At ringe til FG ved "problemer"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

DreamChild

Jeg er 25+6 i dag og skal føde i viborg.
Jeg har kun været til Jordmoder en gang og der fik jeg afvide at det er hende jeg skal ringe til hvis der bliver noget undervejs i graviditeten.

Så jeg undre mig over at alle andre har fået afvide de skal ringe til fødegangen. Jeg har slet ikke noget tlf nr. til fødegangen:
Er det helt normalt eller er jeg bare ikke blevet godt nok informeret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

FrkZier

Amagerpigen82 skriver:

Tjaa... Selvfølgelig skal man da kontakte sundhedsvæsenet, hvis man har et akut behov.

Men der er vel ingen grund til at spilde skatteydernes penge med at ringe i tide og utide med ting, der ikke er relevante uanset om man er gravid eller ej. Vi kender vel alle følelsen af, at det kan være svært at vurdere hvilke symptomer der er problematiske og hvilke der er normale graviditetssymptomer når man ikke tidligere har været gravid.

Jeg har da også selv været forbi til tjek, der heldgivis viste sig at være falsk alarm. Så jeg mener da man skal reagerere, hvis der er noget at reagere på. Men det er nu også meget fornuftigt lige at tage en dyb vejrtrækning og mærke efter om det er nødvendigt eller man bare er lidt overnervøs

Du ringer vel heller ikke til lægen hver gang du normalt har lidt hovedpine/feber/mavepine el. lign. fordi det muuuligvis kunne være noget alvorligt når det med 99% sandsynlighed er en almindelig infektion eller lign.

præcis!

Anmeld

10. september 2012

DreamChild

Jeg er 25+6 i dag og skal føde i viborg.
Jeg har kun været til Jordmoder en gang og der fik jeg afvide at det er hende jeg skal ringe til hvis der bliver noget undervejs i graviditeten.

Så jeg undre mig over at alle andre har fået afvide de skal ringe til fødegangen. Jeg har slet ikke noget tlf nr. til fødegangen.
Er det helt normalt eller er jeg bare ikke blevet godt nok informeret

Jeg opretter lige en tråd selv, så jeg ikke bruger TS tråd til mit spørgsmål

Anmeld

10. september 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

Nåå d' damer.. Her kommer et undrende spørgsmål fra mig.

Jeg læser gang på gang denne sætning herinde: Jeg vil så nødigt ringe til FG og ulejlige dem hvis nu det ikke er noget særligt!?

HVORFOR?

Det er DIN graviditet og det vigtigste i dit liv lige nu. Hvorfor ikke ringe til FG hvis du er usikker og utryg fordi noget er anderledes??

Dem der arbejder på FG får penge for at servicere gravide kvinder.

Hvorfor tror DU at DIT problem ikke er stort nok til at ringe for at få ro i sjælen?

Der må jeg så give dig ret i din frustration, jeg forstår heller ikke de folk som nødigt vil ringe til dem, for ja de er der sku for os! 

Jeg har ikke selv ringet til dem endnu, da jeg ikke mener jeg har været i tvivl om noget endnu, men når det endelig gælder så vil jeg hellere ringe engang for meget end en gang for lidt. Jeg tror for mange af dem som er i tvivl om de skal ringe, måske kan være førstegangsfødende, da man har flere spørsmål i den situation.. Jeg vælger så bare at stille spørgsmål herinde hvis jeg er i tvivl om noget, for så vigtigt er det dog ikke, at jeg vil ringe til FG....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.