at planlægge barn nr 3??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hvad spillede ind da I besluttede jer for at lave nr 3?
Hvorfor 3 børn?
Var pladsen der, eller fandt i en løsning på det med deleværelse eller lign?

Min kæreste og jeg vil gerne have et barn mere, jeg har 2 han har 1 (fællesbarn)
Et 3. barn ville være super dejligt, men alligevel bliver jeg bekymret for om vi kan finde pladsen og pengene til det.
Og så kommer logistik spørgsmålet - hvordan i alverden klarer man dagen med så mange børn, forskellige behov og fritidsaktiviteter for ikke at nævne hente/bringe situationen og legeaftaler?

Ja ja jeg ved at andre klarer det, men alligevel mistror jeg miog selv, eller er i hvert fald bange for at jeg ikke kan få timerne til at slå til og dagen til at hænge sammen.
Det vil primært være mig der henter og bringer, da vi aldrig ved hvornår min kæreste er hjemme fra arbejde. -Medmindre han selvfølgelig når at få et nyt job inden.

Hmm, har nu kun eet barn - med planer om nr to snart... Det kan godt gå i vores hjem, selvom kontoret på et tidspunkt bliver forældre-soveværelse.

Jeg drømmer også om barn nr 3. Og håber inderligt at jeg får det engang. Mht pladsen så tænker jeg at de yngste må dele... Om ikke andet indtil at der er sparet op til at renovere garagen, så enten den ældste eller forældrene kan få værelse derude (ligger i forbindelse med huset).

Mht daginstitution, jamen så ligger skolen og BH bogstavlig talt i baghaven - ingen veje eller noget de skal over, så de vil ret hurtigt selv kunne tage afsted om morgenen. Dagpleje ligger også tæt på, og på vej på job, så heller ingen problemer der...

Mht fritidsaktiviteter, jamen så er vi jo heldigvis to voksne om det. Desuden (bare min holdning) skal børn ikke have 3 fritidsaktiviteter om ugen hver. Tilgengæld er der legeaftaler og overnatninger i stedet, og der lægger jeg jo gerne hus til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.