Er ano, da jeg har familie herinde.
Sagen er den jeg har hårdt brug for hjælp ang min stedmor
Min stedmor har fra start, gjort tydelig forskel på mig og hendes drenge. Jeg boede hos min mor, og de skulle selvfølgelig have hyggelig hverdag selvom jeg ikke var der, men når jeg var der var det altid hendes børntddt handlede om. Der blev gjort tydelig forskel, jeg var ikke velkommen, og efter vi alle er blevet voksne og bor ude, inviterer hun ofte på besøg, dvs hendes drenge er inviteret men ikke os, både hende og min svigerinde, lægger ikke skjul på deres mening om de mener, jeg gør stort set alt forkert, alt fra børneopdragelse, håndtering af livet generelt osv osv.
Under mine graviditeter, var vi bla til 3d scanning, spild af penge ifølge min stedmor og svigerinde, svigerinden, var sur over vi fik børn, og de ikke gjorde, hun var gal over jeg havde billede af mine børn derinde osv osv. Min stedmor nedgjorde video fra scanningen, mens vi så den, kommenterede konstant, spild af penge, hvor er den grim, man kan ikke se noget endnu, osv. Ødelagde oplevelsen jeg ville dele med min far. Når vi engang skal have nr 3 får han lov at se den hos mig uden hende.
Nu er problemet svigerinden er gravid, og varer ikke længe før den nye ankommer. Der har ikke været andet end jubel, positive oplevelser og begejstring for scanninger, som var ligesom vores. Forskellen, hendes søn venter barn.... Skal lige siges at jeg er meget glad på deres vegne, og synes det er dejligt der kommer børn at lege med, og har allerede, tænkt meget over, hvad jeg skal finde til dem i gave, og hvad de vil blive glade for, og ville ønske hun ikke havde set sig bitter på mig (med stor hjælp fra papmor) men i stedet have glæde af hinandens børn, og derved stor fælles interesse
jeg er ikke i tvivl om der vil blive gjort stor forskel, og tegnene viser jeg kun kan frygte det værste. Der er ingen hjælp jeg kan få fra min far i det her.
Hjælp, hvad gør jeg? Hvordan tackler jeg det her bedst i forhold til børnene, der vil være 2 år, og 0.5 år mellem mine børn og svigerindens
Anmeld