Jeg skal have en abort, vil i dele råd/erfaringer? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.289 visninger
24 svar
2 synes godt om
8. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg har lige opdaget at jeg er gravid og er mellem 4 og 5 uger henne. Det er et rigtig dårligt tidspunkt og jeg skal derfor have det fjernet. Men jeg ved at der er to måder at få det gjort på, den medicinske og den kirurgiske, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg helst vil. For på en måde vil jeg helst bare have nogle piller og så ha det ud af sig selv. Men på den anden side vil jeg også gerne sikre mig at det hele kommer med ud :/

Er der noget med at man kan blive dårlig bagefter? Det er mere fordi det skal planlægges i forhold til mit arbejde og sådan.

Og så skal jeg til en fest på lørdag hvor jeg egentlig stadig har tænkt mig at drikke (håber på at kunne få en tid til lægen ugen efter), men er det dumt eller?

Årh er helt rundforvirret. Denne tråd er kun til råd og erfaringer, for jeg har et barn i forvejen og ved hvad der kan komme ud af sådan en lille spire, men den tanke må jeg bare ikke tænke færdigt, for så er jeg bange for om jeg overhoved kan få mig selv til det her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

Muhmi

Puha... Æv bæv en dum situation 

Men hvis du er fast besluttet på at du skal af med embroet så kan jeg ikke se der skulle være noget galt i at du drikker, selvom jeg nok ville lade være..

Jeg har prøvet en medicinsk og en kirugisk... Vil for alt i verdenen helst have den medicinske som er langt mere skånsom.. Desuden så synes jeg at jeg har mere kontrol over det end hvis det er kirugisk..

Held og lykke med det..

Anmeld

8. september 2012

Bebsesmoar

Drik da løs når du alligevel ved at det ender ud i en abort?! Jeg har prøvet medicinsk,og det vil jeg aldrig vælge igen!! Jeg blev max dårlig i 4 dage!! 

Anmeld

8. september 2012

baby012

Hmm .. Den er svær, jeg vil nok anbefale den kiroriske.. Mest fordi at det at skulle "føde" barnet ikke er særlig fedt.. Og man står helt alene med det når det sker.. Når det er en kirorisk er man under kontrollerede forhold, og det foregår i narkose.. Og bagefter er det hele overstået.. Hvis du er fast besluttet på at du ikke skal have barnet, så er det måske okay at du drikker.. Selvom at jeg ville lade være, de fleste der ombestemmer sig gør det først når de sidder med de to piller som skal slå barnet ihjel.. Håber du kommer godt igennem det 

Anmeld

8. september 2012

FrkDitte

Anonym skriver:

Jeg har lige opdaget at jeg er gravid og er mellem 4 og 5 uger henne. Det er et rigtig dårligt tidspunkt og jeg skal derfor have det fjernet. Men jeg ved at der er to måder at få det gjort på, den medicinske og den kirurgiske, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg helst vil. For på en måde vil jeg helst bare have nogle piller og så ha det ud af sig selv. Men på den anden side vil jeg også gerne sikre mig at det hele kommer med ud :/

Er der noget med at man kan blive dårlig bagefter? Det er mere fordi det skal planlægges i forhold til mit arbejde og sådan.

Og så skal jeg til en fest på lørdag hvor jeg egentlig stadig har tænkt mig at drikke (håber på at kunne få en tid til lægen ugen efter), men er det dumt eller?

Årh er helt rundforvirret. Denne tråd er kun til råd og erfaringer, for jeg har et barn i forvejen og ved hvad der kan komme ud af sådan en lille spire, men den tanke må jeg bare ikke tænke færdigt, for så er jeg bange for om jeg overhoved kan få mig selv til det her.

Hejsa,

Kan ikke se der skulle være noget galt i at du drikker. Du har truffet dit valg.

Jeg har prøvet både medicinsk og kirurgisk.

Og foretrækker til hver en tid kirurgisk. 

Ved den medicinske var det hele ikke kommet ud, så skulle se tiden an..og blødte (ikke voldsomt) i en hel måned.  Jeg fik det ikke dårligt af pillerne, men det gør selvfølgelig ondt når kroppen går igang med at udstøde.. smerterne var væk næste dag.

