Lotte90 skriver:
Hej piger.. Jeg er netop startet på en to årig uddannelse på SU, og mig og min kæreste er i behandling for at blive gravid. Vil høre om der er nogle af jer der har erfaring med at blive gravid, få baby, være på barsel, samt forsætte uddannelsen på SU - og hvordan det var rent økonomisk ? Knuuus
Jeg var på su da vi fandt ud af jeg var gravid, kæresten var på det tidspunkt i job, som vores plan også havde regnet med han ville blive ved med at være.
Det blev han så ikke og vi besluttede os for at flytte - nu vi havde chancen. Og kæresten blev rykket på dagpenge de 2 første år af drengens liv - der så mundede ud i at han havde det meste af barslen (8 måneder) mens jeg færdiggjorde del 1 af min meget lange uddannelsesplan.
Pengene er små, til gengæld så ved du altid hvornår du har fri. Arbejdspladsen sukker ikke når du (igen) skal gå fordi der er et eller andet med barnet. Dine studiekammerater kan samle papirer og afleveringsdatoer til dig, så du kan følge med.
Især det med at man har tid de 2 første år, var jeg rigtigt glad for. Jeg føler ikke jeg har mistet noget, selvom jeg er kommet til det punkt jeg havde sat mig for, så min personlige udvikling er ikke kommet i vejen for vores barns..
Bare hop ombord 
Anmeld