Ændre barns navn? (8 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2012

Camulla

Chewy skriver:

Jeg ville ændre det, hvis det var mig. Du kender dit barn bedst og hvis ikke du føler, det er det rigtige navn, så er det det heller ikke...

Kunne I ikke bevare Noam som en mellemnavn - Jonas Noam - det er der jo lidt historie i og så tager I ikke Noam helt fra ham

Men han hedder Frederik (sin fars fornavn) til mellemnavn, så hvis han også skal hedde Noam, ville han få 5 navne og det synes jeg er lige i overkanten... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

Camulla

Lullaby* skriver:

Jeg vil give dig ret, han ligner helt klart en lille Jonas
Jeg synes da bare at I skal få ændret hans navn, inden han skal starte institution og alt det. Som du siger vil det nok gøre det nemmere for ham at hedde Jonas, så han ikke skal stave det osv.

Nogen vil jo nok finde det lidt mærkeligt i starten, at I ændrer hans navn. Men de vender sig vel til det, og nu er han jo heldigvis ikke så gammel endnu. Hvis det gør alt for ondt på manden, kan I jo altid bruge Noam som mellemnavn.

Tak Synes jeg jo virkelig også han gør  

Anmeld

7. september 2012

Camulla

tarkoflen skriver:

Jeg har en veninde, som var i mødregruppe med en, der ændrede navnet på sit barn da det var ca. samme alder som din søn, og vi har tit snakket om, at det var da mærkeligt! Men hvis du virkelig ikke er glad for navnet og stadig ikke er det, så synes jeg l skal overveje det! Og nu er han jo ikke så gammel, at han vil kunne huske, at han har heddet andet

Vil give dig ret i, at han ikke ligner en Noam og Jonas er da et rigitg fint navn!

Held og lykke med beslutningen, og husk, det skal være det, der er bedst for jer

Jamen, jeg er helt enig!

Tusind tak for dit svar!  

Anmeld

7. september 2012

Camulla

MinNoah skriver:

Øv hvor træls at have fortrudt navnet til sit barn

Jeg synes nu sagtens han kan ligne både en Jonas og en Noam! begge navne er pæne

Jeg ville have svært ved pludselig at ændre mit barns navn... Men som du siger så går der jo li nogle måneder så har folk vendet sig til det...

Hvad med så at kalde ham Jonas Noam (efternavn). ?

Tak

Han har i forvejen 4 navne (han hedder sin fars fornavn til mellemnavn og så vores begges efternavne derefter), så synes et ekstra er i overkanten...

Anmeld

7. september 2012

LilleLene

Camulla skriver:

Hej med jer derude.

Jeg står i lidt af et dilemma og har gjordt det siden jeg var gravid. 

Min mindste søn på knap 8 mdr. hedder Noam og jeg har bare aldrig været vild med navnet og har heller ikke vænnet mig til det endnu

Min mand valgte det og jeg sagde okay, for troede at jeg ville vænne mig til det da han så kom til verden (sådan var det med min store dreng Micas - elsker hans navn nu og han kunne ikke hedde andet), men det er bare ikke sket med Noam endnu Jeg synes at det lyder som om man siger noget med en orm, når man siger hans navn og jeg har bare hele tiden kaldt ham for "lillebror".

Jeg har lige siden han kom til verden ønsket at ændre det, men min mand sagde nej og jeg tænkte også at jeg nok kom til at elske det med tiden. Men nu er der gået 8 måneder og det er ikke kommet endnu. 

Jeg tror også, at jeg gør ham en tjeneste ved at vælge et "normalt" navn, for folk fatter ikke hvad han hedder når jeg siger det. Kan se på Micas at han bliver rigtig ked af det, når folk tror, han hedder Niklas, Lukas eller Michael 

Nu er jeg faldet for navnet Jonas! Og han ligner virkelig en lille Jonas og det passer sådan til Micas, synes jeg. Og manden har sagt god for det nu og jeg gider virkelig ikke havde det træls med hans navn resten af livet Hvad ville I gøre? Ændre det eller lade være?

