de kan da ikke bare tage mit barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.518 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg står nu er helt vild bange

Jeg er gravid og har termin om 6 uger, har været til jordemoder og hun mente at hun var i tvivl om jeg kunne klare den lille der kommer, jeg er 1. gangsgravid.

pga. min depression.

Føler mig dårlig tilpas og kan ikke rigtig slappe af siden.

Ja jeg har en depression og kan i perioder være rigtig træt af livet men det betyder jo ikke at jeg ikke kan klare min lille vidunder.

Jeg er gift og jeg har min mands støtte.

Når hun siger at hun er i tvivl om jeg kan klare barnet, hvad mener hun og hvad kan der ske i værste tilfælde.?

Bekymret kommende mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

TR

Anonym skriver:

Jeg står nu er helt vild bange

Jeg er gravid og har termin om 6 uger, har været til jordemoder og hun mente at hun var i tvivl om jeg kunne klare den lille der kommer, jeg er 1. gangsgravid.

pga. min depression.

Føler mig dårlig tilpas og kan ikke rigtig slappe af siden.

Ja jeg har en depression og kan i perioder være rigtig træt af livet men det betyder jo ikke at jeg ikke kan klare min lille vidunder.

Jeg er gift og jeg har min mands støtte.

Når hun siger at hun er i tvivl om jeg kan klare barnet, hvad mener hun og hvad kan der ske i værste tilfælde.?

Bekymret kommende mor

Lige en  Til dig , jeg ved desværre ikk så meget om det :/

Anmeld

10. september 2012

Fru.Mäes <3

Til dig..

Nej, jeg tror altså ikke de tager sit barn pga. du har en depression!! Du har jo osse din mands hjælp, så det tror jeg virkelig ikke du skal være bange for..

Synes osse det er LIDT noget underligt noget at sige fra din jordemoders side!! 

Men du skal bare tage den med ro søde du 

Anmeld

10. september 2012

serinasmor

Jeg er ret sikker på at det betyder du får ekstra meget støtte og derfor flere besøg af sundhedsplejersken .. også for at værre sikker på at i virkelig er 2 om det ... og så er de nok ekstra opmærksomme på hvordan du reagerer på fødslen og det at blive mor ... når du har en dep. er du ekstra udsat statistisk set for at kunne få en fødselsdepression eller værre ...

Anmeld

10. september 2012

Faith

Tror virkelig ikke du behøver bekymre dig om at de tager dit barn!

Jeg har selv tilbagevendende dybe depressioner, og har til tider haft svært ved at overskue at være mor for mine 3 drenge. Men jeg har min mand som støtter mig, jeg får professionel hjælp og medicin. Der har ALDRIG været tale om at de ville fjerne vores børn! Tværtimod har de lagt vægt på at jeg er super bevidst om mine svagheder og at jeg kæmper med næb og kløer for at få det godt og være en god mor for mine børn.

Der skal utrolig meget til før man fjerner børn hjemmefra. Kan sagtens forstå dine bekymringer, men tror virkelig ikke du har noget at bekymre dig om.

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

TR skriver:

Lige en  Til dig , jeg ved desværre ikk så meget om det :/

Tarkk

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

Fru.Mäes <3 skriver:

Til dig..

Nej, jeg tror altså ikke de tager sit barn pga. du har en depression!! Du har jo osse din mands hjælp, så det tror jeg virkelig ikke du skal være bange for..

Synes osse det er LIDT noget underligt noget at sige fra din jordemoders side!! 

Men du skal bare tage den med ro søde du 

Dejligt at høre noget positivt det var lige det jeg havde brugfor

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg er ret sikker på at det betyder du får ekstra meget støtte og derfor flere besøg af sundhedsplejersken .. også for at værre sikker på at i virkelig er 2 om det ... og så er de nok ekstra opmærksomme på hvordan du reagerer på fødslen og det at blive mor ... når du har en dep. er du ekstra udsat statistisk set for at kunne få en fødselsdepression eller værre ...

Ja det har du ret i, hun sagde at hun ikke kunne regne med at jeg kunne vedligeholde min tilstand, det kunne blive værre efter fødslen, meen tark for svar

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Tror virkelig ikke du behøver bekymre dig om at de tager dit barn!

Jeg har selv tilbagevendende dybe depressioner, og har til tider haft svært ved at overskue at være mor for mine 3 drenge. Men jeg har min mand som støtter mig, jeg får professionel hjælp og medicin. Der har ALDRIG været tale om at de ville fjerne vores børn! Tværtimod har de lagt vægt på at jeg er super bevidst om mine svagheder og at jeg kæmper med næb og kløer for at få det godt og være en god mor for mine børn.

Der skal utrolig meget til før man fjerner børn hjemmefra. Kan sagtens forstå dine bekymringer, men tror virkelig ikke du har noget at bekymre dig om.

Er ked af at du også har haft hård tider, men dejligt du har haft din mand som støtte og det har jeg også, så tror egentlig hellere ikke det er så nemt at tage barnet men jeg blev lidt bange

tak for din svar, det var lige det jeg hvde brugfor

Anmeld

10. september 2012

Corn

Der hvor jeg arbejder ser vi en del forældre, hvor fx mor er syg.
Børnene bliver ikke taget fra mor, men der bliver gjort en ekstra indsats i hjemmet, både for mor og barn.
Det er meget dyrt at anbringe børn, så er der ellers ressourcer at hente i hjemmet og øvrige netværk, er der ingen grund til at fjerne.

I virkelig strenge tilfælde, ikke kun sygdom, kan det være et krav, at far er primære omsorgsperson.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.