hvor længe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Carina:-)

Eliza skriver:

Tak. 

Hvis jeg stopper nu skal jeg så på mme?? 

I så fald fortsætter jeg amningen. 

Han er forresten over de 6 mdr. 

Når du har givet ham i 6 mdr er han godt dækket ind.

Og de fleste børn har brug for skemad slupperet med mm eller mme, efter de 6 mdr-

Efterhånden som du så trapper op med mad og væske fra kop ,trapper du ned med mme eller mm

Men ja dropper du amning,skal han have mme for at få væske og kalorier nok her i starten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Eliza

Musen5 skriver:

ALT RESPEKT TIL DIG for din udmelding om at du ikke GIDER!

Jeg havde det på nøjagtig samme måde. Jeg tænkte lidt i stil om at nu måtte det sku være nok da Leah var de der ca 6 mdr. Hun bed mig, hun hyssede og hun hang på mig konstant.

Jeg kom i forbifarten til at nævne for mig familie og sundhedssandalen at jeg ikke GAD amme mere, da jeg ikke sys det var besværet værd (Da var hun 6 mdr)

Dette sku jeg aldrig ha gjort.. Blev tudet ørerne fulde om at jeg ikk var god nok hvis jeg ikke ammede videre osv osv osv.. Det endte dog med at jeg ammede hende (kun om aftenen til sidst) til hun var 10½ mdr. Ikke af lyst, men fordi tøsen NÆGTEDE alt hvad der mindede om MME.

Jeg kunne sagtens have undværet de sidste 4 mdr og alle de gange hvor hun har været hys og har bidt med alle sine dejlige mange tænder.

Så vil sige... har du ammet i 6 mdr og GIDER du ikke mere. Så stop. Der er ingen der skal komme og fortælle dig at du skal. Hvis det er med hyl skrig og skrål hver gang og det ikke er en hyggestund så vil jeg mene at det skader mere end det gavner.

/Mette

Mange tak for svar. Rart at jeg ikke er den eneste med denne lidt forbudte følelse. 

Anmeld

28. august 2012

Nadia&Daniel

Eliza skriver:

Har baby brug for det sure lunkne yversele mælk?? 

Jeg GIDER simpelthen snart ikke amme, men jeg skylder sku Mallen at hænge i så længe det er nødvendigt 

han bliver flint hamrede hys og tror jeg forsøger at kvæle ham, hvis jeg brøver at liste en flaske over hans læber.. og egentlig sys jeg pgså at det er fjollet at jeg giver flaske, når jeg nu stadig har mælk i  de lange gardiner.. 

vi snakkede om det i min mødregruppe og der var en der sagde at de sku ha enten yvs eller mme helt frem til de er 1 år ?? 

ahh er det nu os sandt?? eller hvor længe SKAL de ha mælk?? 

Jeg tror nemlig lige nu at det Mallen har brug for, er ikke så meget mælken, som det er at ligge med en sut og bare ligge tæt op af mig.. 

https://www.baby.dk/debat/140518pi1/amning/er-jeg-den-eneste.aspx

Anmeld

28. august 2012

Eliza

Carina:-) skriver:

Når du har givet ham i 6 mdr er han godt dækket ind.

Og de fleste børn har brug for skemad slupperet med mm eller mme, efter de 6 mdr-

Efterhånden som du så trapper op med mad og væske fra kop ,trapper du ned med mme eller mm

Men ja dropper du amning,skal han have mme for at få væske og kalorier nok her i starten

Super. Tak for svar. 

Jeg ser ingen grund Til at han fårflaske med mme når jeg stadig har massere af mælk og det hænger li ved hånden. Jeg vil jo selvfølgelig mit barn det bedste lige som alle andre,så jeg hænger i lidt endnu. 

Anmeld

28. august 2012

Tulle28

Hvor siger jeg at jeg tror mme er bedre end yvs??

Jeg har forsøgt at give ham kamille-the i flaske engang, derfor ved jeg han ikke vil ha flaske 

Jeg skriver jo os at jeg skylder ham at amme så længe der er et reelt behov så selvfølgelig fortsætter jeg selvom jeg egentlig ikke har så meget lyst længere. Han er immervæk over 6 mdr.  Nu. 

Jeg er bare itvivl om hvor gamle der er før de helt kan undvære mælk/mme??

Nå sorry, ja det ved jeg da egentlig ikke lige hvor kom fra??

Nå, men fuldammeperioden er jo ihvertfald overstået, når han er 6 mdr:-) Man siger at mælk skal udgøre hovedparten af deres ernæring frem til 9 mdr og rigtig mad blot være smagsprøver...

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

Jeg har en søn der er næsten 7 mdr. og jeg ammer stadig kl. 06. kl. 15 og kl. 20. og så for hangrød med mme kl. 09:30, 13 og vores aftensmad kl. 18

nååh ja og han sover fra 20-06 HVER nat

Anmeld

28. august 2012

HeXeri

Carina:-) skriver:

Luksus.?

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Ernaering/Amning.aspx

Jeps. Luksus - når mor sidder og ikke har det særligt godt med at amme.

Forstår slet ikke jeres behov for at tvinge andre ind i situationer I slet ingen ide har om, hvordan vedkomne reagerer på. Fuldstændigt ukritisk dømmer i andre, på basis af generelle anbefalinger fra sundhedsstyrelsen, der er råd der ville fungere i en perfekt verden og som regel er meget langt fra hvad normale kvinder kan tilbyde deres børn.

Er det helt ærligt ikke bedre at rykke barnet over på flaske end det er at risikere at moderen følsesmæssigt tager afstand til barnet?

Anmeld

28. august 2012

HeXeri

Bassemor<3 skriver:

Jeg har en søn der er næsten 7 mdr. og jeg ammer stadig kl. 06. kl. 15 og kl. 20. og så for hangrød med mme kl. 09:30, 13 og vores aftensmad kl. 18

nååh ja og han sover fra 20-06 HVER nat

Det gjorde min dreng også - fra nat nummer 1. Det handler vist mere om barnet, end maden

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

HeXeri skriver:

Det gjorde min dreng også - fra nat nummer 1. Det handler vist mere om barnet, end maden

Ikke helt, for jeg ville gerne have fuldammet til 6 mdr. Men omkring 4 mdr. begyndte han at vågne om natten, og da jeg så lagde at grødmåltid ind om eftermiddagen, ja så sov han igennem igen

Anmeld

28. august 2012

Carina:-)

HeXeri skriver:

Jeps. Luksus - når mor sidder og ikke har det særligt godt med at amme.

Forstår slet ikke jeres behov for at tvinge andre ind i situationer I slet ingen ide har om, hvordan vedkomne reagerer på. Fuldstændigt ukritisk dømmer i andre, på basis af generelle anbefalinger fra sundhedsstyrelsen, der er råd der ville fungere i en perfekt verden og som regel er meget langt fra hvad normale kvinder kan tilbyde deres børn.

Er det helt ærligt ikke bedre at rykke barnet over på flaske end det er at risikere at moderen følsesmæssigt tager afstand til barnet?

Hvor dælen læser du at jeg tvinger nogen til noget som helst?

At jeg dømmer ? Hvor henne?

Jeg reagerede på at du skrev det var luksus -intet andet.

Du blæser noget op som slet ikke eksisterer.

Det ville klæde dig at ligge lidt mindre imellem linierne,og så forholde dig til det der rent faktisk står.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.