Jeg skal have en abort, vil i dele råd/erfaringer? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

Finemoar<3

Lotus86 skriver:

Hvad skulle det betyde at hun drikker en enkelt gang, når hun alligevel har taget beslutnigen om at få det fjernet?

Uanset om om man vil have en abort eller beholde fosteret - så synes JEG (åbenbart den eneste) at det er forkert at drikke!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

anynom

Josefine<3 skriver:

Uanset om om man vil have en abort eller beholde fosteret - så synes JEG (åbenbart den eneste) at det er forkert at drikke!!!

Hvad skader det - i dine øjne - at drikke når embryoet skal fjernes?

Anmeld

8. september 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har lige opdaget at jeg er gravid og er mellem 4 og 5 uger henne. Det er et rigtig dårligt tidspunkt og jeg skal derfor have det fjernet. Men jeg ved at der er to måder at få det gjort på, den medicinske og den kirurgiske, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg helst vil. For på en måde vil jeg helst bare have nogle piller og så ha det ud af sig selv. Men på den anden side vil jeg også gerne sikre mig at det hele kommer med ud :/

Er der noget med at man kan blive dårlig bagefter? Det er mere fordi det skal planlægges i forhold til mit arbejde og sådan.

Og så skal jeg til en fest på lørdag hvor jeg egentlig stadig har tænkt mig at drikke (håber på at kunne få en tid til lægen ugen efter), men er det dumt eller?

Årh er helt rundforvirret. Denne tråd er kun til råd og erfaringer, for jeg har et barn i forvejen og ved hvad der kan komme ud af sådan en lille spire, men den tanke må jeg bare ikke tænke færdigt, for så er jeg bange for om jeg overhoved kan få mig selv til det her.

jeg skulle i januar have en abort efter fosteret var gået til grunde - jeg startede med en medicinsk der resulterede i en uge med MEGET slemme smerter.. for så at blive scannet og få afvide det hele ikke var ude, og sku derfor alligevel have en kirugisk - som var relativt hurtigt overstået, og smerterne væk et par timer efter indgrebet!
jeg vil derfor KLART anbefale en kirugisk fra start, da der ved en medicinsk abort stadig er risiko for du stadig skal have en kirugisk, så i min verden vil jeg hellere bare være sikker på det hele er ude i første hug i stedet for at skulle gennemgå begge ting

Anmeld

8. september 2012

wamse

Jeg har fået foretaget både kirurgisk og medicinsk, og ville til hver en tid vælge medicinsk.

Det ville jeg fordi, at jeg selv er med i hele forløbet, og ikke bliver bedøvet. Jeg blødte en del bagefter, men det var jo at forvente.

Jeg ville da tage den bytur

Anmeld

8. september 2012

Finemoar<3

JulieWH skriver:

Hvad skader det - i dine øjne - at drikke når embryoet skal fjernes?

Det "skader" nok ikke som sådan - men jeg ser absolut ingen grund til at drikke selvom man ikke ønsker barnet!!

Men det er min holdning og den er jeg forsat helt alene om..

Anmeld

8. september 2012

isabellasmor

Josefine<3 skriver:

Det "skader" nok ikke som sådan - men jeg ser absolut ingen grund til at drikke selvom man ikke ønsker barnet!!

Ikke helt alene, jeg ville heller ikke drikke selvom jeg skulle have det fjernet, i mine øjne er det bare etisk forkert

Anmeld

8. september 2012

FruK

Josefine<3 skriver:

Jeg forstår ikke helt hvad argumentet er? Der er ingen grund til det - næ... men er der en grund til at lade være?

Det er jo ikke sådan at fosteret lider under at man tager et glas eller 4. Det kan skade på længere sigt ja - men når hun er afklaret med, at skulle have en abort, og måske har brug for en bytur...?

Anmeld

8. september 2012

Finemoar<3

FruK skriver:

Jeg forstår ikke helt hvad argumentet er? Der er ingen grund til det - næ... men er der en grund til at lade være?

Det er jo ikke sådan at fosteret lider under at man tager et glas eller 4. Det kan skade på længere sigt ja - men når hun er afklaret med, at skulle have en abort, og måske har brug for en bytur...?

Behøver jeg noget über cool argument for at være imod??

Jeg ser ingen grund til at TS skal drikke imens at fosteret stadig er i hendes mave - det kan vel vente til det er "overstået"!

Og det må så være det - har andet at bruge min tid på end at diskutere rigtigt og forkert med dig.

Anmeld

8. september 2012

baby012

Josefine<3 skriver:

Behøver jeg noget über cool argument for at være imod??

Jeg ser ingen grund til at TS skal drikke imens at fosteret stadig er i hendes mave - det kan vel vente til det er "overstået"!

Og det må så være det - har andet at bruge min tid på end at diskutere rigtigt og forkert med dig.

Du er ikke helt alene om den mening, som jeg har skrevet, så ville jeg heller ikke gøre det..Hare siddet med de to "drabs piller" i hånden, og fik fortalt det ville stoppe hjertet på barnet.. Der fortrød jeg.. Så man kan fortryde til sidste skæbnesvangre øjeblik, og jeg ville nok ikke have tilgivet mig selv for at drikke så det havde skadet min baby, for det var det jo nu .. Så derfor kan man jo godt lige vente den uge eller tre inden det hele er overstået.. Man resikerer jo at sætte en abort igang med alkohol .. Det har jeg en veninde der gjorde, og det var en meget skræmmende oplevelse for hende, og os andre der var med til festen for den sags skyld... Kan godt være man har bestemt at barnet skal dø, men synes alligevel det er forkert.. 

Anmeld

8. september 2012

Faith

Lahn11 skriver:

Du er ikke helt alene om den mening, som jeg har skrevet, så ville jeg heller ikke gøre det..Hare siddet med de to "drabs piller" i hånden, og fik fortalt det ville stoppe hjertet på barnet.. Der fortrød jeg.. Så man kan fortryde til sidste skæbnesvangre øjeblik, og jeg ville nok ikke have tilgivet mig selv for at drikke så det havde skadet min baby, for det var det jo nu .. Så derfor kan man jo godt lige vente den uge eller tre inden det hele er overstået.. Man resikerer jo at sætte en abort igang med alkohol .. Det har jeg en veninde der gjorde, og det var en meget skræmmende oplevelse for hende, og os andre der var med til festen for den sags skyld... Kan godt være man har bestemt at barnet skal dø, men synes alligevel det er forkert.. 

Jeg synes godt nok ordet "drabspiller" er et stygt ord at bruge

Og ligefrem at sige at man slår et "barn" ihjel er måske lige at overdrive en smule. Bare min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.