Når man bare gerne vil videre efter en abort, så synes jeg bare det skal overståes. 

Med den kirurgiske var det hele overstået på en dag, og pletblødte meget lidt et par dage efter indgrebet.  Jeg tog en fridag dagen efter, men det var nu ikke fordi jeg havde det skidt eller noget. Jeg var ualmindelig frisk da jeg vågnede op efter narkosen. 

Det er dog meget forskelligt hvordan kroppen reagerer, både mht. den kirurgiske og den medicinske.

Begge mine aborter var ønskede graviditer, hvor spiren var gået til. Første gang 7+? anden gang et vindæg, som blev opdaget ved en scanning da jeg var 10+1. 

Jeg ville vælge den kirurgiske.

Håber det hele går godt for dig 

D.

Anmeld

8. september 2012

Finemoar<3

Bebsesmoar skriver:

Drik da løs når du alligevel ved at det ender ud i en abort?! Jeg har prøvet medicinsk,og det vil jeg aldrig vælge igen!! Jeg blev max dårlig i 4 dage!! 

Drik løs?? Okay, der ser vi vidt forskelligt på tingene!

TS - jeg har prøvet begge dele og jeg vil kun anbefale den kirurgiske - det tager ca 15 minutter og du mærker intet! Man kan godt have en smule kvalme de efterfølgende timer men det er hurtigt overstået..

Med den medicinske, der får du små veer eller meget kraftige mavesmerter - det varede i 3 dage hos mig og jeg fortrød virkelig hvad jeg havde gjort!!

Men... Nu har jeg en lækkerbisken af en datter på 8 uger - og jeg vil aldrig have en abort igen !!

Held og lykke med dit valg.

Anmeld

8. september 2012

Lotus86

Josefine<3 skriver:

Drik løs?? Okay, der ser vi vidt forskelligt på tingene!

TS - jeg har prøvet begge dele og jeg vil kun anbefale den kirurgiske - det tager ca 15 minutter og du mærker intet! Man kan godt have en smule kvalme de efterfølgende timer men det er hurtigt overstået..

Med den medicinske, der får du små veer eller meget kraftige mavesmerter - det varede i 3 dage hos mig og jeg fortrød virkelig hvad jeg havde gjort!!

Men... Nu har jeg en lækkerbisken af en datter på 8 uger - og jeg vil aldrig have en abort igen !!

Held og lykke med dit valg.

Hvad skulle det betyde at hun drikker en enkelt gang, når hun alligevel har taget beslutnigen om at få det fjernet?

Anmeld

8. september 2012

LineSchack

altså uanset hvad d vælger kan d gørat få den kirgiske når d er 7 uger henne. fik den lavet igår,du skam ikk dårlig du har bate ve lignede smerter. men det hurtogt og sindsygt hårdt. 

Anmeld

8. september 2012

klmf

Personligt ville jeg nok vælge den kirurgiske... Har du snakket med en læge om fordele og ulemper ved begge måder?

Ville ikke tænke over det med alkohol, det er jo for at beskytte fosterets udvikling at man skal lade vøe og hvis du alligevel skal af med det, kan jeg ikke se grund til at lade være.

Håber det går godt.

Anmeld

8. september 2012

FruK

Jeg kan ikke se noget i vejen for at du drikker, når du alligevel skal have en abort - måske trænger du til lidt fest! 

Jeg har fået en medicinsk abort i 9. uge og det ville jeg vælge igen. Det var ikke værre end en slem mens - hverken smerterne eller størrelsen/mængden på det, der kom ud. At sammen ligne det med "veer" eller at "skulle føde barnet" er helt hen i vejret i forhold til min oplevelse af det - men det er nok meget forskelligt. Jeg var sygemeldt den dag jeg fik aborten og dagen efter, og så gik jeg på arbejde igen. Fysisk kunne jeg godt have gået på arbejde dagen efter.

Der er selvfølgelig en lille risiko for, at det hele ikke kommer ud, men for mig var det at foretrække at gøre det der hjemme og at slippe for at skulle i narkose. Jeg har ikke haft nogen problemer efterfølgende. 

Vælg det, som føles mest rigtigt for dig.

Håber det ikke bliver for slemt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.