At ringe til FG ved "problemer"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. september 2012

Anonym trådstarter

Nåå d' damer.. Her kommer et undrende spørgsmål fra mig.

Jeg læser gang på gang denne sætning herinde: Jeg vil så nødigt ringe til FG og ulejlige dem hvis nu det ikke er noget særligt!?

HVORFOR?

Det er DIN graviditet og det vigtigste i dit liv lige nu. Hvorfor ikke ringe til FG hvis du er usikker og utryg fordi noget er anderledes??

Dem der arbejder på FG får penge for at servicere gravide kvinder.

Hvorfor tror DU at DIT problem ikke er stort nok til at ringe for at få ro i sjælen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

christina92

Jeg tror hos mange det bunder i usikkerheden over at vurdere om det egentlig er et problem man står med, eller om man bare er ekstra ekstra opmærksom på sin gravide krop

Jeg selv har ringet et par gange, men også kun fordi kæresten næsten har tvunget mig, for jeg har jo tænkt, ej vi ser lige tiden an. Men det er dumt at tænke sådan det ved jeg.

Hos nogen tror jeg også godt det kan bunde i at man har ringet til FG og at de egentlig har "grint" lidt af en, eller hvertfald fået en til at føle sig utrolig dum over at man har ringet.

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

christina92 skriver:

Jeg tror hos mange det bunder i usikkerheden over at vurdere om det egentlig er et problem man står med, eller om man bare er ekstra ekstra opmærksom på sin gravide krop

Jeg selv har ringet et par gange, men også kun fordi kæresten næsten har tvunget mig, for jeg har jo tænkt, ej vi ser lige tiden an. Men det er dumt at tænke sådan det ved jeg.

Hos nogen tror jeg også godt det kan bunde i at man har ringet til FG og at de egentlig har "grint" lidt af en, eller hvertfald fået en til at føle sig utrolig dum over at man har ringet.

Det er jo heller ikke fedt at sidde tilbage med en følelse af at være "dum".

Det er ikke god reklame for FG.

Så kan man jo godt forstå det på en måde.

Anmeld

10. september 2012

Ka+Ma=Be

Som Christina skriver, tror jeg det handler om, at man ikke ønsker at virke "dum" eller "hysterisk" Det tænkte jeg da selv som gravid. Man kan hurtigt komme til at virke super pylret (eller det føler man i hvert fald).

Men med de oplevelser jeg har haft med FG, vil jeg holde på, at man ALTID skal ringe, hvis man er usikker og nervøs!

Anmeld

10. september 2012

christina92

Ka+Ma=Be skriver:

Som Christina skriver, tror jeg det handler om, at man ikke ønsker at virke "dum" eller "hysterisk" Det tænkte jeg da selv som gravid. Man kan hurtigt komme til at virke super pylret (eller det føler man i hvert fald).

Men med de oplevelser jeg har haft med FG, vil jeg holde på, at man ALTID skal ringe, hvis man er usikker og nervøs!

Lige præcis!

JEg har været uheldig en enkelt gang, men ellers har jeg ALDRIG fortrut jeg har ringet. Tværtimod.

Anmeld

10. september 2012

4kløver

Jeg har haft både gode og dårlige.
Her sidst ringede jeg fordi jeg blødte (ca uge 36) fik afvise jeg skulle tag det med ro i telefonen og ja jeg var sgu nervøs da lillebror lå forkert og skulle ha ks.
Ca en uge efter bløder jeg igen synes selv igen meget og får en sur jm i røret. Jeg vil ses på og tager derud og får så en dejlig jm der så undersøger mig og måler mine pluk veer(som jeg ikke engang kan mærke) fortæller at jeg er 2 åben (som alle er så tæt på) der var ingen ting alt var godt og jeg nød de sidste 2 dage som gravid...
Tror ikke selv jeg havde vis jeg ikke tog derud og brugte lidt af deres tid..

Anmeld

10. september 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg læser gang på gang denne sætning herinde: Jeg vil så nødigt ringe til FG og ulejlige dem hvis nu det ikke er noget særligt!?

HVORFOR?

Det er DIN graviditet og det vigtigste i dit liv lige nu. Hvorfor ikke ringe til FG hvis du er usikker og utryg fordi noget er anderledes??

Hvorfor tror DU at DIT problem ikke er stort nok til at ringe for at få ro i sjælen?

NETOP

Anmeld

10. september 2012

sne190810

Anonym skriver:

HVORFOR?

Nu ved jeg ikke om vi evt misforstår hinanden. Men jeg prøver

Men dem som arbejder på en FG (fødegang) er ikke ansat til at servicere gravide kvinder og deres problemer, som du selv så fint formulere det. De er der fra fødselsstart/vandafgang og til du har født.

Oplever du problemer før overstående fase i graviditeten er der de fleste steder enten en gynækologisk akutmodtagelse/gravid'skadestue' (AOMA på Hvidovre f.eks) som du skal henvende sig til.

Endda hvis du er under de 20 uger henne, er det din egen læge/ vagtlæge som skal henvise dig til evt. den gynækologiske akut-klinik afdeling eller henvende dig på skadestuen, hvis de vurdere der er behov.

Anmeld

10. september 2012

Linsi

Anonym skriver:

HVORFOR?

Anmeld

10. september 2012

Amagerpigen82

Anonym skriver:

HVORFOR?

Tjaa... Selvfølgelig skal man da kontakte sundhedsvæsenet, hvis man har et akut behov.

Men der er vel ingen grund til at spilde skatteydernes penge med at ringe i tide og utide med ting, der ikke er relevante uanset om man er gravid eller ej. Vi kender vel alle følelsen af, at det kan være svært at vurdere hvilke symptomer der er problematiske og hvilke der er normale graviditetssymptomer når man ikke tidligere har været gravid.

Jeg har da også selv været forbi til tjek, der heldgivis viste sig at være falsk alarm. Så jeg mener da man skal reagerere, hvis der er noget at reagere på. Men det er nu også meget fornuftigt lige at tage en dyb vejrtrækning og mærke efter om det er nødvendigt eller man bare er lidt overnervøs

Du ringer vel heller ikke til lægen hver gang du normalt har lidt hovedpine/feber/mavepine el. lign. fordi det muuuligvis kunne være noget alvorligt når det med 99% sandsynlighed er en almindelig infektion eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.