Isofix eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

Anonym trådstarter

Baby2påvej skriver:

Så ville jeg vælge en autostol, evt. römer 9-36kg, for at kunne fører isofix videre for mit barn.

Ja, det kan godt være vi skal finde en med isofix til den tid, men der er heldigvis også lidt tid til vi skal tage stilling til den næste størrelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Okay, men den jeg har kigget på er den der går fra 9 til 36 kg, og der er ikke isofix, men tænker også at når først den er monteret, skal den jo ikke flyttes, så det er vigtigst til den lille er ret sikker på, at vi vælger at købe basen med

Jeg ville nok ikke vælge 9-36 kg, men 15-36 i stedet, for jo større vægtspænd, der er, detso mindre sikker er stolen...

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg ville nok ikke vælge 9-36 kg, men 15-36 i stedet, for jo større vægtspænd, der er, detso mindre sikker er stolen...

Okay. Har nu kun læst godt om den også sikkerhedsmæssigt. Den kan indstilles, så den passer forskellige men det er jo heller ikke endnu vi skal tænke på det. Så vil først sætte mig ordentligt ind i det senere, da der er nok at få styr på nu men tak fordi du skrev det - det skal da med i overvejelserne til den tid

Anmeld

9. september 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Okay. Har nu kun læst godt om den også sikkerhedsmæssigt. Den kan indstilles, så den passer forskellige men det er jo heller ikke endnu vi skal tænke på det. Så vil først sætte mig ordentligt ind i det senere, da der er nok at få styr på nu men tak fordi du skrev det - det skal da med i overvejelserne til den tid

Det er en jungle Tjek diverse tests ved TÆNK og FDM... Der kan være overraskelser

Anmeld

9. september 2012

Lenats31

Anonym skriver:

Okay tak for svar vi har tænkt os at købe Recaro young profi plus, og så skifte til Recaro young sport, når den tid kommer så vidt jeg kan læse mig frem til, kan den større stol ikke bruges til isofix? Og så tænker jeg at det måske er meget begrænset hvor meget vi kommer til at bruge den base. Men selvfølgelig, hvis det gør det meget mere sikkert, skal det da også med i overvejelserne

Er det manden der vil have Recaro pga de laver gode sportssæder til racerbiler??

Recaros babystole er meget små, og ungerne vokser ofte ud af dem længe inden de kan komme i den næste stol. Mange går efter kg-angivelsen. men det er MINDST lige så vigtigt at ungerne er lange nok og forresten også gamle nok. Knoglestyrke, muskelmasse de indre organer udvikler sig ikke med kg men derimod med alderen. derfor er alderen en vigtig faktor at tage med. 

Der er nye regler på vej, hvor masse-angivelserne bliver smidt ud til fordel for alders-angivelse. Kg-angivelserne har vist sig at være alt for urpræcise og faktisk udsat børn for fare i bilen pga for tidlige skift af autostole. 

Ud over at passe til den næste autostol i rækken i kg, skal den også passe i højden da selerne i stolen eller sikkerhedsselen  skal sidde på en bestemt måde for at sikre barnet godt nok.

Anmeld

9. september 2012

Lenats31

Det næste som er spændende er isofix vs sikkerhedsselen.

Ifølge statistikkerne bliver de fleste autostole (babystolene og fremadvendte fra 9 kg)uden isofix ikke monteret korrekt. Dette problem løser isofix.

Men hvad nu hvis man sammenligner en korrekt monteret isofix stol med en korrekt monteret autostol som monteres i sikkerhedsselen??? 

Det næste som er spændende er om en fremadvendt stol med isofix er lige så sikker som en korrekt fastspændt bagudvendt autostol op til 18 eller 25 kg som spændes fast med sikkerhedsselen??

Disse spørgsmål har jeg selv stilt til en mand som har produceret, crash-tested og solgt autostole igennem mere end 30 år:

http://www.sikkerautostol.dk/2010/09/isofix-vs-bilseleseatbelt/

Anmeld

9. september 2012

Lenats31

Autostole som spænder over et større vægtinterval vil ofte yde bedre beskyttelse til børn i kun den ene vægtklasse.

Dvs. at nogle af disse stole vil yde bedre beskyttelse til børn i 9-18 kg klassen end i 15-36 kg klassen.

I andre vil det omvendte være tilfældet.

Anmeld

9. september 2012

Anonym trådstarter

Lenats31 skriver:

Det næste som er spændende er isofix vs sikkerhedsselen.

Ifølge statistikkerne bliver de fleste autostole (babystolene og fremadvendte fra 9 kg)uden isofix ikke monteret korrekt. Dette problem løser isofix.

Men hvad nu hvis man sammenligner en korrekt monteret isofix stol med en korrekt monteret autostol som monteres i sikkerhedsselen??? 

Det næste som er spændende er om en fremadvendt stol med isofix er lige så sikker som en korrekt fastspændt bagudvendt autostol op til 18 eller 25 kg som spændes fast med sikkerhedsselen??

Disse spørgsmål har jeg selv stilt til en mand som har produceret, crash-tested og solgt autostole igennem mere end 30 år:

http://www.sikkerautostol.dk/2010/09/isofix-vs-bilseleseatbelt/

Tak for dine svar
Der er godt nok meget at tage stilling til. Men nej det er ikke manden det insisterer på mærket. Blot erfaringer fra familie og venner der har mærket

Men skal da helt sikkert lave noget mere research inden vi køber en stol

Anmeld

9. september 2012

Lenats31

Anonym skriver:

Tak for dine svar
Der er godt nok meget at tage stilling til. Men nej det er ikke manden det insisterer på mærket. Blot erfaringer fra familie og venner der har mærket

Men skal da helt sikkert lave noget mere research inden vi køber en stol

Ah Okay

men det er bare sådan en ide mænd har. der er himmelråbende forskel på et lille barn og en voksen mand. Så at de laver gode racersæder er langt fra ensbetydende med at de laver gode autostole til børn.

jeg fraråder gerne Recaro da de er smalle og små i størrelsen.

Anmeld

9. september 2012

Anonym trådstarter

Lenats31 skriver:

Ah Okay

men det er bare sådan en ide mænd har. der er himmelråbende forskel på et lille barn og en voksen mand. Så at de laver gode racersæder er langt fra ensbetydende med at de laver gode autostole til børn.

jeg fraråder gerne Recaro da de er smalle og små i størrelsen.

Okay. Det skal da i hvert fald undersøges. Grunden til at dem fra min familie og vennekreds roser den, er nok fordi de generelt har små babyer, men det ved man jo ikke om man får men tak vil da helt sikkert have det med i overvejelserne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.