Hvilke retter gemmer i .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

serinasmor

Baagøe skriver:

Samme her. Kommer ærter og majs i kødsovs og laver af og til ærtepure med blendede ærter og hvidløg - MUMS!

hmmmm ... skal der andet i end ærter og hvidløg ? .. og skal ærterne koges ... ¨

arhg ,....

det er vist nemmere hvis jeg bare får en opskrift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2012

Pige2009

hmmmm ... skal der andet i end ærter og hvidløg ? .. og skal ærterne koges ... ¨

arhg ,....

det er vist nemmere hvis jeg bare får en opskrift

Ja, lidt salt og peber. Evt. en smule creme fraiche Jeg tager det hele lidt på slump Ærterne behøver ikke blive kogt...

Anmeld

9. september 2012

LilleLene

engodmor skriver:

Her kan vi alle li grøntager... men jeg skulle lige prøve en dag, hvordan det ville være med sød rød peber i frikadellerne, så jeg BLÆNDEDE det sammen med noget mælk, til det bare blev en "vand masse"  det blev okey..

har os gjort det med porrer, løg, broccoli, persille osv i andre retter

tak

Anmeld

9. september 2012

MissMona

Først og fremmest - det er ikke altid sjovt at spise grøntsager. Men det er rigtigt sundt og det er den halve fornøjelse at vide at man gør noget godt for sig selv.

Men, når jeg er træt af grøntsager - så pepper vi det op med noget "drys" eller fyld ind imellem som vi godt kan lide. Ristede nødder, mandler, æbler eller anden frugt - skåret i tern, ristet bacon, små stykker kød som smager godt! Det som man godt kan lide, kan være i gode mundrette stykker og det man ikke bryder sig så meget om skærer jeg oftest i mindre stykker / hakker fint.

Dernæst, hvis jeg ved at noget er meget sundt at spise, så lærer jeg mig selv at spise det, ved først at putte en lille smule i noget mad jeg allerede kan lide, dernæst lidt mere og lidt mere, indtil jeg har vænnet mig til det. Det tager tid (læs måneder) at vænne sig til grøntsager man ikke er vant til at spise. Men det giver bonus på energien og kroppens velvære!

Mh MissMona

Anmeld

9. september 2012

Muhmi

skrivemaskine skriver:

Blomkål i kartofelmos. Det smager endda bedre, end uden. 

eller pastinak... Mega nums!

Anmeld

9. september 2012

LilleLene

MissMona skriver:

Først og fremmest - det er ikke altid sjovt at spise grøntsager. Men det er rigtigt sundt og det er den halve fornøjelse at vide at man gør noget godt for sig selv.

Men, når jeg er træt af grøntsager - så pepper vi det op med noget "drys" eller fyld ind imellem som vi godt kan lide. Ristede nødder, mandler, æbler eller anden frugt - skåret i tern, ristet bacon, små stykker kød som smager godt! Det som man godt kan lide, kan være i gode mundrette stykker og det man ikke bryder sig så meget om skærer jeg oftest i mindre stykker / hakker fint.

Dernæst, hvis jeg ved at noget er meget sundt at spise, så lærer jeg mig selv at spise det, ved først at putte en lille smule i noget mad jeg allerede kan lide, dernæst lidt mere og lidt mere, indtil jeg har vænnet mig til det. Det tager tid (læs måneder) at vænne sig til grøntsager man ikke er vant til at spise. Men det giver bonus på energien og kroppens velvære!

Mh MissMona

Det er også det jeg prøver, for ved det vil tage tid

I dag har jeg faktisk lavet lasagne med broccoli (ad), gulerødder og squash

Og det smagte bare stadig meeega lækkert

Anmeld

9. september 2012

LilleLene

Muhmi skriver:

eller pastinak... Mega nums!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.