de kan da ikke bare tage mit barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

Faith

Anonym skriver:

Er ked af at du også har haft hård tider, men dejligt du har haft din mand som støtte og det har jeg også, så tror egentlig hellere ikke det er så nemt at tage barnet men jeg blev lidt bange

tak for din svar, det var lige det jeg hvde brugfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

camilla10

Anonym skriver:

Jeg står nu er helt vild bange

Jeg er gravid og har termin om 6 uger, har været til jordemoder og hun mente at hun var i tvivl om jeg kunne klare den lille der kommer, jeg er 1. gangsgravid.

pga. min depression.

Føler mig dårlig tilpas og kan ikke rigtig slappe af siden.

Ja jeg har en depression og kan i perioder være rigtig træt af livet men det betyder jo ikke at jeg ikke kan klare min lille vidunder.

Jeg er gift og jeg har min mands støtte.

Når hun siger at hun er i tvivl om jeg kan klare barnet, hvad mener hun og hvad kan der ske i værste tilfælde.?

Bekymret kommende mor

Hej

Du kan også selv tage kontakt til sundhedsplejen nu. Forklar din situation og bed om en sundhedsplejerske, der har erfaring med mødre i din situation. Så har du en professionel allieret og støtte allerede nu.

De bedste ønsker fra Mille

Anmeld

10. september 2012

Mother-love

Har en psykisk syg ( skitzofrene) søster,bror og begge mine fætre og det er derfra jeg bl.a. Har at jeg har nemt til depressioner da der ligger mange psykiske lidelser i familien.
Men min jmvar ikke bekymret selvom jeg bad om at få en samtale med en læge omkring pks. Og det fik jeg fordi jeg ikke følte at jeg ville kunne klare en alm fødsel. Både pga smerter og pga jeg var hårdt ramt psykisk. Der er aldrig blevet stillet ? Til om jeg kunne klare det. Jeg har stadig en depression og døjer med mange smerter hver dag. Og har en kæreste med posttraumatisk stress. Og ingen har set os som " uegnet" forældre. Så ville jeg skisme heller ikke mene du er det da. Og slet ikke når du har din mand somstøtte.
Jeg har selv haft en fortid med selvmordsforsøg. Og er da slet ikke derhenne mere selvom jeg får depressioner.
Synes du skal gøre klart at du ikke er selvmordstruende.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

10. september 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Jeg står nu er helt vild bange

Jeg er gravid og har termin om 6 uger, har været til jordemoder og hun mente at hun var i tvivl om jeg kunne klare den lille der kommer, jeg er 1. gangsgravid.

pga. min depression.

Føler mig dårlig tilpas og kan ikke rigtig slappe af siden.

Ja jeg har en depression og kan i perioder være rigtig træt af livet men det betyder jo ikke at jeg ikke kan klare min lille vidunder.

Jeg er gift og jeg har min mands støtte.

Når hun siger at hun er i tvivl om jeg kan klare barnet, hvad mener hun og hvad kan der ske i værste tilfælde.?

Bekymret kommende mor

Kan godt forstå du bliver bange for at de tager dit barn, man får vel altid de værste tanker, men der skal meget mere til end en despression til at kommunen tager dit barn ....

Synes da du skulle spørge hende hvad hun mente med dette når du kommer næste gang, så du ikke skal rende rundt og være bange 

Anmeld

10. september 2012

baby012

det var da godt nok det mest uprofessionelle jeg nogensinde har hørt en jordmor sige !! tænk at sige sådan noget til en førstegangs mor som i forvejen har det svært !!!  SKIFT JORDMOR!!! 

PUUUHA, undskylder lige mit lille vrede udbryd, men det er slet ikke iorden at sige det på den måde, og uden at forklare sig.. 

det hun nok mener er at i får nok besøg af SP noget oftere end normalt .. men det er nu nok meget rart, det ville jeg ihvertfald gerne have haft de er super gode at bruge til at snakke med, og de er rigtig gode til at give råd .. 

så tag du det bare roligt 

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

det var da godt nok det mest uprofessionelle jeg nogensinde har hørt en jordmor sige !! tænk at sige sådan noget til en førstegangs mor som i forvejen har det svært !!!  SKIFT JORDMOR!!! 

PUUUHA, undskylder lige mit lille vrede udbryd, men det er slet ikke iorden at sige det på den måde, og uden at forklare sig.. 

det hun nok mener er at i får nok besøg af SP noget oftere end normalt .. men det er nu nok meget rart, det ville jeg ihvertfald gerne have haft de er super gode at bruge til at snakke med, og de er rigtig gode til at give råd .. 

så tag du det bare roligt 

jeg synes hellere ikke det er i orden, fordi hun har ikke gjort det nemt for mig, jeg har bare fået det værre psykisk siden jeg kom hjem. Fordi jeg ved jeg godt kan klare det. og hun kender mig ikke, det er første gang vi mødtes, synes det er hurtig hun har besluttet sig.

Men 1000 tak for din gode støtte

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

tak for jeres var piger

Anmeld

11. september 2012

klmf

Det betyder jo nok, at du bliver tilbudt ekstra støtte efter fødslen. Synes det er supervigtigt at jordemødre og sp er opmærksomme på mødre og fædre med depressioner, da det kan indvirke negativt på kontakten til barnet og dets trivsel. Nu har vi jo ikke været med og hørt hvordan ordene faldt, men hvis du synes hun var streng, så bare sig det næste gang.

Anmeld

11. september 2012

Phoenix

Tror ikke du skal være urolig. Dels har du jo støtten i din mand og dernæst kan du jo efter fødsel gå i antidepressiv behandling og så bør symptomerne jo være aftagende.

Og prøv engang at tænk på alle de mødre med fødselsdepressioner, så burde de også få fjernet deres børn jo. Nu ved jeg ikke i hvilken grad din depression er, men kan nu ikke helt følge din jordemor tankegang. Jeg havde nok skiftet jordemor. Ville ikke føle mig tryg hos en der satte så megen uro i mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.