Anonym skriver:
Okay tak for svar
vi har tænkt os at købe Recaro young profi plus, og så skifte til Recaro young sport, når den tid kommer
så vidt jeg kan læse mig frem til, kan den større stol ikke bruges til isofix? Og så tænker jeg at det måske er meget begrænset hvor meget vi kommer til at bruge den base. Men selvfølgelig, hvis det gør det meget mere sikkert, skal det da også med i overvejelserne 
Er det manden der vil have Recaro pga de laver gode sportssæder til racerbiler??
Recaros babystole er meget små, og ungerne vokser ofte ud af dem længe inden de kan komme i den næste stol. Mange går efter kg-angivelsen. men det er MINDST lige så vigtigt at ungerne er lange nok og forresten også gamle nok. Knoglestyrke, muskelmasse de indre organer udvikler sig ikke med kg men derimod med alderen. derfor er alderen en vigtig faktor at tage med.
Der er nye regler på vej, hvor masse-angivelserne bliver smidt ud til fordel for alders-angivelse. Kg-angivelserne har vist sig at være alt for urpræcise og faktisk udsat børn for fare i bilen pga for tidlige skift af autostole.
Ud over at passe til den næste autostol i rækken i kg, skal den også passe i højden da selerne i stolen eller sikkerhedsselen skal sidde på en bestemt måde for at sikre barnet godt nok.
Anmeld