Baby og su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.995 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. september 2012

Lotte90

Hej piger.. Jeg er netop startet på en to årig uddannelse på SU, og mig og min kæreste er i behandling for at blive gravid.  Vil høre om der er nogle af jer der har erfaring med at blive gravid, få baby, være på barsel, samt forsætte uddannelsen på SU - og hvordan det var rent økonomisk ? Knuuus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

FrkZier

Lotte90 skriver:

Hej piger.. Jeg er netop startet på en to årig uddannelse på SU, og mig og min kæreste er i behandling for at blive gravid.  Vil høre om der er nogle af jer der har erfaring med at blive gravid, få baby, være på barsel, samt forsætte uddannelsen på SU - og hvordan det var rent økonomisk ? Knuuus

det kommer til at blive hårdt - men der er jo folk der kan klare det, så det kan i selvfølgelig også

Anmeld

4. september 2012

JH12

Jeg er på barsel fra mit studie, og jeg starter først op igen sidst i April ..
Jeg får Su og kæresten har fast arbejde, og her er der ingen problemer, det kører fint økonomisk

Anmeld

4. september 2012

HeXeri

Lotte90 skriver:

Jeg var på su da vi fandt ud af jeg var gravid, kæresten var på det tidspunkt i job, som vores plan også havde regnet med han ville blive ved med at være.

Det blev han så ikke og vi besluttede os for at flytte - nu vi havde chancen. Og kæresten blev rykket på dagpenge de 2 første år af drengens liv - der så mundede ud i at han havde det meste af barslen (8 måneder) mens jeg færdiggjorde del 1 af min meget lange uddannelsesplan.

Pengene er små, til gengæld så ved du altid hvornår du har fri. Arbejdspladsen sukker ikke når du (igen) skal gå fordi der er et eller andet med barnet. Dine studiekammerater kan samle papirer og afleveringsdatoer til dig, så du kan følge med.

Især det med at man har tid de 2 første år, var jeg rigtigt glad for. Jeg føler ikke jeg har mistet noget, selvom jeg er kommet til det punkt jeg havde sat mig for, så min personlige udvikling er ikke kommet i vejen for vores barns..

Bare hop ombord 

Anmeld

4. september 2012

Ka+Ma=Be

Jeg studerer og kæresten arbejder Vores økonomi hænger fint sammen, tror jeg såmænd også den ville selvom vi begge var på su/elevløn.

Anmeld

4. september 2012

Stjernholm87

her fik vi også hjælp og desværre måtte jeg melde fra på det da det for mig var for psykisk hårdt. Blev så selv gravid 3 mdr senere - hvilket jo var fantastisk :-)
Har så lige holdt 1 års barsel og venter mig allerede igen. Så nupper jeg lige 3 mdr i skole nu og så 6 mdrs barsel og så skal den uddannelse gøres færdig. :-)
Ved jo ikek hvilken udd du skal igang med , men på min udd er det perfekt med små børn. Og økonomisk fungere det fint. Manden har fast job og jeg er jo så på SU.. :-) Men bliver heeelt sikkert godt når jeg får mere ind på bankbogen så vi kan komme ud at rejse igen :-)

Anmeld

4. september 2012

jeanett1988

Lotte90 skriver:

Både kæresten og jeg er på su, og til tider er det hårdt. Især nu hvor vi også skal betale for institutionsplads er pengene ekstrem små. Vi klarer altid at få betalt vores udgifter og har budgetteret 2000 kr til mad plus bleer og diverse andre ting til hverdagen.Når alt det er lagt til side har vi omkring 600 kr. resten af måneden som oftest bruges på transport. Vi har sjældent råd til at tage ud for at spise osv, men det er vel også bare det man kalder for luksus goder

Men når alt dette er sagt mangler ingen af os noget. Vi får købt hvad vi mangler når behovet er der. Men vi køber meget brugt i stedet.

På den anden side er det rart at være studerende med sit barn. Man har oftest tidligt fri (har næsten fri kl 12 hver dag) Har større mulighed for at blive hjemme hvis barnet er syg osv.

Anmeld

4. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har 2 unger under 4 år. Er på orlov/barsel lige pt. men når jeg vender tilbage er det med su igen. Og jeg har ikke mulighed for at tage et job ved siden af. Så vi har kun min mands løn (og den er ikke overvældende) min su + sulån.

Og vi klarer os fint. Det kræver at man sætter sig godt ind i ens udgifter og skærer det overflødige fra. Men så kan det sagtens lade sig gøre, vi har endda råd til at tage på ferie en gang imellem. Og der er aldrig minus på kontoen

Anmeld

4. september 2012

Rikke, Liam & Linus

jeanett1988 skriver:

Både kæresten og jeg er på su, og til tider er det hårdt. Især nu hvor vi også skal betale for institutionsplads er pengene ekstrem små. Vi klarer altid at få betalt vores udgifter og har budgetteret 2000 kr til mad plus bleer og diverse andre ting til hverdagen.Når alt det er lagt til side har vi omkring 600 kr. resten af måneden som oftest bruges på transport. Vi har sjældent råd til at tage ud for at spise osv, men det er vel også bare det man kalder for luksus goder

Men når alt dette er sagt mangler ingen af os noget. Vi får købt hvad vi mangler når behovet er der. Men vi køber meget brugt i stedet.

På den anden side er det rart at være studerende med sit barn. Man har oftest tidligt fri (har næsten fri kl 12 hver dag) Har større mulighed for at blive hjemme hvis barnet er syg osv.

Har du husket at du kan søge om økonomisk friplads hos kommunen?

Anmeld

4. september 2012

Lotte90

Ih tusind tak for alle jeres skønne svar - det gav mig ligelidt mere mod på det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.