Selvfølgelig vil det være mærkeligt i starten, men det går jo hurtigt over, tænker jeg. Gik rundt og kaldte han Jonas et par gange igår og det falder bare helt naturligt

Krydser fingre for respons  

Ligner han ikke en Jonas??  

Jo han ligner en jonas

Elsker bare at det er det samme ansigtsudtryk på alle billederne

Anmeld

7. september 2012

Viventerjer

Camulla skriver:

Hej med jer derude.

Min mindste søn på knap 8 mdr. hedder Noam og jeg har bare aldrig været vild med navnet og har heller ikke vænnet mig til det endnu

Min mand valgte det og jeg sagde okay, for troede at jeg ville vænne mig til det da han så kom til verden (sådan var det med min store dreng Micas - elsker hans navn nu og han kunne ikke hedde andet), men det er bare ikke sket med Noam endnu Jeg synes at det lyder som om man siger noget med en orm, når man siger hans navn og jeg har bare hele tiden kaldt ham for "lillebror".

Jeg har lige siden han kom til verden ønsket at ændre det, men min mand sagde nej og jeg tænkte også at jeg nok kom til at elske det med tiden. Men nu er der gået 8 måneder og det er ikke kommet endnu. 

Jeg tror også, at jeg gør ham en tjeneste ved at vælge et "normalt" navn, for folk fatter ikke hvad han hedder når jeg siger det. Kan se på Micas at han bliver rigtig ked af det, når folk tror, han hedder Niklas, Lukas eller Michael 

Nu er jeg faldet for navnet Jonas! Og han ligner virkelig en lille Jonas og det passer sådan til Micas, synes jeg. Og manden har sagt god for det nu og jeg gider virkelig ikke havde det træls med hans navn resten af livet Hvad ville I gøre? Ændre det eller lade være?

Selvfølgelig vil det være mærkeligt i starten, men det går jo hurtigt over, tænker jeg. Gik rundt og kaldte han Jonas et par gange igår og det falder bare helt naturligt

Jeg syntes du skal følge dit frem for dit hovede

Han ligner bestemt en Jonas

God vind her fra

Anmeld

7. september 2012

HeidiØ

Camulla skriver:

Hej med jer derude.

Hvis du ikke har det godt med navnet og din mand er enig, så synes jeg helt klart du skal gøre det. Han er så lille endnu, og vil aldrig kunne huske han har heddet Noam! Jeg husker dog William reagerede på navn i den alder osse.. men altså.. ja. Den er sku svær !

Men han LIGNER altså en Jonas! Det har du ret i!

Anmeld

7. september 2012

Princesspigen

Camulla skriver:

Hej med jer derude.

han ligner en fræk lille bandit

i kan jo godt ændre hans navn, men måske for at gøre det nemmere for omverdnene sku i vælge at have det ene som navn og det andet som mellem navn.. så folk ikke kikker lige så mærkeligt over i ændre hans navn nu..  bare min tanke..

men jo jeg er nok os mere til jonas end noam

Anmeld

7. september 2012

Camulla

Princesspigen skriver:

han ligner en fræk lille bandit

i kan jo godt ændre hans navn, men måske for at gøre det nemmere for omverdnene sku i vælge at have det ene som navn og det andet som mellem navn.. så folk ikke kikker lige så mærkeligt over i ændre hans navn nu..  bare min tanke..

men jo jeg er nok os mere til jonas end noam

Tak for dit svar

Han har i forvejen 4 navne, så Noam skal slettes helt hvis det er. Synes 5 navne er i overkanten  

Anmeld

7. september 2012

Princesspigen

Camulla skriver:

Tak for dit svar

Han har i forvejen 4 navne, så Noam skal slettes helt hvis det er. Synes 5 navne er i overkanten  

ja okay det kan jeg godt se så  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.