til at læse FB og se billeder af vidunderet..

Godt at høre

Anmeld

12. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Mor til Frederic og Freya skriver:

Har 2 pks i bagagen...

1. er med den store på snart 4 år - han lå i tværleje og ville ikke vendes og ud skulle han jo... 38+2

2. er med Freya på 5 mdr og hun kom ud i 38+4. Det var i samråd med special læge - special jm og terapeut.

Blev misbrugt i plejefamilie og da jeg fandt ud af vi vented en pige, valgte jeg hende psykisk fra. Ikke om jeg skulle have en pige, ville aldrig kunne skifte hendes ble - se hende uden tøj eller bade hende... Har holdt mig fra piger, selv under børnepasning og altid følt jeg var forkert... Er aldrig selv blevet gyn. undersøgt eller lign., kan slet ikke at folk skal røre mig dernede eller bare kigge.

Gik til egen læge og bad om hjælp, for kan jo godt ellers - da vi jo har Frederic og ham har vi gjort det godt med. Så fik skiftet jm og læge på sygehus, fik flere scaninger og fik det psykiatriske akut team ud på hjemme besøg. Fik lavet special fødselsplan, hvor de forskellige vidste hvilken hjælp og støtte jeg/vi havde brug for. Havde sp ud inden fødsel - så vi også der kunne lave en plan. Og vi fik alle de dage på barsels afd vi havde brug for og de skifted hende de første par dage mm.

Min specielle jm fik mig rykket så jeg var den første til pks og hun valgte at bruge sin fridag på at følge os helt til døren. Det har gjort en kæmpe forskel, da hun grundet vores samtaler kendte mig og min problemstilling, men også vidste hvor hun kunne presse mig... Så selv da de lagde karteter hængte de et klæde op, så jeg ikke kunne se hvad de laved..

Har stadig terapi en gang om ugen, hvor jytte (terapeut) kommer herhjem. Og sp kommer nu hver mdr, dog ikke i de mdr der er undersøgelser hos egen læge... Hun var der de første mdr hver uge...

Anmeld

12. september 2012

Helloo

Mor til Frederic og Freya skriver:

Blev misbrugt i plejefamilie og da jeg fandt ud af vi vented en pige, valgte jeg hende psykisk fra. Ikke om jeg skulle have en pige, ville aldrig kunne skifte hendes ble - se hende uden tøj eller bade hende... Har holdt mig fra piger, selv under børnepasning og altid følt jeg var forkert... Er aldrig selv blevet gyn. undersøgt eller lign., kan slet ikke at folk skal røre mig dernede eller bare kigge.

Gik til egen læge og bad om hjælp, for kan jo godt ellers - da vi jo har Frederic og ham har vi gjort det godt med. Så fik skiftet jm og læge på sygehus, fik flere scaninger og fik det psykiatriske akut team ud på hjemme besøg. Fik lavet special fødselsplan, hvor de forskellige vidste hvilken hjælp og støtte jeg/vi havde brug for. Havde sp ud inden fødsel - så vi også der kunne lave en plan. Og vi fik alle de dage på barsels afd vi havde brug for og de skifted hende de første par dage mm.

Min specielle jm fik mig rykket så jeg var den første til pks og hun valgte at bruge sin fridag på at følge os helt til døren. Det har gjort en kæmpe forskel, da hun grundet vores samtaler kendte mig og min problemstilling, men også vidste hvor hun kunne presse mig... Så selv da de lagde karteter hængte de et klæde op, så jeg ikke kunne se hvad de laved..

Har stadig terapi en gang om ugen, hvor jytte (terapeut) kommer herhjem. Og sp kommer nu hver mdr, dog ikke i de mdr der er undersøgelser hos egen læge... Hun var der de første mdr hver uge...

Puha det gør mig så ondt at læse.... Håber du kommer ovenpå igen, men det er et snit i sjælen som aldrig kan blive fixet helt.. 

Godt at der er blevet taget så godt hånd om dig, andet ville jo være absurt... 

Jeg er siden 4 års alderen blevet misbrugt af min onkel.. Og jeg må ærlig indrømme, fuck hvor er jeg glad for det er en dreng jeg venter.. Jeg får det lidt dårlig sommetider, fordi jeg bange for der sker ham noget, selvom han er dreng.. Jeg er så bange for jeg ikke er god nok. Jeg kan faktisk godt genkende det der med at se nøgne børn osv, har en bonus datter på 8, jeg kan ikke klare at se hende uden for lidt tøj på.. Men man kan også vende den og sige, nu ved jeg hvordan jeg skal beskytte mine kommende børn + bonus datter fra det, nu jeg mere opmærksom/over beskyttene.. 

Jeg synes det flot du hare skrevet det du har skrevet, tak fordi du delte din oplevelse 

Anmeld

12. september 2012

Maja88

jeg fik pks fordi hun sad i spænd og ikke kunne vendes.... jeg vil super gerne føde normalt hvis jeg må næste gang...

det er hurigt ja.. men hyggeligt nej.så upersonligt og dine mavemuskler er skåret over...AAAAAAVV. der er så mange ting du ikke kan og må ej.

Anmeld

12. september 2012

Helloo

Maja88 skriver:

jeg fik pks fordi hun sad i spænd og ikke kunne vendes.... jeg vil super gerne føde normalt hvis jeg må næste gang...

det er hurigt ja.. men hyggeligt nej.så upersonligt og dine mavemuskler er skåret over...AAAAAAVV. der er så mange ting du ikke kan og må ej.

Ja tror der lidt forskellige synsvinkler 

Jeg synes det virker som en "god" ting

Anmeld

12. september 2012

LineSchack

Louise17 skriver:

Hvor er det skønt!

Var lige til jdm idag, og så sagde hun at hun havde snakket med overlægen, og han havde sagt Ok til planlagt kejsersnit 

Jeg har termin 31/1 så regner med omkring en uge før ankommer lille Marco 

Hvorfor fik i kejsersnit, altså hvornår skulle i ha det ift terminen?

Jeg skal "ordnes" på Esbjerg sygehus 

min mor fik et med min lille søster fordi hun.fik et epileptisk anfald efter min fødsel pga udmattelse... og hun hqr været glad for det. jeg fik et under fødslen da hun lå skævt i bæknet og var stjerne kigger og efter 48 med sindsyge veer. bedte jeg selv grådkvalt efter et kejsersnit. det gør hunde ondt men d for altså smerte stillende i hoved og mås. held og lykke med det.. 

Anmeld

12. september 2012

jeanett1988

Louise17 skriver:

Hvor er det skønt!

Var lige til jdm idag, og så sagde hun at hun havde snakket med overlægen, og han havde sagt Ok til planlagt kejsersnit 

Jeg har termin 31/1 så regner med omkring en uge før ankommer lille Marco 

Hvorfor fik i kejsersnit, altså hvornår skulle i ha det ift terminen?

Jeg skal "ordnes" på Esbjerg sygehus 

Min sidste fødsel endte i aks efter rigtig mange timers kamp, fordi hun stod skævt. Var til scanning og alt muligt inden og der lagde de ikke mærke til at hun stod skævt, så jeg kunne have undgået 15 timers kamp fordi de ikke havde lagt mærke til hun stod skævt.

Næste gang vælger jeg pks pga den oplevelse, fordi jeg er bange for det hele skal gentage sig. Så hellere et pks end så mange timer forgæves.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.