Test for celleforandringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ja, selvfølgelig - jeg ville ikke kunne forsvare det over for mine børn, hvis jeg blev syg og kunne have undgået det bare ved et tjek. Jeg har fået et keglesnit og kunne jo være blevet alvorligt syg, hvis celleforandringerne ikke var blevet opdaget i tide.

Jeg synes slet ikke, det er slemt - det tager ganske kort tid og gør ikke ondt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

baby012

Ja da 7 gange eller sådan noget, to gange årligt.. Fordi et nært familiemedlem døde af det for et par år siden.. Så bliver meget jævnlig  tjekket, har fået svar om atypiske celler en gang, men det skyldtes heldigvis en graviditet jeg ikke havde opdaget Det er da ikke fedt at få en opringning om at det ikke ser normalt ud, men hellere det, end at ende med at gå i uvished, og derefter dø af det ..

Anmeld

2. september 2012

Maja_4000

Hold da op .. Det er jo næsten alle som tager imod :b hvor er I fornuftige
Er er en som vil fortælle mig hvordan det foregår og om det gør ondt ?

Anmeld

2. september 2012

Moma

Maja_4000 skriver:

Får du lavet den test ?

Jeg har lige fået indkaldelsen , og jeg har ærlig talt ikke lyst til det ! Har aldrig fået lavet en gu - heller ikke under min graviditet .. Og det har jeg det egentlig fint med

Men jeg vil jo sjovt nok heller ikke have kræft

Ja det kan du tro jeg gør. Fik sidste år foretaget et keglesnit og har i år været til kontrol hver 3 md og skal tjekkes en gang årligt de næste 10 år. 

Anmeld

2. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maja_4000 skriver:

Hold da op .. Det er jo næsten alle som tager imod :b hvor er I fornuftige
Er er en som vil fortælle mig hvordan det foregår og om det gør ondt ?

Benene i bøjlerne, almindelig GU, derefter en lille træspatel eller blød børste, der tager et skrab. Som tidligere skrevet gør det ikke ondt og er hurtigt overstået.

Anmeld

2. september 2012

Eliza

Maja_4000 skriver:

Får du lavet den test ?

Jeg har lige fået indkaldelsen , og jeg har ærlig talt ikke lyst til det ! Har aldrig fået lavet en gu - heller ikke under min graviditet .. Og det har jeg det egentlig fint med

Men jeg vil jo sjovt nok heller ikke have kræft

Kærestens mor (Mallens farmor) Gik desværre bort, for Malthe eller jeg nåede at møde hende 

Hun smed brevet væg og fik det aldrig gjort.. DET endte desværre med at blive hendes død.. DERFOR får jeg det ALTID gjort..!! 

Ellers driver kæresten mig i nakkehårene ned for at få den lavet.. 

Anmeld

2. september 2012

132319

Ja, jeg får den foretaget hvert år.

Fik lavet et keglesnit for 5½ år siden.

Anmeld

2. september 2012

Maja_4000

Mor og meget mere skriver:

Benene i bøjlerne, almindelig GU, derefter en lille træspatel eller blød børste, der tager et skrab. Som tidligere skrevet gør det ikke ondt og er hurtigt overstået.

Så det er ikke kun testen? Det er også en gu?
Jeg ved godt at det er totalt åndssvagt , men jeg frygter den virkelig :s

Anmeld

2. september 2012

Mette.

Maja_4000 skriver:

Så det er ikke kun testen? Det er også en gu?
Jeg ved godt at det er totalt åndssvagt , men jeg frygter den virkelig :s

Det gør virkelig ikke ondt.

De bruger jo sådan en lille platik dims til at "åbne" med, så de man se hvad de laver - den samme som ved en alm. Gu, også børster de et sekund med en lille børste også er det , det. Jeg vil tro det tager mindre end 30 sekunder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.