graviditetssukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

Jaa jeg ved det godt .. det kan bare være svært synes jeg .. og det er os svært fordi man ikk har en endelig diagnose ..

der er såå meget jeg undre mig over den her gang .. Fik du noget svar på hvorfor du fik det ?? Altså sukkersyge ?

Jeg ved hvor svært det er. Jeg er colaholiker, jeg kan IKKE undvære min cola (eller generelt bare sodavand)

Og nej, jeg aner ikke hvorfor jeg fik det. Men jeg er stor af størrelse, så jeg gætter mig til at det er derfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Jeg ved hvor svært det er. Jeg er colaholiker, jeg kan IKKE undvære min cola (eller generelt bare sodavand)

Og nej, jeg aner ikke hvorfor jeg fik det. Men jeg er stor af størrelse, så jeg gætter mig til at det er derfor

heeeh , normalt er det ikk noget jeg drikker som sådan .. jeg kan da godt det er ikk det , men ejg er ik afhængig af det ..

Okay , ja jeg er hvad jeg vil kalde normal har et normalt BMI .. Men ja jeg må lige få det her tjekket igen , har ik lyst til at ende med en baby på 5 kg så er det jo ikk en baby mere ..

Anmeld

11. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

heeeh , normalt er det ikk noget jeg drikker som sådan .. jeg kan da godt det er ikk det , men ejg er ik afhængig af det ..

Okay , ja jeg er hvad jeg vil kalde normal har et normalt BMI .. Men ja jeg må lige få det her tjekket igen , har ik lyst til at ende med en baby på 5 kg så er det jo ikk en baby mere ..

Haha, ork jo

Min egen blev født på 3770, så hun var også en stor pige ved fødslen men stadig utrolig lille!

Anmeld

11. september 2012

Clisolka

Anonym skriver:

JA Jeg er en smule bekymret over om jeg måske har det ..
Jeg har fået lavede sådan en test med sukkervand den viste ikke noget .
Jeg har 2 gange efter haft lidt sukker i urinen når jeg har testet ved jm og en gang ved lægen os ..

Jeg føler lidt de ser igennem fingerne med det. Jeg føler mig enormt tørstig hele tiden , og jeg har en stor trang til cola .. jeg har på nuværende tidspunkt 33+ taget 1 kg mere på end jeg sluttede med sidste graviditet . Jeg spiser ikke mere end jeg plejer eller noget men føler bare kg kommer på som ingenting ..

er så bange for ikke at kunne tabe mig gide bagefter så bange for noget er galt .

Du bliver nødt til at få fat i din JM igen - hun kan udfra en urinprøve teste om du har for meget sukker i din urin, om nødvendigt kan hun sende dig til en ny glukosebelastning  De skal være opmærksomme på om du har fået sukkersyge 

Jeg endte med at tage omkring 22-23 kg på i min graviditet, og kiloerne røg bare hurtigt på til slut. Isabella vejede præcis 4 kg og 5 gram da hun blev født 

De fandt ud af, at grunden til at jeg nok havde fået det, var at jeg drak meget mælk pga. halsbrand - og at jeg var lidt overvægtig i forvejen 

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Du bliver nødt til at få fat i din JM igen - hun kan udfra en urinprøve teste om du har for meget sukker i din urin, om nødvendigt kan hun sende dig til en ny glukosebelastning  De skal være opmærksomme på om du har fået sukkersyge 

Jeg endte med at tage omkring 22-23 kg på i min graviditet, og kiloerne røg bare hurtigt på til slut. Isabella vejede præcis 4 kg og 5 gram da hun blev født 

De fandt ud af, at grunden til at jeg nok havde fået det, var at jeg drak meget mælk pga. halsbrand - og at jeg var lidt overvægtig i forvejen 

JEg vil kontakte min jm i morgen kunne ikke få fat i hende idag ..

Men ja Jeg bliver faktisk lidt urolig når jeg læser hvad i andre skriver .
Jeg havde det ikke i første graviditet . Og synes jeg har taget hurtigt på hele graviditeten igennem .
Årh jeg har virkelig bare ikke lyst til at lave sådan en ny test det smages forfærdeligt .

Jeg er ikke overvægtig eller noget normalt ..

Anmeld

11. september 2012

Clisolka

Anonym skriver:

JEg vil kontakte min jm i morgen kunne ikke få fat i hende idag ..

Men ja Jeg bliver faktisk lidt urolig når jeg læser hvad i andre skriver .
Jeg havde det ikke i første graviditet . Og synes jeg har taget hurtigt på hele graviditeten igennem .
Årh jeg har virkelig bare ikke lyst til at lave sådan en ny test det smages forfærdeligt .

Jeg er ikke overvægtig eller noget normalt ..

Nej, den test er bestemt ikke sjov, men den er det værd - hvis nu du skulle have fået sukkersygen 

Hvis du skulle have fået sukkersyge, så vil de holde ekstra øje med dig resten af graviditeten 

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Nej, den test er bestemt ikke sjov, men den er det værd - hvis nu du skulle have fået sukkersygen 

Hvis du skulle have fået sukkersyge, så vil de holde ekstra øje med dig resten af graviditeten 

Det som undre mig meget er at for 1 uge siden hos lægen havde jeg sukker i urinen , men de mente ikke der var noget at være bekymret over . det mener jeg så da hun samtidig skønnede min baby til 2700 g. fuldstændig hjerne dødt højt skøn .

MEn jeg kontakter jm som det første i morgen .

Anmeld

12. september 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Det som undre mig meget er at for 1 uge siden hos lægen havde jeg sukker i urinen , men de mente ikke der var noget at være bekymret over . det mener jeg så da hun samtidig skønnede min baby til 2700 g. fuldstændig hjerne dødt højt skøn .

MEn jeg kontakter jm som det første i morgen .

Jeg fik også testet alt for meget sukker i urinen, men JM spurgte mig om jeg havde spist noget sødt til morgenmad, for det kunne forklare det - måske lægen har tænkt det... Men mærkeligt at de ikke undersøger det videre  Hvad sagde JM, fik du ringet i dag?

Anmeld

12. september 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg fik også testet alt for meget sukker i urinen, men JM spurgte mig om jeg havde spist noget sødt til morgenmad, for det kunne forklare det - måske lægen har tænkt det... Men mærkeligt at de ikke undersøger det videre  Hvad sagde JM, fik du ringet i dag?

Jeg kom desværre ikke igennem idag . De har kun telefon tid imellem 12.30-13 virkelig træls og ja det var så desværre ikke muligt at komme igennem ..
Jeg prøver self igen i morgen .. ja lægen spurgte os om jeg var fastende hvilket jeg jo ikke var , for ja hvorfor skulle jeg være det .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.