Test for celleforandringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Frk.Nissen

Jeg havde celleforandringer, og fik keglesnit sidste år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

FruK

Ja, selvfølgelig gør jeg det. De gør det jo, fordi det kan udvikle sig Tim noget alvorligt, hvis det ikke bliver tjekket. Det bil jeg ikke risikere, bare for at slippe for undersøgelsen.

Jeg har været på p-piller siden jeg var 15 (det er 23 år!! &nbsp så jeg har fået lavet gu jævnligt - og har altid syntes at det er lidt noget pjat, at det skulle være så slemt.

Det er lidt som at gå til tandlægen; ikke noget jeg har specielt lyst til, men jeg gør det allgevel. 

- og er glad for at jeg har gjort det, for jeg har også fået lavet keglesnit. Det er betryggende at der bliver holdt øje med det. 

Anmeld

2. september 2012

Lusi

Maja_4000 skriver:

Får du lavet den test ?

Jeg har lige fået indkaldelsen , og jeg har ærlig talt ikke lyst til det ! Har aldrig fået lavet en gu - heller ikke under min graviditet .. Og det har jeg det egentlig fint med

Men jeg vil jo sjovt nok heller ikke have kræft

Ja og har været til det 2 gange nu

Anmeld

2. september 2012

Frk. Himmelblå

Jeg hader det også. Men lader mig nu alligevel undersøge!

For 7 år siden fik jeg lavet en test. Svaret kom tilbage: Svære celleforandringer/forstadier til kræft.

Jeg blev opereret. Havde jeg ikke fået lavet testen, var jeg blevet syg med kræft. Det er faktum.

Afsted med dig.

Anmeld

2. september 2012

Camilla30

Jepsen, jeg tør ikke lade være. Har haft celleforandringer siden jeg var 16 år og har fået foretaget én keglesnitsoperation, for mit vedkommende er det slet ikke en mulighed at tænke nej tak til tilbudet

Anmeld

2. september 2012

Muffin_girl

Maja_4000 skriver:

Får du lavet den test ?

Jeg har lige fået indkaldelsen , og jeg har ærlig talt ikke lyst til det ! Har aldrig fået lavet en gu - heller ikke under min graviditet .. Og det har jeg det egentlig fint med

JA det gør jeg !  

Og er jeg kun glad for, specielt fordi de opdagede celleforandringer.. 

Selvom jeg ikke havde lyst .. Men godt jeg fik det gjort

Anmeld

2. september 2012

Clisolka

Jeps det gør jeg! Jeg er disponeret for det, så jeg bliver tjekket hvert 3 år - jeg har netop også fået min indkaldelse ind ad døren i fredags *giiiisp*. 

Anmeld

2. september 2012

MortilCilas

Maja_4000 skriver:

Får du lavet den test ?

Jeg har fået lavet det det er ikke slemt.

Anmeld

2. september 2012

Ciss

Jeg har en rigtig god læge, som bare kender mig!

Jeg havde egentlig altid ignoreret indkalelsen, fordi jeg ikke turde og var overgenert.

Så hun bare spurgte mig en gang, jeg var der for noget helt andet. "Du, er det længe siden, du har fået det gjort?" "Øh, ja...." "Ja, men så kan vi lige gøre det." "Jeg har ikke brevet med...." "Det gør ingenting. Det ordner jeg". Og så var det jo bare at få det gjort. Siden har jeg fået det gjort, når det alligevel passede ind i planerne. Det er enormt hurtigt gjort og ikke så ilde, som man skulde tro.

Og så ville det jo være kedeligt at få diagnosen for sent, hvis man ikke tog imod tilbudet....

Anmeld

2. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Ja, selvfølgelig får jeg tjekket for celleforandringer. Det troede jeg, alle over hvad 20? 25? blev?
Jeg forstår ikke, man vil takke nej til sådan et tilbud.
Det er jo for at hjælpe, de tilbyder det og for at forebygge forskellige sygdomme - ikke for at genere os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.