Isofix eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Selve basen bruges vel ikke videre, men selve isofix-systemet (Det at man fæster stolen direkte i bilens karosseri i stedet for kun med et "løst" bælte) kan bruges videre til de større stole. Lige så enkelt og sikkert.

Åh okay, det må jeg lige undersøge, tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

Ciss

Anonym skriver:

Åh okay, det må jeg lige undersøge, tak!

Vi havde ikke isofix til at begynde med (gammel bil), men vi købte den på den tid sikreste babystol, vi kunne finde. Jeg var simpelthen aldrig sikker på, at jeg fik spændt den korrekt fast, og efter tre måneder viste det sig, at jeg havde misforstået systemet totalt. Jeg er godt nok glad for, at der ikke skete noget. - og er total tilhænger af isofix i dag!

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Vi havde ikke isofix til at begynde med (gammel bil), men vi købte den på den tid sikreste babystol, vi kunne finde. Jeg var simpelthen aldrig sikker på, at jeg fik spændt den korrekt fast, og efter tre måneder viste det sig, at jeg havde misforstået systemet totalt. Jeg er godt nok glad for, at der ikke skete noget. - og er total tilhænger af isofix i dag!

Ja, det forstår jeg da godt det er dejligt at det er totalt idiotsikkert vi ender nok også med at købe basen med - kan godt lide, at man ikke skal tænke over om alt nu er som det skal være.

Anmeld

8. september 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Ja sikkerhed er vigtigt, men er bare i tvivl om vi kan få en isofix base til den stol vi vil købe, når der skal skiftes til en større stol (Recaro young sport) men derfor kan vi jo godt købe den til den lille stol

Jeg har en Recaro Young Sport til Laura nu med isofix Hun kan sidde i den i et års tid endnu, og så sælger jeg den, men så har hun også haft den i 3 år Da hun var helt lille og det første år, havde vi en Recaro Young Profi Plus.

Anmeld

8. september 2012

ano14316

Anonym skriver:

Hej piger

Opretter lige indlægget som anonym, da vi ikke har offentliggjort noget endnu

Jeg vil blot høre, hvad jeres holdning er til isofix? Er det så vanvittig smart, som nogle siger? vi har mulighed for at have det i vores bil, men jeg ved bare ikke om jeg synes det er overflødigt? Jeg tænker at baby jo ikke bruger den helt lille autostol ret længe, og det vil langt fra hver dag vi skal køre med den lille. Så hvad mener I? Skal vi spare pengene på den base, eller synes I den er helt uundværlig?

Synes det var så fantastisk til den første stol, som man jo tager ind og ud af bilen hele tiden.. 

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg har en Recaro Young Sport til Laura nu med isofix Hun kan sidde i den i et års tid endnu, og så sælger jeg den, men så har hun også haft den i 3 år Da hun var helt lille og det første år, havde vi en Recaro Young Profi Plus.

Okay, men den jeg har kigget på er den der går fra 9 til 36 kg, og der er ikke isofix, men tænker også at når først den er monteret, skal den jo ikke flyttes, så det er vigtigst til den lille er ret sikker på, at vi vælger at købe basen med

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Synes det var så fantastisk til den første stol, som man jo tager ind og ud af bilen hele tiden.. 

Ja, det har du ret i tak for dit svar.

Anmeld

8. september 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Hej piger

Opretter lige indlægget som anonym, da vi ikke har offentliggjort noget endnu

Jeg vil blot høre, hvad jeres holdning er til isofix? Er det så vanvittig smart, som nogle siger? vi har mulighed for at have det i vores bil, men jeg ved bare ikke om jeg synes det er overflødigt? Jeg tænker at baby jo ikke bruger den helt lille autostol ret længe, og det vil langt fra hver dag vi skal køre med den lille. Så hvad mener I? Skal vi spare pengene på den base, eller synes I den er helt uundværlig?

Helt klart isofix!!!
For det første sikkerheden i det
for det andet så komforten i det.
Vi fik vores datter oktober 2010, og så ramte sneen en måned efter, og f*ck hvor var jeg glad for at jeg bare skulle klippe min lille baby fast, frem for at vi begge frøs mens jeg sørgede for sikkert at placere selen.

Nu er hun oppe i en 9-18kg og der skubber du hele stolen ind i isofix bøjlerne uden basen (den sidder fast på stolen)

Vi har begge gange haft römer

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

Baby2påvej skriver:

Helt klart isofix!!!
For det første sikkerheden i det
for det andet så komforten i det.
Vi fik vores datter oktober 2010, og så ramte sneen en måned efter, og f*ck hvor var jeg glad for at jeg bare skulle klippe min lille baby fast, frem for at vi begge frøs mens jeg sørgede for sikkert at placere selen.

Nu er hun oppe i en 9-18kg og der skubber du hele stolen ind i isofix bøjlerne uden basen (den sidder fast på stolen)

Vi har begge gange haft römer

Tak for svar er ret sikker på, at vi vælger at købe basen med til den lille, men efterfølgende vil vi gerne have en Recaro Young sport (9-36 kg), og der er ikke mulighed for isofix, men den bliver jo heller ikke flyttet, år først den sidder der

Anmeld

8. september 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Tak for svar er ret sikker på, at vi vælger at købe basen med til den lille, men efterfølgende vil vi gerne have en Recaro Young sport (9-36 kg), og der er ikke mulighed for isofix, men den bliver jo heller ikke flyttet, år først den sidder der

Så ville jeg vælge en autostol, evt. römer 9-36kg, for at kunne fører isofix videre for mit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.