Isofix eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.418 visninger
29 svar
0 synes godt om
8. september 2012

Anonym trådstarter

Hej piger

Opretter lige indlægget som anonym, da vi ikke har offentliggjort noget endnu

Jeg vil blot høre, hvad jeres holdning er til isofix? Er det så vanvittig smart, som nogle siger? vi har mulighed for at have det i vores bil, men jeg ved bare ikke om jeg synes det er overflødigt? Jeg tænker at baby jo ikke bruger den helt lille autostol ret længe, og det vil langt fra hver dag vi skal køre med den lille. Så hvad mener I? Skal vi spare pengene på den base, eller synes I den er helt uundværlig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

jeanett1988

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg vil blot høre, hvad jeres holdning er til isofix? Er det så vanvittig smart, som nogle siger? vi har mulighed for at have det i vores bil, men jeg ved bare ikke om jeg synes det er overflødigt? Jeg tænker at baby jo ikke bruger den helt lille autostol ret længe, og det vil langt fra hver dag vi skal køre med den lille. Så hvad mener I? Skal vi spare pengene på den base, eller synes I den er helt uundværlig?

Vores første autostol havde isofix og kunne spændes med sele. Vi har ikke selv bil og har været afhængige af at skulle køre med andre, og nogle af de biler har det ikke været muligt med isofix. I starten brugte vi isofixen i de biler hvor det kunne lade sig gøre, men hurtigt gik vi over til kun at spænde fast med selen, fordi vi syntes det var nemmere.

Nu har vi købt ny autostol og har købt en maxi cosi som kun kan spændes fast med sele.

Anmeld

8. september 2012

Ciss

Isofix-systemet kan bruges til autostole i alle størrelser. Det er rasende praktisk - og lidt mere sikkert end uden, så vi har prioriteret det.

Anmeld

8. september 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hej piger

Det er virkelig genialt. Og ingen risiko for fejlmontering. SÅ jeg ville klart bruge de ekstra penge på isofix, hvis det er dyrere for jer. Laura sad i den første stol i 14 mdr. og her ved stol nr. 2, har vi også isofix. 

Sikkerhed frem for alt! 

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

jeanett1988 skriver:

Vores første autostol havde isofix og kunne spændes med sele. Vi har ikke selv bil og har været afhængige af at skulle køre med andre, og nogle af de biler har det ikke været muligt med isofix. I starten brugte vi isofixen i de biler hvor det kunne lade sig gøre, men hurtigt gik vi over til kun at spænde fast med selen, fordi vi syntes det var nemmere.

Nu har vi købt ny autostol og har købt en maxi cosi som kun kan spændes fast med sele.

Okay, tak for dit svar

Kan godt forestille mig det ikke er så nemt, hvis man skal sætte det fast i forskellige biler hele tiden vores base ville kunne stå i bilen hele tiden, så vi ikke skal skifte rundt

Anmeld

8. september 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt klart anbefale Isofix - så sker der ingen fejlmontering og det er det sikreste

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Isofix-systemet kan bruges til autostole i alle størrelser. Det er rasende praktisk - og lidt mere sikkert end uden, så vi har prioriteret det.

Okay tak for svar vi har tænkt os at købe Recaro young profi plus, og så skifte til Recaro young sport, når den tid kommer så vidt jeg kan læse mig frem til, kan den større stol ikke bruges til isofix? Og så tænker jeg at det måske er meget begrænset hvor meget vi kommer til at bruge den base. Men selvfølgelig, hvis det gør det meget mere sikkert, skal det da også med i overvejelserne

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er virkelig genialt. Og ingen risiko for fejlmontering. SÅ jeg ville klart bruge de ekstra penge på isofix, hvis det er dyrere for jer. Laura sad i den første stol i 14 mdr. og her ved stol nr. 2, har vi også isofix. 

Sikkerhed frem for alt! 

Tak for dit svar

Ja sikkerhed er vigtigt, men er bare i tvivl om vi kan få en isofix base til den stol vi vil købe, når der skal skiftes til en større stol (Recaro young sport) men derfor kan vi jo godt købe den til den lille stol

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville helt klart anbefale Isofix - så sker der ingen fejlmontering og det er det sikreste

Tak for dit svar

Anmeld

8. september 2012

Ciss

Anonym skriver:

Okay tak for svar vi har tænkt os at købe Recaro young profi plus, og så skifte til Recaro young sport, når den tid kommer så vidt jeg kan læse mig frem til, kan den større stol ikke bruges til isofix? Og så tænker jeg at det måske er meget begrænset hvor meget vi kommer til at bruge den base. Men selvfølgelig, hvis det gør det meget mere sikkert, skal det da også med i overvejelserne

Selve basen bruges vel ikke videre, men selve isofix-systemet (Det at man fæster stolen direkte i bilens karosseri i stedet for kun med et "løst" bælte) kan bruges videre til de større stole. Lige så enkelt og sikkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.