Jeg copy-paster lige mit svar ind fra en anden tråd om et emne der ligner lidt: Jeg har det sådan at jeg vil ikke have børn med en mand der inderst inde ikke ønsker det. Vi har talt om tingene allerede nu og han siger 2, jeg siger 3 - men så har jeg det sådan at hvis han ikke vil have flere efter nummer to så er jeg heller ikke interesseret.
Et barn er som udgangspunkt ikke et soloprojekt, så hvis han ikke er med på den så bliver oplevelsen ikke så skøn som jeg ville ønske det. Som regel har man jo også et argument for hvorfor man ikke ønsker flere børn, og der synes jeg man skylder sin partner at respektere dette argument. Hvis man så snakker sammen om argumenterne for og imod og stadig ikke kan blive enige ville jeg acceptere at han har et standpunkt han står ved i stedet for at blive ved med at forsøge at overtale ham eller trække noget ned over hovedet på ham.
Man skal være ENIGE om at få et barn hvad end det er nummer 2, 3 eller 10

PS. Det
skærer mig i hjertet at høre om disse teenagedrenge der har skrevet herinde på det sidste som har gjort sin kæreste gravid ved et uheld, men HELE beslutningen ligger i hendes hænder. Man skal være to til at skabe et barn, men åbenbart kun EN om at vælge at få en abort eller ikke. De stakkels fyre bliver straks stemplet som værende umodne og tarvelige og bliver beskyldt for at "tvinge / presse pigen til en abort" så snart de ytrer sig om hvad de ønsker.
Hun har magten til at vælge - ikke bare om hun vil være mor, men om han skal være far, og så forventer hun at han bare skal være KLAR og betale børnepenge fordi HUN bestemmer sig for at blive mor...
Det er i mine øjne
langt mere modent at kunne erkende at man ikke er klar til at blive forælder end at vælge at få et barn fordi "det kunne være så sjovt / sødt / smukt" og så tilbyde sit barn ringere vilkår... (Uh det lød lidt hårdt og er ikke møntet på nogen speciel)

Rosa - som er klar til at gennemgå en abort hvis det skulle blive nødvendigt, da jeg mener alle børn fortjener en far som ønskede sig dem.
Anmeld