Anonym skriver:
Nåå d' damer.. Her kommer et undrende spørgsmål fra mig.
Jeg læser gang på gang denne sætning herinde: Jeg vil så nødigt ringe til FG og ulejlige dem hvis nu det ikke er noget særligt!?
HVORFOR?
Det er DIN graviditet og det vigtigste i dit liv lige nu. Hvorfor ikke ringe til FG hvis du er usikker og utryg fordi noget er anderledes??
Dem der arbejder på FG får penge for at servicere gravide kvinder.
Hvorfor tror DU at DIT problem ikke er stort nok til at ringe for at få ro i sjælen?
Tjaa... Selvfølgelig skal man da kontakte sundhedsvæsenet, hvis man har et akut behov.
Men der er vel ingen grund til at spilde skatteydernes penge med at ringe i tide og utide med ting, der ikke er relevante uanset om man er gravid eller ej. Vi kender vel alle følelsen af, at det kan være svært at vurdere hvilke symptomer der er problematiske og hvilke der er normale graviditetssymptomer når man ikke tidligere har været gravid.
Jeg har da også selv været forbi til tjek, der heldgivis viste sig at være falsk alarm. Så jeg mener da man skal reagerere, hvis der er noget at reagere på. Men det er nu også meget fornuftigt lige at tage en dyb vejrtrækning og mærke efter om det er nødvendigt eller man bare er lidt overnervøs

Du ringer vel heller ikke til lægen hver gang du normalt har lidt hovedpine/feber/mavepine el. lign. fordi det muuuligvis kunne være noget alvorligt når det med 99% sandsynlighed er en almindelig infektion eller lign.
Anmeld